Ugrás a tartalomhoz

Szerverszabályzat


Gergő

Ajánlott témák

  • Menedzser

octansv.png


SZERVERSZABÁLYZAT



 

TARTALOMJEGYZÉK


I. ÁLTALÁNOS VISELKEDÉS A SZERVEREN
II. METAGAMING
III. POWERGAMING
IV. DEATHMATCHING
V. RABLÁS ÉS ÁTVERÉS
VI. FRAKCIÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYPONTOK
VII. CHARACTER KILL
VIII. UNDORÍTÓ RP
IX. HIRDETÉSEK
X. KÖZPONTI ADATBÁZISOKRA, MDC ADATLEKÉRDEZÉSEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
XI. EGYÉB SZABÁLYOK

 


 

 

 


I. ÁLTALÁNOS VISELKEDÉS A SZERVEREN


ROLEPLAY STÍLUSOK
A szerveren nem teszünk különbséget a roleplay stílusok között, amíg azok a közösség és a szerver előhaladását elősegítik. Mindenkit támogatunk abban, hogy saját stílusához megfelelően szerepjátszon, addig amíg az nem a közösségrombolásért, vagy a feszültségkeltésért történik. Ugyanakkor minden olyan személy, csoport, aki más szerepjáték stílusát aktívan vagy passzívan kifigurázza, lenézi, inzultálja, szankcióban részesül.

 

VISELKEDÉS
Mindig gondolkozz, mielőtt írsz! Legyél kedves, tisztelettudó játékostársaiddal és csapatunk tagjaival is, akik azért vannak, hogy neked segítsenek! Szigorúan tilos a funolás. Értjük ez alatt azokat a tevékenységeket, melyeknek fő célja nem a szerepjáték, hanem a tevékenységből adódó örömnyereség. Mindig, minden körülmények között játszd a szereped! Mindig mondj igazat, ne vezesd félre, és ne közölj hamis tényeket, állításokat a csapat tagjai, játékostársaid felé!

 

ROLEPLAY MINŐSÉGE
Az OctansV kitűzött célja, hogy egy minőségi szerepjátékra alkalmas lehetőséget biztosítson mindenki számára. A játékszerver, és annak minden különböző platformján elvárt, hogy minden felhasználó tudomásul vegye, és hozzájáruljon a cél eléréshez. Ennek értelmében, a szerveren, és minden annak platformján kötelező a minőségi, és komoly szerepjáték fenntartása.

A roleplay minőségének megőrzésére vonatkozó szabálypont sérül minden olyan szituációban, mely szándékosan kerül elkövetésre, és egyértelműen nem valóságszerű, célja csupán az olyan szórakozás, mely nem elfogadott egy szerepjáték szerveren. 

Például: 

  • megfelelő szerepjáték háttér nélkül lövöldözéseket generálni legális, vagy illegális frakciók között
  • megfelelő szerepjáték háttér nélkül verekedéseket, egyéb összetűzéseket generálni
  • megfelelő szerepjáték háttér nélkül folyamatosan menekülni a rendvédelmi szervezetek, vagy más illegális szervezetek elől

 

ROLEPLAY MEGSZAKÍTÁSA
Nem szegheted meg a szerver szabályait csak azért, mert más is megszegte. Ehhez kapcsolódik, hogy nem szakíthatod meg az RP szituációt, vagy kerülheted el azt, amíg egy adminisztrátor arra fel nem szólít.

Jelen szabálypont értelmében az alább felsorolt tevékenységek nem elfogadottak:

  • kilépni pl. a letartóztatás elől vagy rablás elől csak azért mert úgy gondolod, hogy ok nélkül történik;
  • megállítani a szerepjáték szituációt mindaddig, amíg egy adminisztrátor arra fel nem szólít;
  • hirtelen felindulásból jelenteni olyan playereket, akik nem követtek el szabálysértést.

 

OOC MEGNYILVÁNULÁSOK
A szerveren nincs olyan, hogy "OOC minősítés", senkit nem fogunk szankcionálni, mert leírja normálisan véleményét. Ugyanakkor a passzív-agresszív hozzáállás nem számít normális véleménykifejtésnek, szankcionálandó.

Nem toleráljuk azonban az olyan megnyilvánulásokat, melyek a játékosközösség egy bizonyos tagja, vagy csoportja ellen lenéző, sértő stílusban kerülnek bármely platformon publikálásra. 

 

KARAKTERNÉV-HASZNÁLAT
A szerveren tilos a magyar rendszerű névhasználat (Vezetéknév_Keresztnév), mindig az angol stílusút kell alkalmazni (Keresztnév_Vezetéknév).
Ha valaki más, nem angolszász, a California államban jelenlévő átlagostól nagyon eltérő, például magyar nemzetiségű karaktert szeretne alakítani, akkor ellenőrzött karakterlapot kell benyújtania (enélkül nem kezdhető el a karakteralakítás).

A három tagból álló karakternevek esetén, minden névrészletet a teljes, hivatalos formátumba kell megjeleníteni.

Példák: Ben D Carter (helytelen) --> Ben David Carter (helyes); Connor F Black (helytelen) --> Connor Felix Black (helyes)

A szerveren szigorúan tilos híresség nevét használni. Ide tartoznak azon karakterek nevei is, melyek egy filmben, sorozatban stb. jelentek meg.

 

KARAKTEREKKEL VALÓ KERESKEDÉS
Szigorúan tilos a karakterek, azok tulajdonjainak átadása és átvétele. Az ezekkel való kereskedelem a szerverről való kitiltást vonja maga után.

 

MULTIACCOUNT
A szerveren személyenként csak és kizárólag egy felhasználó birtoklása megengedett bármelyik platformon (kivétel: Facefinder).

 

TÁMOGATÁS
A szerveren lehetőség van támogatásra, amiért cserébe prémium pont (PP) kapható. Ez azonban semmilyen esetben sem mentesít a szabályzat bármely pontja alól.

 

HIBAJELENTÉS
Ha bármilyen hibát (bugot) vélnél felfedezni a szerveren, kötelességed azonnal jelenteni. Bővebb információ: kattints.

 

CHATHASZNÁLAT
IC chatben egyedül a magyar nyelv használható. Kerüld az internetes szleng használatát. OOC chatben szintén a magyar nyelv használata a kötelező. Ha más nyelven szeretnél beszélni IC, akkor azt úgy tedd meg, hogy leírod a szöveget magyarul, viszont előtte beállítod a használandó nyelvet a /lang parancs segítségével.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi /lang hásznalati példa elfogadott:

  • Antonio Luciano mondja: [ITA] Szép napot kívánok, uram.
  • Cornelio Augustus Rinaldi mondja: [ITA] Viszont kívánom!


 

SEGÍTSÉGKÉRÉS
Ha kérdésed van a szerverrel kapcsolatban, keresd fel az adminségedeket (/admins és /pm), ha problémád van, mindképpen keress meg egy adminisztrátort Discordon vagy a szerveren. Amennyiben InGame van szükséged segítségre, azonban nincs online adminsegéd vagy admin, a /dhelp parancs beírásával tudsz Discord üzenetet küldeni, amelyet az adminsegédek és adminok látnak. Segítségkérésed során igyekezz tömören fogalmazni, de minden a segítség megadásához szükséges információt megadni.

 

FIXKÉRÉS
Tilos az indokolatlan fix, jármű teleportálás, illetve élet, éhség, szomjúság szint újratöltésének kérése. Ide tartozik az is, ha a kérés jogosságát nem tudod igazolni képpel vagy más hiteles módon.
 

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák nem elfogadottak:

  • "Véletlen ütköztem, összetört a kocsim.";
  • "Ütköztem valakivel, de elhajtott. Megfixeled a kocsim?".

