Toplista
Népszerű tartalom
Tartalmak megjelenítése népszerűség szerint 2023-03-01 óta. Megjelenítési feltétel: Minden területen
-
Szeretném én is összefoglalni a gondolataimat a szerveren való munkánk lezárását illetően. Amikor tegnapelőtt a felsővezetőség (a fejlesztők és Gergő) meghoztuk a döntésünket, az első dolgunk az volt, hogy beszéltünk a vezetőség többi részével. Az volt az első kérdésük, miért jutottunk erre a döntésre. Én azt a választ adtam, hogy tudják, hogy számomra a motiváció az volt, hogy elkezdjem a szervert, hogy oneRP-n játszottam, úgy éreztem akkoriban el voltak nyomva valamennyire a játékosok, és sokan kb. könyörögtek, hogy szervert csináljunk. Ezeknek egy része most oneRP-n játszik, egy másik része GTA Worldon, a harmadik része meg ki van tiltva. Van néhány kivétel, persze, de akik még itt is vannak, azoknak is egy jelentős része folyamatosan elégedetlenkedik. Látszik, hogy akiknek eredetileg szervert akartunk csinálni, azoknak amit csinálunk, mégsem felel meg. Ebben közrejátszik, hogy a közösségünk egy része a szerepjáték jellegéből adódóan olyan, akik általánosságban is hajlamosak arra, hogy mindennel elégedetlenek legyenek. (Ezt ne vegye senki magára, nem feltétlenül mindenki ilyen, de sokan hajlamosak erre itt, továbbá mindaz, amit ide eddig leírtam, eredetileg nem a publikumnak volt szánva, hanem a vezetőségi megbeszélésen mondtam el.) Szintén a vezetőségi megbeszélésen mondtam el, hogy az egyetlen kiútnak ebből azt látom, ha fokozatosan, lassan és törekedve arra, hogy észrevétlen legyen, lecseréljük közel a teljes közösségünket. Ha átalakítjuk a szervert valami olyanra, ami a SeeMTA vagy a oneRP (amivel semmi gond nincs, ezt ki fogom fejteni később). Azonban erre maximum anyagi jellegű motivációim lennének jelenleg, én pedig nem szeretek semmit csinálni csak azért, hogy pénzt keressek belőle (ettől függetlenül lehet ilyen szervert csinálni más motivációkkal is, csak nekem nem lenne jelenleg). Mindenki számára egyértelmű volt, hogy ezért nem fogunk szervert csinálni. Egy ideje már fejtegettem a vezetőségben is, hogy egyébként szerintem nevetséges, hogy a játékosok mémelik akár a VoiceRP-t, akár a SeeMTA-t, akár a oneRP-t vélt minőségbeli különbségek miatt. Ott van pár száz ember, akik jól érzik magukat, játszanak. Közben pedig valaki úgy érzi, hogy az ő játékuk nem jó, komolytalanul vagy minőségtelenül játszanak. Amit én nem értek, hiszen a játék célja, hogy valaki jól érezze magát. Ha ott van több száz ember, és ők úgy érzik jól magukat, miért ne lehetne úgy játszani? És látszik, hogy jól érzik magukat, hiszen mi másért lennének ott? Lehet különbséget tenni az alapján, mennyire veszik komolyan a Roleplay-t, de ezért lenézni őket vagy mémelni nincs értelme. Amikor elkezdtünk szervert csinálni és bejelentettük, jól emlékszem, hogy Legend nem hitte el, hogy engem tényleg az motivál, hogy valami olyat csináljak, ami szerintem, az én értékrendem szerint jobb elvekben (más értékrendje szerint lehet más jobb), és hogy tényleg kértek emberek, hogy csináljunk szervert, és nekik csináljuk. Azóta a oneRP közeledett a mi elveinkhez, mi pedig közeledtünk a oneRP elveihez. Annak nincs értelme, hogy egy alapból nem túl nagy, néhányszáz fős text RP közösségen harcolunk, egyre jobban hasonlítunk egymásra (elvekben is), közben pedig részünkről a motivációk is elvesztek, hiszen nem ezért kezdtünk el szervert csinálni. Én jelenleg úgy látom, hogy nem fogok többet játékszerverekkel foglalkozni. Már itt is túl komolyak voltunk ahhoz képest, hogy egy játékszervert csináltunk, néha a kommunikációnk inkább tűnt vállalati kommunikációnak, mint egy (változóan) csúcsidőben 20 vagy 100 egyidejű játékossal rendelkező GTA játékszerver kommunikációjának. Habár néha viccelődünk rajta, milyen kiírások mennek néha másik szervereken, de közben mi vettük túl komolyan, amit egyébként kifejeztem többször a vezetőségnek, hogy nem tartok gondnak: úgy gondolom, az itt megszerzett tapasztalat hasznos lesz számunkra a jövőben. Annak, hogy a szervert elkezdtük, megcsináltuk, én is örülök. Ennek egy része, hogy az én életemen is változtatott pozitív irányba, sokkal közelebb kerültem emberekhez, tapasztalatot szereztem, azonban másik része az, hogy bízom benne és reménykedem, hogy vannak, akik örömet szereztek nálunk, élvezték a nálunk való játékot, esetleg szintén közelebb hozta őket másokhoz.22 pont
-
14 pont
-
Jómagam is szeretnék hátrahagyni egy kis szösszenetet, ha esetleg többé az OctansV berkein belül érdemben már nem fogok tevékenykedni. Elhihetitek, hogy a másik oldalon állva sem könnyű elfogadni ezt az egészet, sőt talán nehezebb, fájdalmasabb mint nektek játékosoknak. Annak idején, amikor a fejlesztés már javában zajlott, azzal a reménnyel igyekeztem csatlakozni a csapathoz, hogy közösen valami nagyszerűt építünk fel. Lehet sokan nem tudják rólam - nem is elvárás, hogy bárki tudja igazából -, de én sok-sok évvel ezelőtt már dolgoztam együtt a felső vezetőség többségével, azonban egykor teljesen elhagytam ezt a szerepjáték irányvonalat, és évekre eltűntem, csodaszép emlékekkel a hátam mögött. Mikor megláttam, hogy GTA:V text RP szerver készül - ráadásul ismerős háttérrel -, akkor nagyon felüdített a dolog, mindenképp adni akartam neki egy próbát, így is tettem. Akkor még nem szembesültem azzal, hogy az MTA és GTA:V közösség között mekkora az űr, mert egyszerű játékosként, csupán rövid ideig játszottam. Ezután találkoztam a hírrel, hogy új szerver készül OctansV néven, úgyhogy itt megint elkapott az az érzés, hogy a másik oldalt is kipróbáljam. A motivációm igazából az volt, hogy helyrehozzam azokat a hibákat, amelyeket a múltban hasonló szerepkörben követtem el. Ennek okán megvolt annak az esélye is, hogy soha nem ismertek meg engem, de végül bizalmat szavaztak számomra, melyet ezúton is szeretnék megköszönni. Mindig igyekeztem a rám bízott feladatokat a lehető legprofesszionálisabban végrehajtani, függetlenül attól, hogy a közösség többsége fiatal felnőtt, illetve csupán egy játékszerverről