Ugrás a tartalomhoz

Autós kibeszélő !!!


Szajkatlan

Ajánlott témák

Sziasztok ! 

Szajkatlan vagyok, egy óriási autó mániás ember. Szeretem az autókat és úgy gondolom ezzel nem vagyok egyedül. 

Szeretitek az autókat ? 

Szeretitek az igényesen megcsinált projekteket ?

Szerettek mindent ami autókhoz kötődik ? 

Komment szekcióban írjatok amit csak szerettek ami az autókhoz kötődik és indítsunk el egy jó kis autós topicot, akár azt is hogy most perpill milyen autótok van, terveztek e velük akármit is.

 

Minden ami autó jöhet, kezdem én.

Jelenleg egy 1998as évjáratú Volkswagen Golf Mk4 1.9 TDI 66kw os sötétkék gyönyört hajtok. Imádom a kicsikét, viszont nem az enyém, édesapámmal ketten járjuk. Motorilag és minden műszaki szempontból gyári, több mint fél millió kilóméter van rajta, több mint fél milló kilóméternyi történet amit el tudnék róla mondani. Ez az autó volt az ami elvitt engem és a családom Varsóig és vissza a tavalyi évben, ez az az autó amivel bárhová eljutok. Kicsit rozsdál dehát ez nem csoda egy idősebb autónál, viszont mindig is törődve volt vele, és most is sok újítás lesz rajta (lengéscsillapítók, tömítés stb...). Annak ellenére hogy csak egy gyári Golf, sokan megnézik, főleg azok az emberek akik szeretik az autókat és tudják értékelni azt ami szép. Nem a világ legerősebb autója de fiatalként ad egy olyan érzést amit imádok. 

 

  • Tetszik 2
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Pacsi!

Full jó ötletnek tartom ezt a topicot. A fent említett golf valóban egy elpúsztíthatatlan csoda.


Én idén szeretnék vásárolni egy Passat B6-ot.Ragaszkodom mindenképpen a Volkswagen csoportos autókhoz.Megbízhatóak és elérhető áron lehet hozzájutni.

Számomra a  sedan típus volna a legmegfelelőbb.Megad számomra mindent amire szükségem van.Elegáns,kényelmes megjelenése van,viszonylag olcsó fentartani is.Ha jól tudom ezeket a típusokat 2010-ig gyártották.A vásárláskor szeretnék mindenképpen egy újabb típust választani. 2.0CRTDI volna számomra a legjobb motor.Egyetemre járnék vele,hoszabb távokat tennék meg ,így jobb ötletnek tartom a dieselt. A lehető legjobb felszereléssel szeretném megvásárolni, hajlandó vagyok érte felárat is fizetni. Mindenképpen fekete interiorral szeretném vásárolni, ebből semmiképp sem engedek. A váltóból elfogadnám a DSG-t , illetve a manuált is. Mind a kettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai is. Ha nem találok olyan típust amiben alcantara ülés volna,akkor mindenképpen kicserélném rá.Egyébként az autót szeretném nagyrészt gyárilag hagyni, semmiképp sem szeretnék belőle proli autót csinálni.

 

Kíváncsian várom a többiek véleményét a tervemről.

ONx_r1.gif

Szerkesztve Kakas által
  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Cső!
Nekem egy 2003-as 1.6-os Volkswagen Bora van a tulajdonomban. Szépítgetem folyamatosan.  Tervben van nagyobb motoros autóra cserélni, de a konszernen belül 1.8T vagy 1.9TDI-re eshet a választás.

Szerkesztve lb.kid által
Update: Tavasszal veszek egy B6-os A4 1.8Turbót.
  • Tetszik 2
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

1 hour ago, redstar said:

Én egy ‘00 - ‘05 évjáratú is300-at terveztem venni, de sajnos sehol sem találni, csak is200-ak vannak. :(( Remélem majd rátalálok egyre hamarosan.

Az nagyon durva, főleg hogy bele pakolták a híres 2JZ motrot amit nem kell mondanom melyik másik japán autóba is bele pakoltak. Sok sikert kívánok a kereséséhez és ha úgy adja a jövő a vásárlásához is. 