 

AFK
A szerveren bármeddig lehetsz AFK, ameddig azt olyan helyen hajtod végre, ahol a többi játékos nem tud interakcióba lépni a karaktereddel. Viszont azt figyelembe kell venned, hogy egy bizonyos időkorlát után nem fogja számolni a játszott perceidet, és nem fogsz kapni sem fizetést sem pedig olyan jövedelmet, amely aktív játékidőhöz kötött (például alapjövedelem). 

 

PANASZTÉTEL CSAPATTAGRA
Ha úgy gondolod, hogy egyik csapattagunk visszaél hatalmával, helytelenül jár el egy ügy során, jelentheted azt a fórum megfelelő témájában.

 

RP SZITUÁCIÓBÓL VALÓ KILÉPÉS
Abban az esetben, ha kilépsz, vagy kifagysz egy szerepjáték szituáció közben, és nem jössz vissza, egy adminisztrátor admin jailbe tehet határozatlan időre, mindaddig, amíg nem térsz vissza a szerverre, a szituáció folytatásának céljából. Ehhez a ponthoz hozzátartozik pl. a kilépés bármilyen rablás közben és/vagy után is, a letartóztatás, vagy miközben a rendőrök elől menekülsz.

 

FELHASZNÁLÓI BIZTONSÁG
Az OctansV adminisztrátori csapat tagjai semmiképp nem fognak privát Facebook, illetve egyéb platformon keresztül megkeresni ajánlatokkal, követelésekkel. Amennyiben ilyet észlelsz, átverés áldozata lehetsz. Ebben az esetben azonnal vedd fel a kapcsolatot valamelyik vezetőségi taggal a szerver bármely hivatalos platformján.

 

KARAKTEREKRE VONATKOZÓ SZABÁLYPONTOK
Az OctansV szerverén lehetőséged van több karaktert létrehozni. Ha szeretnél a meglévőnél is többet, arra engedélyt a fórumon, az előzetesen bekért információk megküldésével tudsz igényelni.

Vonatkozó kérelmet tartalmazó téma elérhető ide kattintva.

Minden kettőnél több karakter létrehozása előtt menedzsmenti felülvizsgálat történik. Ezen felülvizsgálat során a menedzsment vizsgálja a kérvényező hátterét, korábbi karaktereit, bármely OctansV platformon végzett tevékenységeit, ami alapján végül döntést hoz a kérelem elfogadásáról, vagy elutasításáról. A kérelemről szóló végső döntéskor nem csak és kizárólag az előbb felsorolt tényezők vizsgálhatók felül.

Kettőnél több karaktert jelenleg csak határozottan nyomós indokkal lehet kérelmezni, célszerű előzetesen egyeztetni, felkeresni a több karakter kérelmek elbírálásával megbízott vezetőségi tagokat (@Gergő, @BE9).

Egy felhasználó karaktereire vonatkozó szabálypontok:

  • A létrehozott karakterek nem léphetnek interakcióba egymással. Nem használhatsz külső eszközöket sem, hogy a karaktereid információt osszanak meg egymással (például, de nem kizárólag: facefinder, telefon).
  • A létrehozott karakterek nem tehetnek említést, nem hivatkozhatnak egymásra. 
  • Egy adott szerepjáték szituációban, folyamatban csak és kizárólag egy karakterrel vehetsz részt. Nem elfogadott, például, de nem kizárólag, ha egy korábban leszervezett szituáción egy másik karakterrel jelensz meg, vagy egy karakteren megszerzett információt másik karakteren használsz fel, vagy egy adott szituációról több karakterrel teszel bejelentést, említést bárkinek.
  • Azon karakterek, melyek tagjai egy frakciónak, menedzsmenti és a frakció vezetőjének engedélyével kaphatnak engedélyt másik karaktereikre való hivatkozásra, az adott frakció támogatására. Nem frakcióban lévő karakterek egymásra való hivatkozásához csak menedzsmenti engedély szükséges. Intézendő: discordon a ticketing rendszerben, általános vezetőségi ticket formájában.
  • Ha egy karakter meghal egy szituációban, másik karakter sem térhet vissza abba az adott szituációba.
  • Egy karakter halálát követően másik karakter nem gyűjthet információt a meghalt karakterről, nem tehet róla említést, nem hivatkozhat rá, és nem interaktálhat a holttesttel sem. Nem elfogadott például, de nem kizárólag az sem, ha meghal egy karaktered, és a másik karakterednek egy harmadik személy ad információt erről.
  • Minden karakternek különbözőnek kell lennie a másiktól, nem lehet "biztonsági mentésnek" használni, vagy a névváltást kijátszani a felhasználón létrehozott karakterekkel. Nem birtokolhatsz olyan karaktereket, melyek megegyező motivációkkal, célokkal, belső tulajdonságokkal, vagy külsővel rendelkeznek.
  • A létrehozott karakterek neve nem cserélhető fel.
  • Bármilyen karakter váltását követően a következő karakternek különbözőnek kell lennie a CK-zott karaktertől.
  • A létrehozott karakterek nem rendelkezhetnek közös bankszámlákkal semmilyen jogosultsági formában.
  • A létrehozott karakterek nem használhatják egymás ingatlanját, járművét, bizniszét, telefonját, vagy bármi egyéb tulajdonját.

 

Vagyon átruházása karakterek között vagy vagyon átruházása OOC más játékosnak:

  • Különböző felhasználók karakterei között történő vagyon átruházásnak minden esetben IC okának kell legyen, és az értékeket figyelembe vevő módon kell átruházásra kerüljenek. Például, de nem kizárólag: baráti alapon, OOC átruházott vagyonok, fegyverek, járművek, vagy ingatlanok ajándékozása megfelelő IC indok nélkül tilos.
  • Egy felhasználón létrehozott karakterek között vagyon átruházása csak és kizárólag az arra szóló kérelem benyújtását követően engedélyezettek. Az előbb említett kérelmet kell használni akkor is, ha egy másik felhasználó szeretne bármelyik karakterednek ajándékozni valamit. Harmadik felen keresztül történő bármilyen vagyon átruházása is sérti a szabálypontot.
  • Karakterek közötti vagyon átruhzása csak megfelelő szerepjáték háttérrel elfogadott. Nem elfogadott ennek tekintetében például, ha csak azért, hogy valamivel tudj közlekedni, átruházol egy karakteredről egy drága sportautót a második karakternek, ha az szerep szerint nincs olyan anyagi helyzetben. Ez minden további vagyonra is érvényes, nem csak járműre. 

Vonatkozó kérelmet tartalmazó téma elérhető ide kattintva.

Minden olyan transzfer, melyről nem érkezik kérelem akár teljes egészében törölhető az OctansV menedzsmentje által, és a felhasználó a fentebbi szabálypont megszegéséért büntethető. Ez a büntetés lehet vagyon törlése, karakter teljes lenullázása, vagy akár végleges felhasználóra vonatkozó eltiltás is.


Több karakterre és frakcióikra vonatkozó szabálypontok:

  • Egy felhasználó több karakterrel csak és kizárólag akkor csatlakozhat több különböző frakcióba, ha arra mindkettő frakció vezetője, valamint a menedzsment is engedélyét adta. 
  • Egy felhasználó több karakterrel csak és kizárólag akkor csatlakozhat egy adott frakcióba, ha arra a frakció vezetője, valamint a menedzsment is engedélyét adta.

Ezeket az engedélyeket mindig, minden körülmények között fórumon kell kezelni az alábbi fórumrészlegbe.

Vonatkozó kérelmet tartalmazó téma elérhető ide kattintva.


A fentebbi szabálypontok bármelyikének megsértése szigorúan tiltott harmadik fél beiktatásával is.