beszélünk. Összességében tehát mondhatjuk azt, hogy mindez nem lett volna indokolt, azonban úgy gondolom, hogy az alapvető viselkedési normák megtartása minimum. Mindehhez társul a tiszteletteljes bánásmód, példamutatás és kifinomult kommunikáció, ami pozitív visszajelzéseket váltott ki irányomba. Én magam is jobban örültem volna neki, ha minden platformon legalább ilyen minőségben folyik eszmecsere, talán előremutatóbb lett volna, de erről bizonyosságot itt már lehet sosem fogunk nyerni. A nap végén én is csak ember vagyok, tehát nem mondhatom el, hogy a fentebb leírtak kizárólagosan érvényesek voltak esetemben. Olykor belőlem is előbújt a kisördög, ez vezethetett helyzetekhez, melyek után nem volt tiszta a lelkiismeretem. Ezen gondolatok után szeretnék minden egyes játékostársamtól őszintén elnézést kérni, ha valaha úgy érzékelte, hogy csorbult változatát kapta az általános magatartásomnak. Nem akarok közhelyeket meglovagolni vagy közhelyessé tenni gondolatokat, de természetesen nekem is megvan a véleményem a szervert alkotta közösségről. Van egyfajta ténymegállapításom, hogy a közösség mint olyan, 1,5 év alatt több formát is öltött, nyilvánvalóan formálódott és esetenként alakult/átalakult. A lényeg, hogy hazudnék, ha azt mondanám, én magam tudok mutatni olyan időpillanatot, amelyben ideális játékosbázissal rendelkeztünk. Ezzel még véletlenül sem titeket, játékosokat szeretnélek megsérteni, a jelentéstartalma inkább az volna, hogy mi szenvedtünk az ellentmondásoktól mentes alapok lefektetésében, félelmeink kerekedtek felül rajtunk. A mindenkinek való megfelelésre törekvés valójában megnyeri magának azt, hogy senkinek sem fogsz megfelelni. Tisztában voltunk-e ezzel? Igen, ezért versenyezni kezdtünk az idővel és addigi felfogásmódunkkal, végül az idő diadalmaskodott, mert kifutottunk belőle. Utunkat rengeteg pletyka kísérte, temérdek alaptalan feltételezés. Valamiért voltak, akik nem akartak hitelt adni a szavunknak, pedig a szerver esetében a hierarchia feltételezte a dolgokra való rálátás mértékét. Elhiszem, hogy egy bizonyos idő után nem voltunk túl meggyőzőek, de mindig törekedtünk az igazmondásra, nem akartuk, hogy bárkinek téveszméi legyenek. A problémát az okozza, hogy a fejlesztés nem a Netflixen elindított egész estés filmünk, amit ha nem állítunk meg és alapértelmezett sebességgel nézzük, akkor 1 óra 40 perc múlva elmondhatjuk, hogy túl vagyunk rajta. Sokszor erősítettem azok társaságát, akik elégedetlenkedtek a felső vezetőség - leginkább a fejlesztést érintően - munkája miatt, de igyekeztem mindig olyan minőségben tálalni, amivel egyértelműek a szándékaim, illetve olyan közegben tettem, ahol a léte nem feltételez hátsó szándékot. Bár így is generáltam feszültséget, valamint hálátlanságot sugároztam ezen tettekkel, mostanra könnyebben megértem milyen lehetett ellenszélben dolgozni. Sosem tettem ki még semmilyen saját alkotásomat több száz ember elé - vagy legalábbis úgy nem, hogy bizonyítottan több száz ember használta/nézte meg -, de az az érzésem, hogy hosszú távon én sem lennék képes a nagy horderejű negatívval megbirkózni. Azt sugallná, hogy nem voltam képes felnőni az elvárásokhoz, tehát nem érdemes azt folytatnom. Annyi bizonyos, hogy rengeteg segítséget vagy segítségnek tűnő próbálkozást kaptunk a közösségtől. Mégis kevesen tudták azt elfogadni, hogy egy ötlet nem mindig létezést befolyásoló dolog. Esetünkben a visszajelzések, tapasztalatok azok, amelyek egy adott dolog eredményességét vagy eredménytelenségét képesek mérni, de kísérletezni nem sok lehetőségünk volt, mert a kísérleti jelleggel indított dolgok közfelháborodáshoz vezettek. Azért itt a szolgáltatói oldalról is látok kivetnivalót, hiszen a lehetséges eszközeinket nem használtuk fel megfelelően, elmaradtak előzetes felmérések, a saját változtatásainkat sok esetben abszolút módon érvényesítettük és még sorolhatnám. Kicsit úgy érzékeltem, mintha minden felvonásban - kivéve a szerver nyitása előtti időszakot - lenne egy szűk réteg, aki pontosan tudja mire van szüksége a nagyobb rétegnek. Értsünk bárkit a szűk réteg alatt, a kompromisszumkeresés nem igazán volt része a feladatuknak. Végezetül mindenkinek azt kívánom, hogy találja meg azt a helyet és elfoglaltságot, ahol és amiben jól érzi magát, anélkül, hogy megvezetnék. Az egyetlen állítás, amivel teljes mértékben nem tudok egyetérteni. Azt, hogy mi okozta az állítás valóságtartalmának elvesztését, pontosan nem tudnám megindokolni, de az a szubjektív véleményem, hogy nem sikerült alapelvvé tenni ezt, inkább elkopott. Köszönöm, hogy elolvastad! BE912 pont
-
Most idézhetném az előttem szólókat, de teljesen fölösleges leírni ugyan azt százszor. Ez csupán pár élménykép, amik magukért beszélnek. Ha akarunk, tudunk tenni a létszám ellen. Lásd: Ma is 40+ fő volt fent... Nem tudok mást mondani, mint hogy a jelenlegi döntés rossz. A játékosoknak pedig most is javaslom, régen is javasoltam... legyen a kreativitás az első helyen. Mert nem feltétlen kell script egy üvegezéshez, egy túrához, egy esti drifteléshez / randalírozáshoz, egy házibulihoz, egy utcabálhoz, egy szépségversenyhez, egyéb versenyekhez, grillpartihoz... és ez csak pár ötlet a tárházból, nem ciki a grindolás helyett egy elmélyült beszélgetés, egy romantikus vacsora, vagy akár egy viszály lerendezése (és itt nem a szimpla "lőjük le" kategóriára gondolok). Nincs kimondott szükség egetverő scriptekre... összeverődünk, és adja magát a sztori, valakinek úgyis lesz valami ötlete. Persze jó az, ha van script bizonyos dolgokra, de nem múlik rajta az RP. A képességen és képzelőerőn múlik, hát nőjjünk hozzá fel hogy tényleg RP-zzünk grindolás helyett! Ne féljünk a tényleges Roleplaytől, merem gondolni az életben mindenki grindol eleget a munkahelyén. Ismerjük meg egymás karakterét, hisz mindenkinek van egy sztori a kezében jobb esetben, ami sokkal érdekesebb lehet mint húsz kör kamionozás, hogy aztán vehessünk egy szuperautót. Lehet hogy én gondolom rosszul, és maradi vagyok... de nekem az RP egyfajta művészet, megcsinálsz