  • Köszönöm 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

2 hours ago, lb.kid said:

Cső!
Nekem egy 2003-as 1.6-os Volkswagen Bora van a tulajdonomban. Szépítgetem folyamatosan.  Tervben van nagyobb motoros autóra cserélni, de a konszernen belül 1.8T vagy 1.9TDI-re eshet a választás. De szóba jöhet Kétezres vagy háromezres turbó dízel is.

1.9 TDI-n belül melyik verziót? 

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

2 hours ago, lb.kid said:

Igazából szinte bármelyik szóba jöhet, viszont csak sima TDI motorok, PD TDI-t nem vennék. 

 

Jaa, értem, mondjuk nekem bejön a PDTDI viszont ha most vásárolnék autót szerintem én sem vennék PD-set, sem CR dízeles autót. Jelenleg amivel én járok ugye a 66kw-os 1.9 nagyon de nagyon megbízható motor, persze törődni kell vele mint minden más motorral de azzal szó szerint ki lehet menni a világból és bírja.  

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Nekem egy VW polo variantom van, csak az enyém az eredeti 1.9 TDI blokkos.

Szintúgy sötétkék, és egy kis apró csipsz is van rajta. 90 -> 120 Le

Idézet Szajkatlan felhasználótól.

Jelenleg amivel én járok ugye a 66kw-os 1.9 nagyon de nagyon megbízható motor, persze törődni kell vele mint minden más motorral de azzal szó szerint ki lehet menni a világból és bírja.  

Nem véletlen hívják 1 millió kilóméteres motornak xdd

Idézet lb.kid felhasználótól.

Cső!
Nekem egy 2003-as 1.6-os Volkswagen Bora van a tulajdonomban. Szépítgetem folyamatosan.  Tervben van nagyobb motoros autóra cserélni, de a konszernen belül 1.8T vagy 1.9TDI-re eshet a választás. De szóba jöhet Kétezres vagy háromezres turbó dízel is.

2.0 TDI betegágy, és a 2.5 V6 TDI is egy rakat szar szóval ezeket ha lehet kerüljétek, és ez vonatkozik a 3.0 TDI V6-ra is.

 

Idézet Kakas felhasználótól.

Én idén szeretnék vásárolni egy Passat B6-ot.Ragaszkodom mindenképpen a Volkswagen csoportos autókhoz.Megbízhatóak és elérhető áron lehet hozzájutni.

Számomra a  sedan típus volna a legmegfelelőbb.Megad számomra mindent amire szükségem van.Elegáns,kényelmes megjelenése van,viszonylag olcsó fentartani is.Ha jól tudom ezeket a típusokat 2010-ig gyártották.A vásárláskor szeretnék mindenképpen egy újabb típust választani. 2.0CRTDI volna számomra a legjobb motor.Egyetemre járnék vele,hoszabb távokat tennék meg ,így jobb ötletnek tartom a dieselt. A lehető legjobb felszereléssel szeretném megvásárolni, hajlandó vagyok érte felárat is fizetni. Mindenképpen fekete interiorral szeretném vásárolni, ebből semmiképp sem engedek. A váltóból elfogadnám a DSG-t , illetve a manuált is. Mind a kettőnek megvannak az előnyei és a hátrányai is. Ha nem találok olyan típust amiben alcantara ülés volna,akkor mindenképpen kicserélném rá.Egyébként az autót szeretném nagyrészt gyárilag hagyni, semmiképp sem szeretnék belőle proli autót csinálni.

A Passat szériát mai napig gyártják.

Úgy tudom a 2.0 CR TDI nem egy rossz motor, viszont ha véletlen mégis TSI-re kerül a sor akkor mindenképpen olyat nézz a régebbi szériákból (B6) ami már átesett a vezérléscserén, mivel a legfőbb hibája a láncfeszítője. (most fejből azt hiszem a 2013 utáni 1.8, 2.0 TSI motorokban már javítva lett a láncfeszítő.)

A DSG váltó egy rohadt jó váltó, és a manuális is elfogadható.

  • Köszönöm 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Idézet Insigne felhasználótól.

Nekem egy VW polo variantom van, csak az enyém az eredeti 1.9 TDI blokkos.

Szintúgy sötétkék, és egy kis apró csipsz is van rajta. 90 -> 120 Le

Nem véletlen hívják 1 millió kilóméteres motornak xdd

2.0 TDI betegágy, és a 2.5 V6 TDI is egy rakat szar szóval ezeket ha lehet kerüljétek, és ez vonatkozik a 3.0 TDI V6-ra is.