 

KÖRNYEZET
A szerver környezete a valóságbeli California államnak felel meg. A populáció (4 millió fő) szerepjátszása nem történik meg. Nem elfogadott továbbá a megadott időintervallumon kívül (reggel 6:30 és 21:30 este) kirabolni valakit nagy forgalmú utakon (több sávos utakon), autópályán. A rendvédelmi szerveknek a helikoptert, és annak hőkameráját a környezeti tényezők figyelembevételével kell használni. Egy gyanús jármű igazoltatható ha ismerik a színét és típusát, de nem alkalmazható ellene felony stop, tehát nem kezelhető egyből biztos találatként.

 


II. METAGAMING


METAGAMING
OOC információ felhasználása IC szigorúan tilos a szerveren. Másik játékos MG-re való buzdítása is tilos. Ez alatt érthetjük azokat a nem látható cselekvéseket és történéseket (/me és /do), amiket a többi játékos amúgy nem tudna érzékelni (gondolat, szaglás, látás, ízlelés, tapintás, hallás), illetve a múltbéli történések konkretizált és elvont említése, amennyiben az közvetlenül befolyásolná a szerepjáték szituációt.


Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák nem elfogadottak:

  • elolvasni egy játékos nevét, és azt RP-zni, hogy ismered;
  • /me előveszi azt a fegyverét, amivel kettő órával ezelőtt megölt kettő embert;
  • /me azon gondolkozik, hogy megöli azt az embert, aki rátámadt;
  • VoIP progamok használata - mint például Teamspeak, Skype, Discord - IC kommunikációra szigorúan tilos.

 

SÚGÁS
Ha scriptileg látja a /c-s súgást egy harmadik személy, szerepjátszhatja azt, hogy hallja. Kivételt képez ez alól, ha mindkét fél kocsiban van, vagy leRP-zik, hogy egymás fülébe súgnak.

 


III. POWERGAMING


POWERGAMING - FORCE ROLEPLAY
Tilos a szerveren olyan tevékenységeket végezni, melyek nem lehetségesek a való életben. A powergaming szabálypont nem korlátozódik kizárólag a /me használatában. Tilos továbbá a saját szerepjátékot más személyre erőltetni, fair esély meghagyása nélkül. Tilos minden olyan karakteralakítás, mely során a karakter nem emberi tulajdonságokkal kerül felruházásra. Tilos olyan események szerepjátszása, amelyek nem történtek meg.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák nem elfogadottak:

  • bármilyen olyan tárgy felemelése, eldobása, eltolása, mely lehetetlen lenne a valóságban;
  • figyelmen kívül hagyni a halál esélyét, például magas emelvények közti ugrálás, járművel ugratás, stb;
  • kirabolni járművet, bármilyen rejtett tárolót, melyről szerepen belül nincs ismerete a karakternek. Ugyanilyen szabálypont sértésnek számít az is, ha információval, de megfelelő szerepjáték nélkül kerül kirablásra az adott tároló;
  • eladni olyan legális tulajdont, amit részletre (hitelre) vásároltál és még nem fizetted ki. Mivel ezeket a valóságban szerződés köti, amihez a feleknek tartani kell magukat, így csak abban az esetben adható el valami hitelre vásárolt tulajdon, ha az új vevő vállalja az eredeti eladó felé a részletek további fizetését;
  • bilincs eltávolítása nem életszerű módszerekkel (pl. saját erővel megsemmisíteni, széttörni, lőfegyverrel szétlőni stb.);
  • azt szerepjátszani, hogy egy karakter tárolójában lévő tárgy nincs ott, vagy más tárolóban van. Kivételt képeznek ez alól az olyan szituációk, melyek az adott szerepjátékot nem befolyásolják (pl. nálad maradt egy előző napi buliból néhány üdítő);
  • animba esés után saját lábadon vagy segítség nélkül elhagyni a területet, anélkül, hogy elláttak volna;
  • unfair előnyt nyerni, scriptileg nem megvalósított szituációk szerepjátszásából;
  • azt szerepjátszani, hogy a személyed/tulajdonod NPC-kkel van védve;
  • bármilyen járművel vízbe ugrani a menekülés érdekében;
  • vízbe fulladni meneküléskor;
  • folytatni a tűzharcot közvetlenül az ellátás után;
  • rendvédelmi szerveket hergelni üldöztetés, lövöldözés generálás céljából;
  • olyan CP-be menekülni, mely egyedi dimenzióba tesz, és az üldözőnek nincs esélye arra, hogy kövessen;
  • szakállat módosítani (akár fel-, vagy levenni) megfelelő szerepjáték nélkül.
     

Mindig, minden körülmények között kötelező a karakter félelmét valósághoz hűen, realisztikusan és megfelelő szinten szerepjátszani. Minden olyan szituációt kötelező megfelelő körültekintéssel szerepjátszani, melynek végkimenetele akár sérülés, halál, vagy bármilyen veszteség lehet. 

Azon esetek során, ahol a félelem megfelelő szerepjátszása elmarad, a karakter vagyona és a karakternél lévő tárgyak, értékek elvételre kerülnek a kiosztott szankción felül.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák nem elfogadottak:

  • védett helyeken* előrántani egy fegyvert, és kirabolni valakit;
  • lőfegyverrel rendelkező személy elől való menekülés*, félelem szerepjátszásának elmulasztása, túlzott magabiztosság mutatása;
  • megöletni magad a rendvédelmi szervezetekkel azért, hogy elkerüld a letartóztatást, börtönbüntetést.

 

Szerverünk a lehető legtöbbet tesz a valódi roleplay megteremtése érdekében. Verified (ellenőrzött) karakterek esetén a powergaming szabálypontot mindig, minden körülmények között a karakter történetének pontos figyelembevételével kell alkalmazni.


védett helyek*: Los Santos Police Department állomásai, Los Santos Fire Department épületei, bankok, és annak parkolói, autó-, motor-, és kamionkereskedés, kórház, városháza, alapmunkák helyei és azokhoz tartozó pozíciók (pl. leadóhelyek), benzinkutak, reptér és közvetlen parkolója, kaszinók, tuningműhely, halfelvásárló és annak parkolója, környéke (a partszakasz mely hozzá tartozik - sziklák közötti rész), konditermek és kondiparkok (például: Vespucci Beach kondícionáló parkja), nyitott szerelőtelepek, blippel jelölt közösségi helyek;

lőfegyverrel rendelkező személy elől való menekülés*: Nem számít a félelem nem megfelelő szerepjátékának az, ha egyetlen egy fegyveres elől, kellőképp mobilis és biztonságos járművel próbál menekülni valaki. Nem számít kellőképp mobilis, és biztonságos járműnek például a robogó, bicikli, rossz állapotban lévő gépjármű. 

 

VEREKEDÉS
A verekedést is megfelelően /me, és /do használatával kell szerepjátszani. A konfrontálódás megkezdése után a reakciókat mindegyik félnek meg kell várnia, esélyt adva ezzel a játékostársának. A kizárólag gombokkal, szerepjáték nélkül történő verekedés csak és kizárólag nyomós indokkal megengedett, a karakterek képességeinek mérlegelésével. A /try használata verekedésnél és támadásnál nem elfogadott, mert ezek nem veszik figyelembe a karakter adottságait, képességeit.

 

FEGYVEREK, TÁRGYAK, ESZKÖZÖK ELŐVÉTELE
A fegyverek elővételéhez nem szükséges RP sorokat írni, az elővétellel járó animáció lejárta után szabadon lehet azt használni. Kivételt képeznek ez alól az egyes szerepjáték szituációban fegyvernek használt tárgyak, eszközök, melyeknek nincs elővételi animációja. Ezeket minden esetben szükséges RP-zni.