egy karaktert, munkát viszel a történetébe, a jellemébe, külön életútja van... mintha egy könyvet írnánk a hősünk életéről. Plusz, egy játéknak az a szerepe, hogy szórakoztasson. Tegye fel a kezét, akit egy óra alapmunkázás vagy shiftben afkolás, PD-seknél járőrözés után nem esz meg az unalom. (Nem látom a kezeket...). Nem kell full gazdagnak lenni, nem kell a Richmani ház, a szuperautó, a milliók a számlán, hogy egymással tudjunk játszani. Szóval egy szó mint száz, kezdjünk el ténylegesen RP-zni, tömegesen... eleget hallgattam már, hogy "nincs fent senki, én se megyek fel"... Ha valamit akarsz, azért teszel, máshogy nem megy. A fejlesztésekhez pedig még annyit fűznék hozzá, hogy ahogy régebben is említettem már, apróbb és folyamatos fejlesztések jobban felkeltik a figyelmet. Teszem azt mondjuk maximum havonta kijönne egy-egy újabb kis dolog. Nem kell nagy legyen, de mégis fenntartja az érdeklődést. Illetve mégis csak a playerek játszanak a szerveren, fel kell mérni az igényt, meghallgatni őket hogy mit, és hogyan szeretnék azt a szerveren. Avagy ahogy egy professzorom mondta: "Nem terméket adunk el, hanem igényt/keresletet elégítünk ki. Egy olyan terméket, amire a vevőnek nincs igénye, sosem fogunk tudni eladni." Tudom ezeket a dolgokat mindíg könnyebb leírni, mint megvalósítani, viszont bízom abban hogy elég érett felnőttek vagyunk ahhoz, hogy a jelenlegi helyzeten változtatni tudjunk. Mint örök optimista tényleg csak reménykedni tudok, hogy a döntés változni fog, és a fejlesztések is folytatódni fognak.11 pont
-
Ez egy rossz döntés volt. Igény mindig is volt a szerverre, csak rosszul lett felmérve a TÉNYLEGES igény. Az elfogadott ötletek tele vannak témával, nem hiszem hogy ez arról árulkodna hogy nincs igény a szerverre.10 pont
-
Kedves Játékosok! Engedjétek meg, hogy egy rövid üzenetet küldjek felétek a Los Santos County Sheriff's Department nevében. Frakciónk több mint egy éve, 2022 Februárjában került be az OctansV szerverére. Ahogy minden szerveren, úgy itt is az volt a közösségünk célja, hogy professzionális amerikai rendvédelmet reprezentáljunk a játékosok számára. Úgy gondolom, hogy sikerült elérnünk a célunkat, ugyanis akikkel aktív szerepjátékot folytattunk, azok megvoltak elégedve a munkánkkal. Szeretnék elnézést kérni azoktól a játékosoktól, akiknek csak az maradt meg, hogy az LSSD állandóan csak ticketel. Igyekeztünk megfelelni a teljes játékosbázisnak, de ahogy a vezetőség is belátta, az lehetetlen feladat volt számunkra. Ennek ellenére én büszke vagyok arra, hogy színesíthettük a szerver szerepjátékát a legmagasabb minőségi fokon. Egyike vagyok azon embereknek, akik csalódottak a szerver bezárását illetően. Szívesen folytattuk volna a szerepjátékot Veletek, azonban úgy tűnik hogy a vezetőség nem fogja megváltoztatni az álláspontját. Sok-sok szép emlék fűződik a szerverhez, és soha nem fogom elfelejteni azt, hogy bizalmat szavaztatok nekünk a szerveren. Őszintén remélem, hogy még találkozunk veletek valahol. Szeretnénk megköszönni a vezetőségnek, de legfőképp @Szilard-nak, hogy végül bizalmat szavazott nekünk hogy a szerveren létrehozhassuk a frakciót. Voltak vitáink és elég sok nézeteltérésünk, de ha anno nem mondod ki a boldogító igent, akkor most lehet nem lehetnék itt és írhatnám le eme sorokat. Egyszóval, köszönöm. @[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]9 pont
-
Ez a nem kapok scriptet a frakciómhoz akkor a non script sem kell felfogást el kell felejteni. Van egy bizonyos szint amit meg kell ütni, amennyiben ez nem sikerül akkor tanulni kell, és meg kell mutatni, hogy megérdemlitek..9 pont
-
AZ EDDIG MEGTETT ÚT STATE OF SAN ANDREAS Kedves olvasó! Howard Cleveland története a végéhez ért. Az emberé, akinek élete során többször kellett harcolnia a démonaival, akit sötét múltja mindenhová követett. "Az a legjobb a rossz dolgokban, hogy utána a jó követi őket."- mondta. Elköltözött Los Santos városába, hogy új életet kezdjen, és valljuk meg az őszintét, sikerült neki. És hogy mi a vége? Miután a Los Santos County Sheriff's Department Költségvetési Bizottsága úgy döntött, hogy csak készenléti szolgálatot biztosít a Davis Station-ön, Cleveland nyugdíjba vonulhatott. Utolsó szolgálatának szelleme átjárta az egész megyét. Könnyek közt búcsúzott el rádióját az irányítástól, kollégáitól. Szívszorító volt látni, ahogy utolsó sétáját teszi meg a Station folyosóján. Gaos társaságában bepattantak a fekete Impaler-be, és egyenesen az autópálya felé vették az irányt. Az uticél... Wyoming. Cleveland és Gaos közösen vágnak bele egy új kalandba a Wyoming-i farmon. Howard Cleveland nyomorúságos és sötét története jó fordulatot vett, és kimondhatjuk, hogy most már boldogan élhet, amíg meg nem hal. Vége... (( VÉGSZÓ )) Tisztelettel megköszönöm minden embernek, aki nyomon követte a karakterlapomat. Talán a búcsú a legfájóbb egy szerver életében, mert az ember szeretné hogy sose jöjjön el. Viszontagságos úton vagyunk túl, de nem búsulok. Büszkén állíthatom hogy 2008 óta ez volt az egyetlen szerver, ahol kifogástalanul éreztem magam. Jó volt a társaság, a közösség és maga a szerver. A lehetőségek tárháza végtelen volt, élmény volt itt játszani. Voltak idegesítő és rossz pillanatok, de azok eltörpülnek amellett, amennyi lehetőség a szerepjátékra volt. Köszönöm szépen a lehetőséget hogy itt játszhattam, és alakíthattam ezt a karaktert. Vigyázzatok magatokra. Mind így szólunk! @[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected] @ghostface @benji @Foza8 pont
-