 

A Passat szériát mai napig gyártják.

Úgy tudom a 2.0 CR TDI nem egy rossz motor, viszont ha véletlen mégis TSI-re kerül a sor akkor mindenképpen olyat nézz a régebbi szériákból (B6) ami már átesett a vezérléscserén, mivel a legfőbb hibája a láncfeszítője. (most fejből azt hiszem a 2013 utáni 1.8, 2.0 TSI motorokban már javítva lett a láncfeszítő.)

A DSG váltó egy rohadt jó váltó, és a manuális is elfogadható.

Köszi a tippeket.Viszont a PD-s volt a rossz motor,a CR bevált volt.

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

On 5/27/2021 at 10:30 AM, redstar said:

Én egy ‘00 - ‘05 évjáratú is300-at terveztem venni, de sajnos sehol sem találni, csak is200-ak vannak. :(( Remélem majd rátalálok egyre hamarosan.

Próbálj meg utánanézni külföldi oldalakon, autoscout24 mobile.de nyugaton van belőlük, persze csak ha akarsz vesződni a behozatással. Szerintem egy is300 megéri a “szenvedést” 2jz for life 🙂

  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon


Szervusztok!
Kicsit eltérek a szokásostól.

Olajcsere előtt állok az automobilommal.

A példány egy 8 szelepes 1298 köbcentiméteres G13BA motorkódú Suzuki Swift.

A gyár által előírt motorolaja a 10w40-es ásványi alapú olaj (ezzel is ment 20 évig), viszont az utóbbi időben elgondolkoztam azon, hogy ki kellene próbálni egy alacsonyabb hidegviszkozitású szintetikus olajat (gondolok itt 5 vagy 0w40-re). Ugyebár hidegindításkor történik a legtöbb motorkopás és ha hígabb (?) lenne hidegen az olaj, ezt egy picikét lehetne csökkenteni. Melegjáratú viszkozitása viszont megegyezik a régi 10w40-ével. Olajfogyasztás növekedésétől tartok egy kicsit, illetve attól, hogy a hígabb olaj nem ad megfelelő olaj "filmréteget" ami elég kenést biztosít, ugyanis mégis 20 éves technikáról beszélünk, ki tudja mennyire kopott már a motor, ami egy ilyen finom olaj használatánál megmutatkozhat. 

Esetleg az urak hölgyek között van olyan, aki hasonló korú esetleg típusú autóval ilyen akciót bevállalt?

Szerkesztve Bandosz által
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

@BandoszMini Cooperem 2002-es, születése óta 10w40-el megy, az előző tulaj hajtotta, mint a kurva élet, tőlem is kapja a nehéz lábat. Lekopogom, de a motorjával eddig nem volt semmi gond.

edit: Hozzáteszem, autópályán 200+ kilóméteres távokat konstans 4000-es fordulat fölött teszek meg.

Szerkesztve ghostface által
  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

ÚÚú autós topic kár, hogy csak most fedezem fel. Én egy Ford Crown Victoriát szeretnék majd behozatni Amerikából, vagy ha van EU-ba akkor innét venni egyet. Hobbi autónak pedig egy UAZ469-et szeretnék beszerezni (Ezt nehezebb vezetni tudom) abból van is egy jópár kis hazánkba. 

Ehhez ha tudnátok valami tapasztaltot, élményt írni azt megkösszöném, hogy megéri e, vagy valamelyik szekérrel már találkoztatok e?

Szerkesztve CryingCat által
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

@Bandosz En azt mondom menjek csak bele a gyarilag eloirt! 5w40 jobb atfolyast eredmenyez, verseny felhasznalasra es 16 szelepes, tobb vezermutengelyes autokhoz valo. A kis papir talicskaba teljesen felesleges. Foleg ha a jo magyar esztergomi mar, azok szeretik tordelni a dugattyuszoknyat, nem erdemes kiserletezni, mert kulonbseg nagyon nem lesz. Ahogy Gyagyass mondta, tonkretenni nem fogja, viszont azt bizton allitom, hogy jobban csipegetni fogja mint a 10w40-et. Ezeknel a sokat futott, regi verdaknal inkabb folfele kell gondolkodni, tehat surubb olaj.