 

ÜTKÖZÉS, SÉRÜLÉSEK
Üldözés közben az üldöző vagy üldözött játékosnak a nagyobb ütközést - ami személyi sérüléssel járna a valóságban - köteles megfelelő szinten, valósághűen szerepjátszani. Ebben az esetben mind a sofőrnek, mind az összes utasnak megfelelő módon RP-znie kell az ütközést. 

A kisebb ütközéseket, koccanásokat nem szükséges szerepjátszani. 

A mozgásképtelenséggel járó (animba eséssel járó) ütközéseket és sérüléseket mindíg, minden körülmények között megfelelően realisztikusan kell szerepjátszani. Nem elfogadott az előzőek tekintetében például, ha egy járműves ütközés során mozgásképtelen állapotba (animba) kerülsz, és azt szerepjátszod, hogy csak horzsolásokat szerzett a karján a karaktered. Nem elfogadott továbbá ha lövöldözésben mozgásképtelen állapotba kerülsz, de csak azt szerepjátszod, hogy horzsoltak a lövedékek. A szabályzat nem korlátozódik csak a példákban megismert szituációkra. A mozgásképtelen állapotba került karakter nem köteles azt szerepjátszani, hogy nincs eszméleténél. 

Lőtt sebet (tehát amikor a karaktered lövéstől életerőt veszt) minden esetben kell szerepjátszani. A sérülés komolyságát szerepen belül annak tekintetében kell megválasztani, hogy mennyi sérülést szerzett a karaktered. Például egy-kettő találat esetén lehet kisebb sérülést, surolást szerepjátszani, de több találat esetén (harmad, vagy fél életerőnyi, vagy több vesztése esetén) súlyos sérülések szerepjátszása szükséges.

 

GTA FIZIKÁVAL VALÓ VISSZAÉLÉS
Tilos kihasználni a GTA fizikáját, hogy bármilyen előnyöd legyen belőle, vagy rontsd a többi játékos játékélményét.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák nem elfogadottak:

  • mikor lőnek rád elkezdesz cikk-cakkban futni a lövések elől, vagy a lövöldöző felé;
  • ugratás bármilyen járművel egy magasabb/irreális helyről. Akkora károk keletkeznének, hogy nem tudnál tovább haladni;
  • szerveren lévő animációk olyan célra használása, hogy karaktered a látható játéktéren kívül essen;
  • kamionnal, egyéb (nagy méretű) járművel irreális helyeken közlekedni (pl. Chilliad útjai)
  • olyan hosszabb távú úszás, amire a karakter nyilvánvalóan nem lenne képes, irreális.
  • bármennyi defekt esetén úgy közlekedni, hogy már nincs gumiabroncs a felnin (tehát felnin való közlekedés)
  • közvilágítás nélküli helyen fényszóró nélkül közlekedni járművel (kivétel menekülés közben kitört fényszórók)
  • irreális helyre hajtani nem megfelelő járművel (például autóval hegyre menni, leugratni valósághűtlen helyről)

 

VÍZBE VALÓ MENEKÜLÉS
Tilos az üldözők, vagy a rendvédelem elől a vízbe menekülni.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példa elfogadott:

  • csatornában egyik pontból a másik pontba átúszni, vagy egy adott tó, folyó egyik partjáról átúszni a másikig;
  • hajóval menekülni

 


IV. DEATHMATCHING


DEATHMATCHING
Megölni egy játékost különösebb indok nélkül tilos és szigorúan büntetett. A provokáció is ez alá tartozik. Terrorcselekmények végrehajtása csak Menedzseri engedéllyel lehetséges. Ide tartozik a más személy elleni indokolatlan támadás, akkor is, ha nem hal meg.

 

MERCY KILL
MK-ról beszélünk akkor, ha valakit azért ölünk meg, hogy elkerülje a büntetést, vagy hamarabb elhagyhassa a szituáció helyszínét.

 

REVENGE KILL
RK-ról beszélünk akkor, amikor megölnek, és bosszút forralva visszamész a helyszínre, és megölöd azt a személyt, aki végzett veled. Halálkor a karaktered emlékezete az esetről törlődik, és nem emlékszel arra sem, hogy ki támadott meg. Ha megöltek, akkor ahhoz a szituációhoz nem mehetsz vissza.

 

DRIVE BY
DB alatt nem az elütést (max. kettő alkalom) értjük, hanem ha egy játékos fáradhatatlanul addig üt el valakit, vagy áll rá valakire, amíg az animba nem esik, avagy meg nem hal.

 

VÉDETT HELYEK
Jelen szabálypont értelmében az alábbi helyek védettnek minősítettek:

  • Los Santos Police Department állomásai;
  • Los Santos Fire Department épületei;
  • bankok, és annak parkolói;
  • autó-, motor-, és kamionkereskedés;
  • kórház;
  • városháza;
  • alapmunkák helyei és azokhoz tartozó pozíciók (pl. leadóhelyek);
  • benzinkutak;
  • reptér és közvetlen parkolója;
  • kaszinók;
  • tuningműhely;
  • halfelvásárló és annak parkolója, környéke (a partszakasz mely hozzá tartozik - sziklák közötti rész);
  • konditermek és kondiparkok (például: Vespucci Beach kondícionáló parkja);
  • nyitott szerelőtelepek;
  • blippel jelölt közösségi helyek.

 

Az alábbi listában szereplő helyek nappal (6:30 és 21:00 között) védett helynek minősülnek:

  • Autópályák;
  • Négy vagy több sávos utak;

 

Ezeken a helyeken tilos bármilyen erőszakos bűncselekmény (pl. emberölés, rablás, késelés, tárgyak eltulajdonítása) végrehajtása, adminisztrátori engedély nélkül. Kizárólag a puszta kézzel való verekedés megfelelően szerepjátszva engedélyezett ezeken a helyeken is.

 

VÉDETT HELYRE VALÓ MENEKÜLÉS
Ha valaki egy megkezdett szituáció elől védett helyre menekül, támadható és megölhető. Több személyt nem lehet bántani a szituáció alatt, kivéve ha azok az illető védelmére érkeznek.

 

INFORMÁCIÓKÉRÉS A GYILKOSTÓL
Ha valaki megölt téged és nem tudod, hogy mi a pontos indok, akkor megkérdezheted a támadódat, hogy közölje veled azt. Ha te vagy a támadó, és az áldozatod kéri ugyanezt, neked is meg kell mondanod az indokod.

 

 


V. RABLÁS ÉS ÁTVERÉS


RABLÁS
Rablás alatt azt értjük, ha egy személytől vagyoni tulajdon kerül eltulajdonításra. Rablás során az illetőtől maximum $50.000 dollárt lehet elvenni. Fegyvereket és illegális tárgyakat bármilyen értékben lehet rabolni.

Tilos minden típusú átverés, rablás, eltulajdonítás, megszerzés az alábbi itemekkel kapcsolatosan:

  • Bármilyen kulcs;
  • Bankkártya;
  • Személyes papír;
  • Bitcoin;
  • Számítógép;
  • Hardware;

 

ALAPMUNKÁS RABLÁS
A szerveren tilos kirabolni olyan játékost, aki alapmunkát végez. Alapmunkát végző játékosnak is tilos más játékosok kirablása.