Biztos vagyok benne, ha még sok időt nem is áldozva rá, de legalább egy pár pillantásra a fentebbi képsorokkal már a legtöbbetek összefutott. Elsőre túlmagyarázottnak, talán már elcsépeltnek is tűnhet, de a tényleges valóságtartalma közvetlen környezetünkben (a szervert illetően) is megállja a helyét. Az OctansV alapjainak lefektetése és folyamatos üzemeltetése alatt végtelen számú ötlet és országbeli viszonylatunkban még meglehetősen innovatív javaslat is érkezett, melyekből néhány meg is valósult. Ezek legtöbbje azonban egy szerver életében mégsem annyira triviális. A szervert alkotó játékosközösség több különböző környezetből érkezett, így egy rendkívül színes skálát hoztak létre a játékosok. Habár ez elsőre remekül hangzik, hosszútávon azonban nem kizárólag pozitív értékekkel bír. Rengeteg olyan - hazai viszonylatban - innovációnak számító funkció került megvalósításra, ami kifejezetten a szerepjátékot magas színvonalon kivitelező játékosoknak szólt. Ezzel még önmagában az elméleti síkon nem is lenne probléma, gyakorlatban viszont teljesen más a helyzet. Magyarország GTA V platformot használó text alapú szerepjátékot preferáló közössége kicsi, és összehasonlíthatatlan egy nemzetközi vizeken működő szerverével. Ami ott mindennapi és teljesen megszokott, az nem egyértelmű, hogy itt is működni fog. Nem szabad, és hosszútávon nem lehet elfelejteni azt, hogy miről szól a játék. A játék, ami csak úgy lesz élvezhető, ha arra kellő mennyiségű résztvevő is összegyűlik nap mint nap annak érdekében, hogy kikapcsoljon a mindennapokból. A mindennapokból, ahol tagadhatatlanul a kicsitől elkezdve az egészen nagyig, az iskolától a munkahelyen át minden területén az életnek különböző elvárásoknak kell megfelelni. Talán ez a legfontosabb olyan gondolat, amire már túl késő volt, amikor rájöttünk. Ahogy a korábbi hozzászólásokban a vezetőség részéről is hozzászólók leírták, a szerver céljai kezdettől fogva megalapozottak és tiszták voltak: elhozni azokat az innovációkat és minőséget, amire még hazai vizeken nem volt példa. Ehhez muszáj volt önmagunk előtt is olyan magas sztenderdeket beállítani, amire utólag úgy gondolom, hogy nem lett volna szükség. Ez ahogy @Szilard is megírta, érezhető volt a szerver különböző platformjain kiadott kommunikáción, a különböző szervert érintő funkciók és lehetőségek leírásain és elvárásain is. Ezt az útvonalat kijelölni, és ilyen intenzív módon kivitelezni nem volt jó döntés részünkről, a játékra és az alaphangulatra való tekintettel. Mi, vezetőség is elfelejtettünk játszani. Habár nem is a szó, vagy éppen a fentebbi mondat szoros értelmében, de ez történt. Mindannyiunkat elégedettséggel és pozitív élményekkel tölt el, hogy egy határozott előrelépést sikerült elérni, legyen szó a szerepjátékot, vagy a technikai részleteket, akár a kommunikációt érintően. Ez az előrelépés azonban félrevezető és hosszútávon olyan intenzíven, ahogy történt, nem kivitelezhető, mert a játék és a jókedv rovására megy. Ez minden területen érezhető volt. Az általunk (később kiderül: feleslegesen) magas elvárásások sokáig magukkal hozták a magas színvonalat, azonban erre érthető módon nem feltétlen mindenki vevő. Vannak azok - és a játékszerver alapvető funkcióját illetően helyesen is teszik -, akik az iskola vagy a munka végén nem azért csatlakoznak fel, hogy más (legyen az a mi saját, korábban akár eltúlzott, vagy más magukat "elitebbnek" tartó játékosközösség) elvárásainak megfeleljenek. Ezeknek az összetűzéseknek, legyen az játékos és játékos, vagy játékos(ok) és vezetőség között, legtöbbször egyértelmű végkimenetele lett: valamelyik fél végül elhagyta a frakciót, a szervert, a közösséget. Változtatni. De hogy? A kérdés, amiről bővebben és teljesen jól összefoglalva @Lucio írt. Minden változást nehéz megélni. Ez a szervert és annak funkciói esetében halmozottan jelen volt: legtöbbször teljes ellenállásba ütköztünk. Ez a legtöbb olyan dologra igaz volt, amit alapjaiban véve szerettünk volna az akkorra már megszerzett tapasztalataink szerint megreformálni. A negatív visszajelzések, és az ehhez szükséges sokszor több órás megbeszélések mind a vezetőségi tagokat, mind pedig a fejlesztőket is megviselték. Ezek a konfliktusok magával hordozták a fejlesztés és menedzselést érintő hatékonyságbeli problémákat, amikből végül az lett, ami egész egyszerűen nem lett, vagy túl sokat késett: patch, újdonságok megvalósítása legyen az akár fejlesztés, vagy bármi olyan, amihez csak menedzsmenti változtatások szükségesek. A végső döntés meghozatala rengeteg fejtörést okozott, és kiváltképp nehéz volt. Tisztában voltunk vele már egy ideje, hogy a oneRP-re érkező patch kritikus lesz a szerver életében. Tudtuk, hogy mindenképp reagálni kell, vagy egyértelmű következményei lesznek. Hosszas eszmecseréket folytattuk arról, hogy pontosan mit, és milyen ütemben kell meglépni ahhoz, hogy a két szerver egymás mellett tudjon üzemelni. Ez azonban - több alkalommal - végül egy pontban végződött: párhuzamosan a szerverek csak hasonló, megközelítőleg egyenlő arányban felosztva a közösséget tudnak működni. A projekt megalapozásakor ezt nyilvánvalóan még az akkori vezetőséggel többször is, több irányból vizsgáltuk. A másik szerver akkori körülményeit tekintve és incidenseit ismerve nem volt okunk nem kisebb célt kitűzni, mint azt, hogy nem gondolkodunk a közösség felosztásán. Szerettük volna egy az egyben újra létrehozni azt a közösséget - a korábbi Octans Projectet ismerő és kedvelő játékosokkal bővítve -, aki a másik szerver nyitása óta, az ottani problémák miatt hozzánk hasonlóan, kényszerűen, vagy saját felindulásból menekülve hagyták ott. Ez rövidtávon megvalósult, de a korábban említett széles színpaletta, a játékosok és csoportjaik, ragaszkodtak egyéniségeikhez: részben, és csak nagyon lassan keveredtek hasonló színekké, legtöbben nem engedtek az elveikből. A kezdeti itteni sikereket, és a oneRP akkori sikertelenségét végül az ottani reformok és teljes újragondolások, legyen szó scriptekről, vagy a csapatukról, megváltoztatták. A szerver 1.0 verzióval való újranyitása egy nekünk épp kellemetlen időben érkezett, egy nagyobb csoporttal történt nagy konfliktust követően, amit ahogy fentebb is említettem, megviselt mindenkit. [Lehet, hogy közhelynek hangzik, de az, amikor egy játék miatt kell ilyen összetűzéseket vitatni, majd a több órás megbeszélés végén is ott járunk, hogy még legalább a megbeszéléssel egyenlő órát, vagy napokat kell azon gondolkodni, számolva az opciókat, hogy mikor hány ember élménye és játékkedve