  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Idézet Martinezz.bro felhasználótól.

@Bandosz En azt mondom menjek csak bele a gyarilag eloirt! 5w40 jobb atfolyast eredmenyez, verseny felhasznalasra es 16 szelepes, tobb vezermutengelyes autokhoz valo. A kis papir talicskaba teljesen felesleges. Foleg ha a jo magyar esztergomi mar, azok szeretik tordelni a dugattyuszoknyat, nem erdemes kiserletezni, mert kulonbseg nagyon nem lesz. Ahogy Gyagyass mondta, tonkretenni nem fogja, viszont azt bizton allitom, hogy jobban csipegetni fogja mint a 10w40-et. Ezeknel a sokat futott, regi verdaknal inkabb folfele kell gondolkodni, tehat surubb olaj.

Az összes imádja rágcsálni a szoknyát mert fos, de inkább a váltó adja fel előbb a szolgálatot mint a dugattyú.

 

Idézet Bandosz felhasználótól.

Ugyebár hidegindításkor történik a legtöbb motorkopás és ha hígabb (?) lenne hidegen az olaj, ezt egy picikét lehetne csökkenteni.

Amíg az olajpumpa nem forgatja át a motorban az olajat addig mindenképpen kopni fog a motor, de ettől kéne a legkevésbé félned mert nem fog megdögleni.

Volt suzukim, és családban is volt másnak több 10 évig, volt nyúzva mindegyik.

Mehet bele nyugodtan a 10w40, nem lesz annak a motornak soha semmi baja, maximum ha kegyetlenül tiltatod folyamatosan (úgymond Ámon Olivér stílus) vagy 3-ból 1-be rakod kőkeményen.

  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Igazából kísérlet lett volna, de 10w40 ment bele, minőségi FILTRON olaj- és légszűrővel.

Dugattyúszoknya törés hamarabb volt nálam, mint a váltóval valamilyen probléma. 
(Jó, a nyelestengely csapágy már a végét járja, de mégis csak 350.000 kilométer van benne. Amíg tudom kavargatni a fokozatokat addig nem zavar.)

Illetve van egy Mazda 6 2.0 CD is a használatomban, azon sikerült elSZAKÍTANI, -szó szerint- a generátor ékszíjat. Valahogy sikerül minden avtomobilnak megkeserítenem az "életét".
Addig amíg az nincs megcsinálva, rugdosom a Swiftet.

Középtávú tervek között szerepel egy Crown Victoria beszerzése nekem is, nagy álmom mint @CryingCat-nek is.
 

  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Fogalmam sincs mit csináltok ti a suzukitokkal hogy dugattyúszokany törés lett a vége, a családban senki se tapasztalt még ilyet xddd

A váltó is csak néha nem vette be a rükvercet, olyankor mindig berántottam, aztán ha kerregett akkor bevérzett a fülem, ha nem akkor meg csak szerencsém volt

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

A régi Suzuki Swiftet meg pláne nehéz kinyírni motorikusan. Tizenéves koromban beszereztünk egyet baráti körrel amivel a szomszédos rétre jártunk, hogy kihajtsuk a lelkét. Az tény, hogy a kasztnija miatt egy idő után használhatatlan lett, de a motorjának kutya baja se volt.

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Idézet Insigne felhasználótól.

Fogalmam sincs mit csináltok ti a suzukitokkal hogy dugattyúszokany törés lett a vége, a családban senki se tapasztalt még ilyet xddd

A váltó is csak néha nem vette be a rükvercet, olyankor mindig berántottam, aztán ha kerregett akkor bevérzett a fülem, ha nem akkor meg csak szerencsém volt

Ez nem felhasznaloi hiba, egyszeruen gyenge az anyag, a dugattyu tores tipushiba ezeknel. Az, hogy mikor jelentkezik, kiszamithatatlan. Amon Oliver alatt jol teljesitenek, szomszed bacsinal, aki tejert jar vele a boltba, eltorott.

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Regisztrálj vagy jelentkezz be, hogy válaszolhass

Csak felhasználóként kommentelhetsz.

Regisztrálj

Légy közösségünk tagja még ma! Csak fél perc.

Regisztrálok

Jelentkezz be

Már van felhasználód? Lépj be!

Bejelentkezek
×
×
  • Új létrehozása...