 

EGYÉB RABLÁS/ÁTVERÉS SZABÁLYPONTOK

  • Tilos hirdetésből (szerver, facefinder, fórum) rabolni, illetve átverni. Továbbá tilos hirdetésből történő összetalálkozás után kirabolni, illetve átverni bárkit.
  • Tilos egy segélyhívást követően a kiérkező szervezet tagjai ellen rablást indítani.
  • Tilos a menedzsmenti engedély nélkül chain robbing (egymás után bármilyen formában többet rabolni, vagy átverni egy napon). Az egynél több rablás vagy átverés menedzsmenti engedély nélkül és megfelelő karakter háttértörténet nélkül szigorúan tilos, nem reális karakteralakításnak számít. Megfelelő karakteralakítás és indok nélkül rablásokat vagy átveréseket napokon keresztül sem lehet ismételgetni (tehát pl. egy hétig minden egyes nap rabolni csak egyet úgy, hogy arra nem rendelkezik a karakter elfogadható, nyomós indokkal).

 

ÁTVERÉS A SZERVEREN
A szerveren a vagyoni tárgyakkal való átverés $50.000 értékhatárig megengedett, csak és kizárólag IC. Az OOC átverés, valamint a prémium pontokkal, illetőleg prémium pontokból szerzett tárgyakkal való átverés továbbra is tiltott. Nem számít átverésnek, ha a tudtodon kívül áron alul adsz el terméket.

 

RABLÁS MEGKEZDÉSÉHEZ SZÜKSÉGES FELTÉTELEK
Ahhoz, hogy valakit kirabolhass, a rabolni kívánt és rabló személy(ek)nek legalább 10 játszott órával kell rendelkeznie (vagyis ne legyenek kezdők). 

Miután megtörtént a rablás az áldozatodat nem ölheted meg, kivéve ha rablás közben megpróbál segítségért kiáltani, vagy magára vonni a figyelmet. Önmagában az, hogy ennek tanúja volt, semmiképp nem lehet elegendő ok a megölésére vagy megöletésére.

Minden rablást szükséges megfelelően RP-zni, kötelező a /me és /do parancsok használata ennek szabályos végrehajtásához.

 

EMBERRABLÁS SZABÁLYAI
Emberrablás során tilos "kamutúszt" ejteni, hazudni a túszok számát illetően. Az elrabolt személy legyen ténylegesen elrabolva és ne egy beépített ember legyen.

Emberrablás során a maximum kérhető összeg $200.000. Ettől Menedzseri engedéllyel lehet csak eltérni.

 

UZSORAHITEL FELVÉTELE
Személytől felvenni hitelt, és illegálisan szerencsejátékot játszani csak is saját felelősségre lehet, ebben az esetben az adminisztrátorok nem tudnak segíteni neked.

 

SCRIPTES RABLÁSOK
A szerveren szabályok korlátozzák az alábbi scriptes rablásokat:

  • ház betörés
  • 24/7 bolt rablás

A listában szereplő rabláshoz az alábbi InGame fegyver itemek használhatók (rablást végző és rendvédelmi oldalról is):

  • Taurus PT92AF
  • CZ P-09
  • Glock 19 Gen. 4
  • Colt Junior
  • Heckler & Koch P7M10
  • Entreprise Arms Wide Body 1911
  • FN Model 1922
  • Heckler & Koch P7
  • vagy melee-k

Azok a rablások, melyek nem szerepelnek a fentebbi listán, nem esnek korlátozások alá, bármilyen eszközök használhatóak.
 

 


VI. FRAKCIÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYPONTOK


HALÁLOS ERŐ ÉS KEVÉSBÉ HALÁLOS ERŐ HASZNÁLAT RENDVÉDELMI SZERVEKNEK
Renvédelmi szervek járműből kizárólag súlyos körülmények között adhathak le lövést.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák elfogadottak:

  • a menelülő(k) tüzet nyitott(ak) menekülés közben;
  • ha bizonyos személy(ek) halálos fenyegetést jelentenek a környezetre.

 

Kevésbé halálos eszközök/fegyverekre az alábbi irányelvek vonatkoznak:

Sokkoló használata nem engedélyezett például az alábbi szituációkban:

  • ha a személy, aki ellen sokkoló kerül használatra, vízben van;
  • ha a személynél, aki ellen sokkoló kerül használatra, éles lőfegyver van.

Babzsák sörétes használata nem engedélyezett például az alábbi szituációkban:

  • a gyanúsított nagy sebességgel közlekedik motoron vagy kerékpáron;
  • a gyanúsított éles fegyverrel tüzet nyitott a rendőri szervekre.

 

PIT MANŐVER, TAKTIKAI RAMMING, ÜTKÖZÉS, ELÜTÉS RENVÉDELMI SZERVEZETEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYAI
A félreértések és különböző szemléletekből adódó nézeteltérések tisztázásaképp a szabályzat mostantól pontosan meghatározza azokat az irányvonalakat, melyeket minimum kötelesek a rendvédelmi szervezetek betartani. Ez azt jelenti, hogy az itt leírtak bármely rendvédelmi szervezet és annak bármely vezetősége alatt kötelezően és minimálisan betartandóak, ennél enyhébb nem, maximum szigorúbb belső szabályozások használhatóak.

 

Pit manőverre[1] vonatkozó szabálypontok:

  • Pit manőver csak és kizárólag 150 km/h órás vagy alacsonyabb sebesség esetén alkalmazható. Tisztában vagyunk vele, hogy a valóságban kevesebbnél alkalmaznák, azonban játékon belül ezt találtuk reálisnak.
  • Pit manőver csak abban az esetben alkalmazható, ha az nem sodorhatja közvetlen életveszélybe a menekülő jármű utasait. Például, de nem kizárólag nem hajtható végre hídon, alagútban, olyan magas helyen ahonnan a menekülő jármű lezuhanhat. 
  • Pit manőver végrahajtásából keletkezett baleseteket köteles mindkét fél megfelelően szerepjátszani. Ez azt jelenti, ha menekülőként, vagy üldözőként pit manővert követően ütközöl olyan mértékben, mely a valóságban személyi sérüléssel járna, vagy menetképtelenné tenné az autót (például az autó megpördül, de talpra érkezik), köteles vagy megállni és szerepjátszani a sérülést akkor is ha a szerver nem rakott mozgásképtelen állapotba.


Rammingre[2] vonatkozó szabálypontok:

Tisztában vagyunk vele, hogy a valóságban ezt a technikát bizonyos szituációkban használják, vannak róla videók, előfordult már a történelem során. Nincs kétségünk egyáltalán a technika létezéséről, sőt arról sem, hogy hatásos-e vagy sem. Úgy érezzük ugyanakkor, hogy a szerver szabályzata viszont a közelmúlt történéseit követően erről is mindenki számára érthető, és elfogadható állásponttal kell rendelkezzen, a szerveren lévő rendvédelmi, és nem rendvédelmi szervezetek számára is.

A továbbiakban a szerverszabályzat tiltja a ramming technika bevetését a járműves üldözések során.

Ennek az az egyszerű oka az, hogy ameddig a valóságban minden ilyen ,,tactical ramming" technikát egy átfogó belső ellenőrzés és később esetleges bírósági ügy követ, ezt sajnos a szerver jelenlegi környezetében nem látjuk jelenleg. A bírósági és belső ellenőrzési erőforrások hiányában ezen szituációk objektív (nem frakcióbeli) kivizsgálásra nincs lehetőség, így gyakorlatilag bármilyen felelősségrevonás nélkül lehetne használni. Az objektív vizsgálat hiánya mellett azt tapasztaljuk továbbá, hogy az egyes szituációkban a szinkronizáció nem száz százalékban pontos, előfordulhat, hogy a menekülő, és az üldöző felek más mértékűnek látják akár a járműves, vagy gyalogos ütközéseket. Ilyen szituációkban, a videós visszajátszások különbözősége miatt nem minden esetben lehetne pontos bírálatot hozni.