megy el teljesen, vagy részben, egyszerűen vezetőségiként is ilyen: nem jó.] Nyilvánvaló, hogy ekkor nem reagált a szervervezetés időben, ami magával hordozta a következményeit. Elindult a patchelések közötti verseny, amiben mind az itteni csapatot alkotó Szilárdnak, FIO-nak, és Lucionak, mind pedig Legendnek megvoltak a maga előnyei és hátrányai. Habár a fejlesztők számosságát tekintve az előny nálunk volt, ez sem ennyire fekete és fehér. Minden fejlesztőnknek meg volt az adott területe, amilyen típusú feladatokat általában végzett, ami végül oda vezetett, amivel biztosan sokan találkoztatok: létrejöttek a Szilárd, FIO, vagy Lucio specifikus ticketek, amik legtöbbször (általában ha valami nem volt egetverően kritikus) megvárták a gazdájukat. Ez nyilvánvalóan a valóéletbeli teendők és elfoglaltságok miatt nem járt egy zökkenőmentes úttal az adott megvalósítás felé, legyen az hibajavítás, vagy bármilyen fejlesztés. Nyilván így már elgondolkodtató teljesen. Akkor most hárman vannak, de mégsem haladnak, vagy mégsem előny ez az előny? Attól függ. Számos olyan szituáció volt, akár nyitás előtti hajrában (akkori korai tesztelők előnyben), későbbi patchek során, vagy akár kritikus hibák (például memory leak) esetében, ahol ez az óriási előny tényleg számottevően megmutatkozhat. A döntés meghozatalakor mérlegeltük azt is, hogy ugyan már a bemutatóteremben is bemutatott újdonságokkal szinte egy majdnem elkészült fejlesztési csomaggal rendelkeztünk, a hosszútávú szupportálás és újabb fejlesztések a fejlesztői csapattagok jövendőbeli elfoglaltságai miatt nem tudják akkora mértékben felülmúlni a oneRP fejlesztési csomagjait, hogy az elérjen annál többet, hogy egy már így is meglehetősen kicsi, kevés főt számláló közösséget szintén csak jó esetben ketté, 100-100 körüli főre oszt meg. Felmerülhet többekben a kérdés, hogy miért is kellett volna felülmúlni azt, ami a oda érkezik? A két szerver alapvetően óriási időbeli differenciával nyitott, ami a korábban említett egyik legnagyobb előnyt adta meg a kék csapat és Legend javára. Az OctansV nagyban építkezett arra, így nyitáskor kevesebb funkcióval, a "az igazi szerepjátékhoz elég a /me, /do"-hoz közelebbi elven így sok itteni rendszer a scriptekkel nem támogatott szerepjátékot célozta meg, ami a tapasztalatokból értelemszerűen kiderült: nem működőképes hosszútávon. Jelenleg úgy néz ki, hogy jobb döntést hozott a kék csapat, és ekkora már jelentős mennyiségű ilyen funkciót előállítottak, amivel stabil elfoglaltságot tudtak generálni. Habár a közösségek méreteit tekintve néhány hónappal korábban még hasonlóak voltak, a mérleget végül az döntötte el a konkurens szerver javára, hogy ezek a funkciók remekül lekötötték a játékosokat, és biztosítják azt az alapbázist, ami ahhoz szükséges, hogy naponta felcsatlakozzon mindenki. Ezt érzékelve végül nyilvánvaló volt, a @Szilard által említett közösség lassú cseréje nem lett volna elegendő önmagában, a scripteket és egyéb funkciókat is azokhoz az elvárásokhoz kell igazítani: rengeteg elfoglaltságot adó, scriptenkénti a játékos karakterének egyéni fejlődését biztosító irányvonal felvétele, amivel hosszas elfoglaltságot lehet generálni a szervert látogatóknak. A jelenlegi nehezítő körülmények, az érdeklődő bázis nagysága, jövőbeli rendelkezésre állásunk kapacitása ismeretében azonban ehhez a hosszú listához nem tudtunk elég motivációt gyűjteni. Hogyan tovább? Kívánom nektek, hogy a fentebb leírtaktól függetlenül ne így emlékezzetek az OctansV-re. Ne ezeket a gondolatokat vigyétek magatokkal tovább, ne ezek legyenek azok, amik eszetekbe fognak jutni, ha az OctansV-re gondoltok, mert mi sem ezeket visszük magunkkal. Ahogy végül mi is leírtuk: mindnyájan nagyon örülünk, nagyon szerettük, és a kritikus momentumokat leszámítva a lehető legjobban élveztük és éltük meg azt, amit a szerver üzemeltetésével járó új élmények és tapasztalatok adtak nekünk. Mi is, én is, és remélem mindenki elmondhatja magáról, hogy valamiben jobb lett az OctansV miatt. Valami, amit talán itt tapasztaltatok meg először, itt alapoztatok meg és tovább tudjátok vinni magatokkal, ahogy én is ezt teszem. Hálásak vagyunk, hogy újra találkozhattunk olyanokkal, akikkel sosem gondoltuk volna, hogy még valaha összefuthatunk, legyen az SA-MP, vagy korábbi MTA szerverekből adódó ismerettségekből. Használjátok az itt megszerzett tapasztalataitokat tovább bárhol, ahol folytatódik a szerepjátékkal kapcsolatos utatok. Köszönjük mindenkinek aki jelen volt az OctansV életében, egy közösséget alkotott, és együtt játszott velünk.8 pont
-
8 pont
-
@LucioKösz, hogy megírtad, és sajnálom, hogy így alakult. Értékes dolgot hoztatok létre, ami sok embernek nyújtott jó szórakozást - és most ugyan vannak, akik rettentően boldogok, mert feladtátok, de hidd el, nekik ebből az örömből semmi sem marad. Mert rombolni csak ideiglenesen öröm, aztán csak az üresség marad utána. Nektek viszont megmarad az az érzés mindörökké, hogy létrehoztatok és felépítettetek valamit. Csak annyit akarok mondani ezzel, hogy ne érezzétek úgy, hogy vereséget szenvedtetek. És ebből táplálkozzatok,ha egyszer úgy döntötök, hogy újraindítjátok az egészet. Mert megéri. És mindig lesznek, akik mellettetek állnak. A többiek meg játsszanak magukkal.8 pont
-
Nem értem honnan jön ez a kezdőként nehéz vagyont építeni téma. Bizniszben rpzéssel egy hét alatt 100-200k összejött ha minden nap feljárt az ember pár órára. Illegálban a scripteknek köszönhetően szintúgy lehetett normálisan haladni. Nem voltunk azok a fajták akiknek kell a fulltuningos racse járgány de esküszöm, ha ez lett volna a prioritás kevesebb mint egy hónap alatt el lehetett volna érni azokat a célokat amikre a mezei jómagyar "szerepjátékos" vágyik. Nem mondom hogy nem férne el egy-egy lustább script vagy több pénzszerzési lehetőség de istenem, aki ezek mellett a scriptek mellett nem találta fel magát egyszerűen agyatlan. A lehetőségek jó ideje adottak voltak mindenkinek, az hogy mindenki várja hogy a sültgalamb a szájába repüljön és 0 időbefektetéssel és kreativitással egy hét alatt a szerver leggazdagabb embere legyen... hát nevetséges. Az, hogy inkább a onerpt preferálják az emberek nagyon jól bemutatja a "szerepjátékos" közösség igénytelenségét. Azoknak a sorát erősítem akik vagy itt játszanának vagy sehol, de ilyen szellemiség és felfogás mellett tényleg nem lesz jó sose semmi senkinek. Teljesen megértem a döntést, ugyan így tettem volna egyébként.8 pont