A fentebb leírt kivizsgálási lehetőségek hiányának és az ismert szinkronizációs különbségek ismeretében tilos továbbá bármilyen menekülés, üldözés során a rendvédelmi szervezeteknek szándékosan ütközni a menekülő játékos járművével vagy szándékosan elütni a menekülő játékos karakterét. 

Kivételt képző szituációk a tiltás alól:

  • Ha a menekülő jármű utasairól biztosan tudja a rendvédelem, hogy fegyveresek (feltételezés nem elég, látniuk kell, hogy fegyverrel száll be, vagy például használja, vagy az MDC körözésben fegyveresként van jelölve)
  • Ha a menekülő fegyverként használja az autót (olyan helyekre sodródik többször, ahol a környezeti szabály tekintetében veszélyeztetné a lakosságot, például parkok, vagy több közterületi berendezést is megrongál, huzamosabb ideig felhajt a járdára, többször átsodródik, vagy folyamatosan szembe sávba közlekedik)

Éles lőfegyverrel rendelkező karakter elüthető abban az esetben, ha az lőfegyverét nem célozza egyenesen a felé közeledő járműre. Ha arra céloz és lőfegyvere éles és töltött állapotban van, akkor elvárt a félelmet szerepjátszani, és kikerülni lehetőség szerint a leghamarabb a tűzvonalból.

 


Pit manőver[1]: ,,Olyan üldözési taktika, amelynek segítségével az üldöző autó arra kényszerítheti a menekülő autót, hogy hirtelen oldalra forduljon, aminek következtében a sofőr elveszíti irányítását és megáll."

Ramming[2]: Tactical ramming alatt olyan szándékos, nagyon fontos, hogy szándékos ütközést értünk, melynek célja, hogy elegendő erővel történő becsapódást követően a menekülő autót kizökkentse a menekülési irányából, esetleg lekényszerítse az útról, mozgásképtelenné tegye.

 

LEGÁLIS FRAKCIÓJÁRMŰVEK ELTULAJDONÍTÁSA
Legális frakció járművét kizárólag csak nyomós indokkal, élethűen szerepjátszva lehet eltulajdonítani. Ezeket viszont tilos garázsba vinni, valamint a benne lévő berendezéseket bármiféle szerepjáték során deaktiválni, kiszerelni, megsemmisíteni, eltulajdonítani.

 

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák nem elfogadottak:

  • egy összetűzés után úgy dönt a karakter, hogy megszívatja az illetőt, és ellopja a szolgálati járművét;
  • intézkedés közben meghal egy frakciótag, és menekülő lehetőségként a szolgálati jármű marad ott.

 

LEFOGLALT TÁRGYAKKAL VALÓ KERESKEDÉS
A rendvédelmi szervek által lefoglalt tárgyakkal való kereskedelem, valamint azok magáncélú használata csak Menedzseri hozzájárulással engedélyezett.

 

ILLEGÁLIS TEVÉKENYSÉGEK LEGÁLIS SZERVEZET TAGJAKÉNT
A rendvédelmi, állami, illetve egészségügyi szervek tagjai által végzett illegális cselekményhez Menedzseri engedély szükséges. 

Jelen szabálypont alól kivételt képeznek a következő esetek:

  • drogfogyasztás;
  • drogvásárlás.

 

HÁZKUTATÁS
Rendvédelmi szerveknek házkutatáshoz Menedzseri engedélyt kell kérniük. Kivételt képez ez alól, ha az illető menekülés közben az ingatlanba (ház, garázs, biznisz, HQ, illetve bármilyen egyéb interiorba) megy.

 

RAZZIA/FRAKCIÓBUKTATÁS
Rendvédelmi szerveknek mielőtt razziát vagy frakcióbuktatást akarnának végrehajtani, Menedzseri engedélyt kell kérniük, úgy, hogy bemutatják az eddig megszerzett bizonyítékokat, elvégezett nyomozásokat.

 

RENDVÉDELMI SZERV TAGJA ELLENI TÁMADÁS
Tilos egy rendvédelmi szerv tagját csak azért megtámadni, mert az belépett egy szervezet területére. Kivételt képeznek a szabály alól a rajtaütések, razziák. 
Tilos továbbá rendvédelmi szervezetek tagjait azért megtámadni (járművel, vagy akár lőfegyverrel), mert azok üldözőbe vették, vagy épp elfogták egy bűntársad. Ezt azért tartjuk indokoltnak leírni, mert a szerveren nem új akciófilmeket tervezünk forgatni a mozivásznakra, hanem a valóságot a lehető legközelebbről ábrázolni, mely ilyen szituációban a saját élet, és az esetleges börtönbe kerüléstől való félelem szerepjátszását követeli meg. Kivételt képeznek ez alól a megfelelő hátterű és komolyságú szituációk (például egy vezetőségi tag kerül szorul helyzetbe, vagy frakcióbuktatást eredményezhet). Nem elegendő ok azonban az, hogy az elkapott ember egy tagja a valamilyen scriptelt, vagy nem scriptelt szervezetnek. A járműrablás script keretében ellopott járművek leadásának biztosítása sem elegendő ok ahhoz, hogy amiatt a rendvédelmi tagok üldözőbe legyenek véve, vagy megtámadva. Az autót elrabló személy menekíthető felvétellel, de nem a rendvédelem megtámadásával.
Tilos a rendvédelmi szervezetek által használt helikoptert olyan mértékben lőfegyverrel megtámadni, hogy az felrobbanjon (kigyulladjon).

 

LEZÁRT TERÜLETRE VALÓ BEHATOLÁS
Lezárt területre behajtani és belépni szituációhoz köthető nyomós indok nélkül tilos. Tilos a lezárt területet járművel nem reális módon (például: vasúti sínen, járdán, parkosított területen, árkon-bokron keresztül stb.) kikerülni.


 


VII. CHARACTER KILL


CHARACTER KILL
CK-t, vagyis a karaktered tényleges megölését csak menedzsment tag, vagy főadminisztrátor engedélyezheti.

Jelen szabálypont értelmében az alábbi példák Character Killel járhatnak:

  • életfogytiglani tartó börtönbüntetésre ítéltek;

 

Kettő CK között minimum egy hétnek kell eltelnie.

Amennyiben egy másik játékosra szeretnél CK-t kérni, úgy engedélyért a menedzsment egy tagjához kell fordulnod, a megfelelő indokok bemutatásával.

Az a fél, akinek a karakterét CK-zták, bármikor kérhet arra magyarázatot.

Aktív körözés, nyomozás, vagy bármilyen egyéb aktív rp szituáció (pl. illegális frakciók közötti konfliktus, vagy civil karakterek közötti konfliktus) alatt nincs lehetőség karakterszerkesztési kérelmet, vagy névváltási kérelmet benyújtani.

A leadott névváltási- vagy karakterszerkesztési kérelmek elbírálásával a csapattagok semmilyen platformon nem kereshetőek, az elbírálás folyamatosan zajlik.

 

 


VIII. UNDORÍTÓ RP


A legjobb RP élmény érdekében fontosnak tartjuk, hogy a közösség számára ezt a szabálypontot annyira precízen írjuk le, amennyire csak lehet. Minden játékosnak más határai vannak, ellenszenvet, irtózkodást mindenkiből különböző szinten váltanak ki szituációk. Célunk, hogy kényelmes játékszituációt tudjunk teremteni minden játékos számára amellett, hogy a szabadságot is megfelelően tudjuk garantálni. Ez nem azt jelenti, hogy minden sértő szituáció tiltásra kerül.

A következő listában felsorolt tevékenységek végrehajtásához OOC engedély kell, minden a szituációban jelen levő játékostól:

  • kínzás;
  • feldarabolás;
  • szemérem nyilvánosságra hozatala;
  • nemi erőszak szerepjátszása;
  • kannibalizmus;
  • bestialitás;
  • pedofília;
     

A listában felsorolt tevékenységek sem szituáció, sem környezettől függően nem szerepjátékozhatóak engedély nélkül.

Az alábbi példák tehát nem elfogadottak:

  • Azt szerepjátszani bármilyen szituációban, előzetes engedélykérés nélkül, hogy a karaktered levizel valakit.
  • Nemi szerv megjelenítése, bármilyen szituációban, előzetes engedélykérés nélkül.
  • Bármilyen kínzást cselekedettel, vagy akár csak szóban ismertetni, előzetes engedélykérés nélkül.

Az engedélyezett szituációknak továbbá szigorúan közösségi tereken, védett és népszerű helyeken kívül kell eljátszódniuk. Tiltott olyan helyen való szerepjátszása a felsoroltaknak, ahol csekély esély is van arra, hogy egy kívülálló játékos tanúja legyen. Kivételt képeznek olyan esetek, mikor a játékos céltudatosan lép be egy olyan helyszínre, ahol a fentebb említettek zajlanak. Ekkor feltételezhető, hogy a játékos tudatában van az ott folyó szituációknak, és beleegyezett abba.

Amennyiben egy játékos a szituáció közben ér el arra a szintre, hogy kellemetlenül, feszélyezve érzi magát, azt OOC jeleznie kell, és az a történet megszakításra kell, hogy kerüljön.

Amennyiben egy játékos véletlenül lesz szemtanúja egy ilyen eseménynek, azt adminisztrátornak jelezheti, és onnan eltávolításra kerülhet.

A következő szituációk játszása teljességgel tiltott a szerveren:

  • nekrofília;

Amennyiben egy játékos feljegyzést hagy maga után egy szerepen belül, amely az undorító RP bármelyik pontját sérti, és annak egy, az adott történetbe nem beleegyező fél a tanúja lesz, az undorító RP szabálypontját sérti.

 

 


IX. HIRDETÉSEK


Hirdetésekre vonatkozó korlátozások, és szabálypontok:

  • Tilos irreális stílusban hirdetéseket írni;
  • A hirdetések szövegét kötelező minél pontosabban megadni, szlengek használata nélkül;
  • Tilos bármilyen illegális termék, anyag, fegyver, tárgy hirdetése legális hirdetések között. Ez alatt a burkolt hirdetéseket is értjük;
  • Tilos irreálisan sokszor, túl gyakran hirdetni.

 

 


X. KÖZPONTI ADATBÁZISOKRA, MDC ADATLEKÉRDEZÉSEKRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK, CCTV RENDSZER


KÖZPONTI ADATBÁZISOK, MDC ADATLEKÉRDEZÉSEK
Fontosnak érezzük, hogy minden játékos tisztában legyen azzal, hogy a szerveren használt központi adatbázisok, mdc adatlekérdezésekre milyen szabályok vonatkoznak azért, hogy az onnan megkapott információk ne jutathassák egyes feleket unfair előnyhöz. 

Nyilvánvaló, hogy mivel a szerveren nincs jelen több például millió karakter, vagy autó előfordulhatnak olyan szituációk, melyek során olyan adatlekérdezést lehet indítani, melynek eredménye, ha felhasználható volna szerepen belül, unfair előnyt nyújhatna.

Ennek elkerülése érdekében az alábbi szabályzásokat rögzítjük:

  •  Csak vezetéknévre vagy csak keresztnévre indított adatlekérdezés találatai nem használhatóak fel kizárólagos találatokként IC.

Fentebb említett pont értelmében, az olyan adatlekérdezések - melyekre egyébként rendszer lehetőséget ad - nem használhatóak kizárólagos találatként, melyeknek célja egy személy megtalálása úgy, hogy csak a vezetéknevére vagy csak a keresztnevére futott le a keresés. 

Például:
Ha egy rendvédelmi szerv egy olyan elkövetőt keres, akinek csak a keresztneve John, majd erre rákeresnek az MDC-ben, ami - a szabályzat létrejöttének időpontjában - 20 találatot eredményez, nem kutathatják fel mind a 20 John keresztnevű karaktert azért, hogy megtaláljonak egyet. Ilyenkor szerepen belül feltételezendő, hogy egy ilyen keresés nem 20 találatot ad vissza.
 

  • Keresztnévre és vezetéknévre indított adatlekérdezés találatai felhasználhatóak kizárólagos találatokként IC.
     

Fentebb említett pont értelmében, az olyan adatlekérdezések - melyekre szintén adott a lehetőséget - használhatóak kizárólagos találatként, melyeknek célja egy személy megtalálása úgy, hogy a vezetéknevére és a keresztnevére futott le a keresés. 
 

  • Jármű típusára (modellnévre) indított adatlekérdezés találtai csak és kizárólag akkor használhatóak fel kizárólagos találatként IC, ha:
    • a jármű kapható kereskedésbenés vagy kevesebb limites,
    • a jármű nem kapható kereskedésben, tehát egyedi;

a jármű kapható kereskedésben*: bármely típus, tehát autó és motor, kamion, és hajó esetében is igaz.
 

  • Jármű rendszámára indított adatlekérdezés találtai csak és kizárólag akkor használhatóak fel kizárólagos találatként IC, ha maximum egyetlen egy számjegy karakter nem ismert, vagy minden egyes karakter (betű és számjegy is) ismert.

 

CCTV KAMERÁKRA VONATKOZÓ SZABÁLYPONTOK
A szerveren használatban lévő CCTV kamerák használata szabályozott. 

CCTV kamerát bizniszekhez a biznisz kérésére lehet felszerelni. Ennek menete az alábbi:

  1. A biznisz szerepjátékozza a kamerák telepítését (preferált: szakemberek, tehát cégek/bizniszek bevonása)
  2. A szerepjátékot elküldi az OctansV Discordon egy #biznisz-ügyintézés ticketben a Biznisz menedzsmentnek
  3. A Biznisz menedzsment jóváhagyja a kamerák telepítéséről a beküldött szerepjátékot
  4. Manager vagy Főadminisztrátor lerakja a kamerát

Magánszemélyeknek (saját lakáshoz, vagy nem bizniszhez) jelenleg nincs lehetősége CCTV kamerát igényelni. 
Frakciók szintén a fentebbi módon tudnak kamerát igényelni telephelyeikhez.

A rendszer üzembelépésekor (1.15 patch) a kamerákat csak a rendőrség fogja tudni visszatekinteni. A kamerák OOC nem rögzítenek képi- vagy hangfelvételt, csak logbejegyzéseket hoznak létre. IC rögzítenek mind hangot, mind pedig képet is. 

A kamerák az alábbi információkat logolják:

  • karakter neve (amely információ a rendőrség arcfelismerés futtatásának szerepjátszásáig OOC információ, onnantól viszont IC)
  • fegyver a karakternél, ha van
  • jármű rendszáma és az abban lévő személyek száma (karakterneveket nem)
  • körözött járműről értesíti a rendvédelem tagjait
  • maszk felvételét, levételét a látótéren belül

Kamera nem logol nevet, ha annak látóterébe belépő karakter

  • maszkot visel

Fontos, hogy nem számít maszkviselésnek a napszemüveg és/vagy kapucni, vagy bármi egyéb eltakarási mód, mivel azokat a szerver nem tudja érzékelni. Arc eltakarása kizárólag maszkkal lehet, a dashboardban 'maszk állítson-e nevet' funkció bekapcsolásával.