-
Az alap koncepció a nyitást megelőzve visszahozta a szerepjátékhoz a kedvemet amit köszönök nektek, sok olyan embert ismertem meg, és játszhattam régi barátokkal újra akik fantasztikus emberek. Sajnálatos, hogy ez lett a vége de ez valahogy várható volt. Remélem a konklúziót letudják majd vonni a jövőben azok akik egy újabb projekten gondolkodnak.7 pont
-
Ha tényleg közrejátszik a sok negatív visszhang a szerverre, és emiatt esetleg elmehetett a kedve a vezetőségnek a szervertől, akkor gondoljunk bele a következőbe: Ezek az emberek (köztük én) valószínüleg azért jártatják a pofájukat és fogalmaznak meg kritikát a szerverrel szemben, mert nem akarnak máshol játszani, ettől a szervertől várják a megváltást. Ha negatív ha pozitív, akkor sem kell ezeket szívre venni, hanem amit lehet az megfogadni és megvalósítani.7 pont
-
200-300 játékosnál az volt a hiszti tárgya, hogy túl sok a gyökér ember. 20 játékosnál az a hiszti tárgya hogy túl kevés az ember. Pár hónapja sikerült belátni, hogy nem lehet ebben az országban olyan szervert készíteni, ami csak az egyik vagy csak a másik réteg számára kedvez. A valóság gyönyörűen mutatja, hogy GTA Online és Cops n Robbers keverékű szerverre van igény, csak szerepeljen a szerver nevében a Roleplay szó. Ha csak a szerepjátékra törekedő emberek felé nyit a szerver, akkor a többiek megunják mert nem tudnak majd érvényesülni. Ha az enyhébb oldal irányába nyit a szerver, akkor pedig a szerepjátékozni kívánók fognak inkább minőségibb szerveren játszani. Nagyon sok ember inkább lapot húzott 19-re és külföldi szerveren kezdett el játszani, mert tudja hogy felfogásilag magasabb szintet képviselnek. Az Octans a szerver nyitásakor megpróbálta felvenni versenyt a külföldi minőséggel (Lásd Heist kérelmek). Nincs felnőve szerény országunk felfogása sajnos arra a szintre, hogy egy 0 karakteralakítással rendelkező ember bevállaljon egy heistet, mert mi lesz ha le kell CKznia a karakterét (A név számít a szerveren ugye).7 pont
-
Ha nincs játékos, az a baj. Ha sok a játékos és ebből sokan nem RP-znek mélyen akkor az a baj. Nem is értem az emberek problémáját. Most ott tart a szerver, hogy van 4 játékos, mindenki hisztizik csevegő-pótlóban. Aki akar RP-zni, az fog, aki meg nem, azt is hagyni kell, hogy kibontakozzon. Csordaszellem uralkodik a játékosokban. Ha azt látják, hogy van fent 100 játékos, akkor az RP-zni kívánók is felmennek. Mindig azt olvasom és hallom, hogy "X" játékos felett fogok felmenni a szeróra, nem pedig azért, mert tudna bármit is csinálni amivel eltölthetné az idejét. Ez van srácok, majd lesz 1.2 valamikor, csak a kérdés az, hogy lesz-e még érdeklődő rá és hány embert sikerül áthozni OneRP-ről újra. Az a szomorú tény, hogy az Octans és az AVRP is ugyanezt az életutat járta és járja be ugyanúgy. Egy körforgás az egész, ahol van egy játékosokkal teli időszak, melyet egy hosszú pangás követ és ezután egy újabb felívelés. Csak minden felívelést követően egyre kevesebb játékos tér vissza, jogosan. Csalódottak lesznek, vagy a scriptben mert nincs hosszútávú tevékenység, amit végezhetnének (ami részben az én hibám is, mert az ötletelési időszakban erre egyáltalán nem gondoltam és azt hittem, hogy majd a játékosok le tudják EGYMÁST foglalni egy RP szerveren) vagy azért, mert magában a toxikus közösségben csalódnak. Ez van, ez az Octans körforgás.7 pont
-
Szerintem ideje lenne visszatenni a discordon a csevegőt a "közösség szerverére". Ennyi idő után már belehetett volna látni, hogy egy szerver a csevegő nélkül olyan, mint a frakció parancsok nélkül, a férfi szerszám nélkül, az autó kormány nélkül, a számítógép monitor nélkül. Szerintem a világon nincs olyan szerver, ami ne rendelkezne csevegő szekcióval. Ahelyett hogy megszüntetésre kerül egy alapvető funkció, helyette illene szankcionálni a szabálysértéseket, és akkor nem kellene azon gondolkodni hogy inkább teret hagyunk ezeknek a hangoknak, de úgy hogy közben kivesszük mindenhonnan az azonnali üzenetküldés lehetőségét.7 pont
-
7 pont
-
Első sorban köszönöm, hogy részese lehettem ennek, hiszen eszméletlenül sok jó emléket és barátot szereztem a szervernek köszönhetően. Hogy őszinte legyek már számítottam erre valahol, ennek ellenére eléggé váratlanul ért a döntés (talán azért is, mert nem szerettem volna belátni, hogy megtörténhet ilyesmi), de teljes mértékben meg tudom érteni a csapat demotiváltságát a történtek után, mivel mindannyian rengeteg mindenen mentetek keresztül, ami hatalmas megpróbáltatás lehetett nektek, mindezek ellenére nagyon szuper szervert tudtatok összehozni és sajnálom, hogy sokan nem tudták értékelni a belefektetett munkátokat és időtöket. Semmihez nem tudnám hasonlítani azt a nyugodt környezetet, amit az Octans tudott nyújtani számomra és valószínűleg rengeteg más játékos számára is. Biztos vagyok abban, hogy nagyon sokan mellettetek lesznek és támogatni fognak titeket bármilyen döntést is hoztok a szerverrel kapcsolatban, hiszen ez a legkevesebb azok után, amit a közösségért tettetek. Remélem a későbbiekben azért még találkozunk, hiszen nehéz lenne ezt az egészet csak úgy elengedni. Köszönöm OctansV.6 pont
-
Van igény a szerverre, ezért járunk fel rá minden nap.. Fejlesztések? Nincs igény nagy packokra, jobban örülnénk neki ha kisebb csomagokban kerülnének be dolgok. Irányvonal? Igen, el lehetne kanyarodni kicsit másfelé. Kezdőknek rohadt nehéz elérni bármit is, mert drága minden.. Egy szereltetés is 3000 dollár a tuning műhelyben.. Shiftben keresel 6000 dollárt, már ha van is vendéged, mert ha nem RP-zel akkor nem kapsz semmit.. Rohadtul van igény a szerverre, nem hiába járunk fel RP-zgetni a 20 playeres létszám mellett is.. A negatív emberekkel kellene valamit kezdeni, meg a toxikus viselkedéssel.. Aki normális kritikát nem bír megfogalmazni, csak a mémelést és a másik provokálását űzi, azt ki kellene baszni mindenhonnan.. Lehúzza más játékosok kedvét, és már a vezetőségét is elvette.6 pont