 

 


XI. EGYÉB SZABÁLYOK


  • Az OctansV valamannyi platformján tilos az adminisztrátori, menedzseri, és fejlesztői erőforrások indokolatlan felhasználása.
  • A házszéfeket tilos a falba helyezni úgy, hogy azok ne látszódjanak.
  • Szerverünk a lehető legtöbbet tesz a valódi roleplay megteremtése érdekében. Verified (ellenőrzött) karakterek esetén az egyes szabálypontot mindig, minden körülmények között a karakter történetének pontos figyelembevételével kell alkalmazni.
  • Tilos az eszméletlen állapotban való élet feladása akkor, ha annak célja az adott szituációból való megmenekülés. 
  • Tilos a lehelyezhető tárgyakat olyan módon lerakni, melynek célja, hogy bármely más játékos élményét rombolja (például: nem saját tulajdon, úttest, vagy bármi olyan, ahol kárt okozhat, vagy akadadályozhatja a játékmenetetet). Minden lehelyezhető tárgy csak és kizárólag a realitásnak megfelelő helyre, és formában helyezhető el. A rosszul lehelyezett tárgyak végleges törlésre kerülhetnek az OctansV adminisztrátorai által.
  • Tilos a plakátokon, képernyőkön nem odaillő tartalmat megjeleníteni.
  • A nem lakóépület MLO-k, mappolások, egyéb módosítások biznisznek számítanak minden esetben. Ezt IC az önkormányzattól bérelheted, és a bérlés félbeszakad, amennyiben a szerveren inaktív vagy.
  • 'Szuper' autókereskedés kategóriába tartozó járművekkel nem végezhető illegális tevékenység. Szabálysértés, például közlekedési jelzések figyelmen kívül hagyása megtörténhet, de például egy rablás vagy menekülés a rendvédelmi szervezetek elől egyértelműen nem elfogadott. Kivételt képeznek a szabálypont alól az következő esetek: fórumon igényelt rablás vagy heist. Továbbá megengedett a szabálypontban megfogalmazott járművekkel történő illegális tevékenységek végzése, amennyiben egy verified karaktertörténetben elegendő magyarázattal van alátámasztva annak hitelessége. Kivételt képez a szabály alól továbbá a 'sultanrs' modellnevű jármű.
  • Egyedi itemnek tekinthető elem, ha a forgalmazó biznisz sajátosságával van fémjelezve, vagy IRL nem létező brandről, típusról, kialakításról van szó. Természetesen nem elfogadott és ugyanakkor értelmetlen a következők létjogosultsága is: "XY'S Coca-Cola", "XY x Coca-Cola" a teljesség igénye nélkül.
  • Egyedi itemek esetén a transzferek lehetőségét közvetlen nem kívánjuk biztosítani, közvetett módon pedig semmiféle korlátozás alá nem esnek.
  • Fenntartjuk továbbá annak a lehetőségét, hogy egy bizonyos biznisz közvetlen hozzáférhető termékeinek számát maximáljuk. Az ilyen esetek nem feltétlen esnek egybe két különböző biznisszel - tekintve a lehetőségek sokrétűségét - való eljárás során.
  • Csak azon kamerák szerepjátszására van lehetőség, amelyek scriptesen is lerakásra kerültek. Ezen lerakott kamerák minden esetben látható kamera modellek a falon. Kivételt képez ez alól, ha a játékos lementett loggal (szerepjátékkal) rendelkezik arról, hogy például beszerelt autójába egy dashcamet, vagy telefonján felvételt készít, vagy rejtett kamerát visel. A rendvédelmi frakciók járművei előre és hátra rögzítenek, valamint a belteret. A rendvédelmi frakció tagjainak engedélyezett a testkamera felvételeit szerepjátszani.

 

A szabályzat ismeretének hiánya semmilyen esetben sem mentesít a következmények alól.
Jelen szabályzat egyes bekezdései nem csak az azokhoz tartozó példák megszegésének valamelyikével sérülnek.

 

A változtatás jogát fenntartjuk.

  • Tetszik 11
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

  • Gergő megnyitotta ezt témát
  • Menedzser

Változásnapló (2022.02.07)

- Rablás és átverés: egyéb szabályok, chain robbing

- Védett helyek: nyitott szerelőtelepek

- GTA fizikájával való visszaélés: defektes gumiabroncsra vonatkozó korlátozások

Hatályba lép: publikálástól

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Változásnapló (2022.02.13.)

- Karakternév-használat

A három tagból álló karakternevek esetén, minden névrészletet a teljes, hivatalos formátumba kell megjeleníteni.

 Példák: Ben D Carter (helytelen) --> Ben David Carter (helyes); Connor F Black (helytelen) --> Connor Felix Black (helyes)

Hatályba lép: 2022.02.13. 15:50-től.

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

  • Menedzser

Változásnapló (2022.03.03)

Új szabály:

  • Egyéb szabályok 'super' kategóriabeli autókra vonatkozó szabálypontja
  • Egyéb szabályok MLO-k, mappolások, egyéb módosításokra vonatkozó szabálypontja
  • Power Gaming szabálypontbeli nem elfogadott példa bekerült: részletre, hitelre vásárolt legális tulajdon továbbadása

Módosított szabálypont:

  • CK (minimum idő)
     

Hatályba lép: publikálástól.

  • Tetszik 1
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

  • Fejlesztő

Változásnapló (2022.03.25.)

Módosított szabály:

  •  AFK pont egyéb jövedelmeire vonatkozó bővítése. ("Viszont azt figyelembe kell venned, hogy egy bizonyos időkorlát után nem fogja számolni a játszott perceidet, és nem fogsz kapni sem fizetést sem pedig olyan jövedelmet, amely aktív játékidőhöz kötött (például alapjövedelem). ")

Hatályba lép: publikálástól.

 

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

  • Menedzser

Változásnapló (2022.04.07.)

Módosított szabály:

  • Új védett hely: blippel jelölt közösségi helyek
  • Character Kill: aktív rp szituációkra vonatkozó bekezdés, csapattagok felkeresésére vontakozó bekezdés
  • Ütközés, sérülések: új mozgásképtelenségre vonatkozó bekezdés

Hatályba lép: publikálástól.

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

  • Menedzser
Változásnapló (2022.04.11.)
 
Módosított szabály:
- Roleplay Minősége: példák, pontosított kidolgozás
- GTA fizikájával való visszaélés: utolsó két új pont bekerült
- Ütközés, sérülések: új mozgásképtelenségre vonatkozó bekezdés
- Frakciókra vonatkozó szabálypontok: pit manőver, taktikai ramming, ütközés, elütés rendvédelmi szervezetekre vonatkozó szabályai
- Rendvédelmi szerv tagjai elleni támadás: teljesen új kidolgozás
 
Új szabály:
- Környezet
 
Hatályba lép: publikálástól.
  • Köszönöm 2
Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

  • Menedzser

Változásnapló (2023.01.07.)

  • Chat használata bekezdésbe bekerült: /lang
  • Környezet bekezdés teljes átírása (egyszerűsítés)
  • Sérülések bekezdés végéhez bekerült a lőtt sérülések szerepjátszásának irányelve
  • Rablás limit megemelve $25.000-ról $50.000-ra
  • Átverés limit megemelve $25.000-ról $50.000-ra
  • Emberrablásért kapható összeg megemelve $200.000-ra
  • Kivételre került a frakciójump szabálypont
  • Egyéb szabályok bekezdés módosítás: plakátokra új szabálypont, kamerákra vonatkozó rész módosítva
  • Új szabály CCTV kamerákra vonatkozóan
  • Új szabály a scriptes rablásra vonatkozóan

Hatályba lép: 1.15 patch

Link to comment
Megosztás egy közösségi oldalon

Vendég
A téma le van zárva, így nem szólhatsz hozzá!
×
×
  • Új létrehozása...