-
Szeretnék megkérni mindenkit, akit kicsit is érdekel a szerver jövője, hogy válaszoljon két kérdésre őszintén: 1. Mi az, ami miatt jelenleg inaktív vagy, mi vette el a kedved? 2. Mi hozná vissza a kedved, hogy újra aktívan részt vegyél a szerver mindennapjaiban? (script, szabálymódosítás, bármilyen vélemény) 1: Mostanában kevesebbet járok fel mert dolgozom, de ami elvette a kedvem az az, hogy én azt látom a vezetőség felől, illetve a fejlesztőktől, hogy nem igazán érdekli őket ez az egész. Egészen pontosan arra gondolok, hogy itt a tulajdonosnak, vezetőségnek, fejlesztőknek nem megelhetési forrás, nem ebből élnek meg így nem is kell megerőlteti magukat, mert majd lesz valami. Itt szeretném leszögezni, hogy nem azt mondom, hogy nem csináltak semmit, nem történt fejlesztés, vagy nem történtek jó ötletek, megvalósítások mert az igenis volt, igényesen és jól meglettek ezek csinálva amihez ezúton is pacsi a fejlesztők felé, illetve akik még ebbe benne voltak. (bugfixek is végül elkészültek) Számomra ez az egész olyan, hogy volt egy hype az elején, hogy ez jó lesz (miért ne alapon) aztán utána már szépen elengedték ezt a projektet, belefáradtak vagy megunták. (Itt nyugodtan hozzá lehet tenni azért azt is, hogy volt egy közösségbomlasztás, illetve olyan alanyok akik azért rontották a morált, így nekem is kevesebb kedvem lenne.) Teljesen megértem azt, hogy szabadidőben foglalkozik a szerverrel valaki és nincs mindig rá ideje, kedve... de egy ekkora közösségnél már szerintem az nem megengedhető, hogy így valamit félig csinálgatunk, néha egy kis hype ránk jön, majd megint elengedjük ezt az egészet. Ezt vagy csináljuk, vagy nem. Ha nincs kedvünk, vagy nem akarjuk ezt csinálni, ezzel foglalkozni akkor nincs semmi baj... Fel kell venni olyan embert, személyeket aki biztos, hogy fog ezzel foglalkozni, illetve tényleg ért is hozzá (Akinek mondjuk ez egy megélhetési forrás lesz) Végül a vagy nem lett, az előző mondatomhoz visszatérve, amit nagyon sajnálok mert én még mindig kitartok a szerver mellett. Amíg ez a mentalitás nem változik, vagy nem válik a szerver megélhetési forrássá bizonyos emberek számára addig ebből nem lesz nagyon semmi. A másik dolog ami elvette a kedvem, hogy ha van fejlesztés akkor az a baj, hogy miért ez lett, miért így lett, ha nincs fejlesztés akkor meg az a baj. Ha van event akkor miért ilyen, vagy miért nem az, ha nincs event akkor megy azért megy a sírás. Olvastam is pár felhasználótól itt a fórumon, hogy "lehetne már valami event". Lehetne, de minek csináljon "nektek" bárki bármit, ha vagy "szar" lesz, nem tetszik, ezt nem így kéne stb... Mindig könnyű megmondani, hogy mit hogyan kéne csinálni, illetve savazni a másikat. A macskás eventen kb 20 ember vett aktívan részt. Ezt így a játékosközösség egy része felé szeretném címezni. 2: Ha látnám, hogy nem csak egy hobbi szinten működik a szerver a felső körökben, néha mások véleményét is meghallgatná a vezetőség, mert már volt arra példa, hogy "ez nem lesz jó így" és valóban nem is lett, elengednénk kicsit a külföldi vonalat és a magyar rp-re való igényt vennénk előtérbe. (Ami nyugodtan kimondható, hogy valójában semmi köze sincs az rphez, mert a grindolás, a hatalomszerés az nem rp, de ilyenek vagyunk. ofc, tisztelet a kivételnek) nyitnánk a játékosok felé-kérdőívek és a vélemények kikérdezése-valamint megvalósítása az ötleteknek, vagy kéréseknek, kommunikáció a játékosok felé, hogy igenis "Haló, élünk van miért itt maradni"6 pont
-
1. Csaknem (költői túlzással) a szerver nyitása óta fent vagyok SZINTE napi szinten. Nyilván ennyi idő alatt voltak olyan élethelyzetek amikor kisebb-rövidebb ideig távol kell lennie az embernek. Viszont nem voltam inaktív, akkor sem mikor jó ideig a szerver mélypontját élte. Feljártam. Nem sok értelme volt látszólag, de mégis volt, s itt voltam! ...és nyugodtan mondhatom, nem is leszek inaktív, míg.. -bár nem igazán szeretném kimondani, de.., -míg végleg be nem zárjátok előttünk a kaput. Én nem fogok átmenni más szerverre, akkor befejeztem, ezt tudom! Miért nem, s miért inaktívak mások? Őszintén nem tudom, bár elképzelésem van, s mint láttam másoknak, de a kérdésre mindenesetben ott a válasz a 2. pontban minden egyes hozzászólónál! Csak el kell fogadni, dolgozni kell a megvalósításán! Mi támogatunk Titeket! 2. Sokan írták, hogy nehéz megindulni a szerveren új játékosként. Igen. Baromi nehéz! Nyilván aki szeretne tenni az előrelépésért megkeresi rá az arra adott alkalmat, hogy megteremtse rá a lehetőséget, ugyanígy az esetleges RP kialakításra is egybekötötten. Viszont... tudom sokaknak nem fog tetszeni amit mondok, de muszáj vagyok le írni. Van itt nagyon sok veterán erpéző', akik fórumon, anno csevegőben adták a szépet, az okosságot ezzel is hízelegve a vezetőség szemébe, aztán mikor kiakalultak bizonyos helyzetek IG akkor vagy kínai cserép módjára hallgattak, vagy pörgött az IC nyögvenyelősen, de egy rózsaszín/piros sor nélkül! ...ha meg Te színesítetted volna be ezen sorokat, akkor meg a türelmetlenség mutatkozott meg, mert vagy mászkáltak fel alá (gyalog vagy kocsival melletted), mint pók a lucernásba, vagy úgy ott hagytak, mint Szent Pál a bornyékokat! Közben ezen nagy kedves hozzászólok a mai napig személyükkel gyarapítják a szervert, csak nem ezt, ha meg igen, akkor OOC ahogy fentebb írtam, IG/IC meg kukaként. A másik pedig, hogy elindulás, igen... közösség keresés. Tisztelettel adózom előre azoknak akik befogadóak, s nyilván Ők úgy sem fogják magukra venni, de mikor feljöttem újként ide Én is, s próbáltam lehetőségek után kutatva ide, vagy épp oda csapódni egy egy társasághoz, próbáltam érvényesülni, de a megszokott társaságukon belül olyan tökéletesen elvoltak, mintha Én épp az adott bejárati ajtóban jegyet szedve ott sem állnék, vagy épp a pult előtt/mögött, vagy abban a személyszállító autóban amiben arra voltam hivatott, hogy xy embereket elszállítsak! Így igenis nehéz... majd most is talán 1 hónapja le lettem hurrogva, mikor szóvá tettem nem látok senkit a városban. Jött a válasz, nem mászkálni kell és akkor találok embereket. Ahha! Mi a város funkciója? Mindegy! Ezt hagyjuk! Elmondom mi a helyzet, az amit fentebb írtam itt is kiütközik! A jól összeszokott 1-10 ember közege, akik egy szerelőtelepen traccspartyt tartanak (máris kitéve gyengébb napon sajnos a fél player list'et) vagy magán ingatlanoknál, esetlegesen más részén a mapon elvannak egymás között tojva arra, ha oda mész közéjük, vagy keresnéd a társaságukat újként, de akár régebbiként is! A fizetések. Pénzszerzési lehetőségek, árak. Nyilván be kell árazni mindent megfelelően, s ehhez igazítva is a kereseti lehetőségeket. Bár őszintén ezen utóbbival még gond sincs annyira, viszont lehetne több olyan hobbi/hobbi-munka amit akár többed magaddal is végezhetsz. Nem csak azért, hogy keresd halálra magad, de az adott területen ismerkedhess is másokkal, rp-t tudj kialakítani, kapcsolatokat tudj építeni! Át kell gondolni az árakat igenis! Át kell gondolni a fizetéseket is! Ne legyen mindenki milliomos, ez nem így műkődik nyilván, de legyen megadva a lehetőség, hogy kitartóan (de nem évekig -túlozva-) azzá, vagy közelébe vállhasson úgy, hogy élvezi is a változatos tevékenységeket! Szabadidős dolgok is elengedhetetlenek, mint sokan írták! Játékterem kocsmával egybekötve, vágyam volt nyitni. Golf pálya, tenisz, akármi... határ a csillagos ég, meg persze a lehetőségek vége sora ami a kivitelezést illeti! Kell a folyamatos fejlesztés, apróságok bekerülése, amennyi ötlet lett sorolva, ha heti vagy havi 2-t raktok csak be közölük, már újdonságként csábítóan hatna mindenkinek és meglennétek egy évre előre! Nem, nem vagyok veterán erpéző', leírtam az okát miért, holott itt vagyok 1-2 éve. Nem tudtam fejlődni. Előtte sosem rpztem. Viszont most, az elmúlt időszakban megtaláltam mindent amit eddig nem. Egy baráti társaságot, közösséget, keresve egymást IC, OOC egyaránt. Akik igen, mai napig, ha fel fel tévedt egy új karakter, de befogadták, befogadtuk és örömmel teszik, tesszük. Megértettem mindazt így, amit eddig nem tudtam. Mit jelent ez az egész! Fejlődni kezdtem, s mondhatom mostanra kerekedett ki bennem mindaz, amit elhivatottan évek óta képvisel az Octans V, Ti! ...és mi előtt jönne... Nem! Nem ellenetek szól mindez amit leírtam, s kijelenthetem talán, hogy amiket mások is... hanem ÉRTETEK, ÉRTÜNK! Néha napján elbizonytalanodhat az ember abban amit cselekszik, hogy az jó-e, helyes-e, szolgál-e bármit is mások felé vele, de... mikor ilyen, s ennyi visszhangot kaptok vissza... érdemes elgondolkodni, hogy biztos jó döntést hoztok-e vele, hogy, ha.. meglépitek ezt. Rengeteg munkátok van benne, tiszteletünk felétek, viszont ne feledjétek.. nekünk is sok van ebben az egészben! S részetekről már csak egy nüansznyi hiányzik... picike... a kapott ötletek megvalósítása, elosztása a bekerülést illetően aprólékosan, de sűrűbben! Up.: Visszaolvasva magam, elnézést a helyesírási hibákért!6 pont
-
Nekem csak az elsőre van válaszom, mivel a második részével nem foglalkoztam. A vezetőségnek hála és ezért nagy köszönet nekik, hogy lehetőséget kaptam a TSCC-t megcsinálni. Igen inaktív lettem, meg akik a kis csapatomat képezték. Sajnos nem értékelte senki, hogy közel 40 perces rp-re készülünk 2-3 napot azért, hogy egy olyan minőségi egyház rp-t kapjon ami illő és real. Itt jöhetnek olyan emberek akik azt mondják "nem vallásos a karim" ez nem állja meg a helyét, mivel pogány létemre és annak ellenére, hogy hívő sem vagyok lehet elnéznék egy-egy misére. Lehetőséget adtunk MINDEN playernek, hogy a CK-ját megillesse méltó személyreszabott temetéssel. Gyónási lehetőség vagy 20-25 plusz rp-t adhattunk volna, de az x-dik után ugyanolyan kedvtelenség fogott el mint a társaimat. Mivel (tisztelet a kivételnek) sok embernél az számít, hogy mit kap (autó, pénz, értéktárgy). Amikor megtanítottak rp-zni, akkor az rp-t és annak szeretetét tanították meg nekem, nem azt, hogy mivel és hogyan gyarapodsz ami később elértéktelenedik. Igaz IG nem voltam, de nézegettem FF-et is, de még oda se jöttek felkérések, úgy hogy az IG nem jelenlét áthidalására az a platform az ami megoldást adna, így az utóbbi időbe már azt se néztem. Az én inaktivitásomnak ez az oka.6 pont
-
Tiszteletem. Szeretném meg vitatni a jelenlegi biznisz pályázás lehetőséget. A jelenlegi bizniszek nem üzemelnek nem teremtenek értéket ezért jó lenne ha újabb lehetőséget biztosítanának a játékosok számára annak érdekében, hogy aktívabb közösség lehessen a szerveren. Köszönöm.6 pont
-
6 pont
-
Csak én vettem észre hogy a szerver kb játszhatatlan? Nem minősítésként írom. Szóval amiket észrevettem újoncként -Nagyon lassan lehet haladni a szerveren már szinte túl lassan, gondolok itt arra hogy kb már 1 hete játszok a szerveren és így is csak 20k $-om van, lehetne valami munka fizetés boost, akivel eddig beszéltem mind azt mondták hogy 1 év mire össze szeded egy jobb kocsi árát, és én is ezt vettem észre. Amire össze szeded a kocsira a pénzt kb beleunsz a szerverbe. És én is már nagyon unom, pedig tetszik a szerver. -Nem éri meg PP-zni. Itt arra gondolok hogy egy olcsóbb kocsi is kb 6-10k PP ami IRL már 10ezer ft, így sehogy sem éri meg nekem 10k-t PP-znem, pedig simán toltam fel már volna fel PP-t. Ha pl 5ezer ft adna 10k PP-t akkor azt mondom megéri. De mostani árak elég pofátlanok. -Túl kevés munka van a szerveren, lehetne több is. -Túl sok a blipp a térképen, van egy csomó felesleg blipp gondolok itt az ATM blippre, minek?? -Discordon lehetne csevegő illetve ötlet szoba is, mert ez azt súgalja vissza a vezetőségtől hogy nagy ívbe [email protected]ák a játékosbázis véleményét. Iletve még feleslegesnek tartom a telefonszám megerősítést a discord szerveren. -Legyenek modolt kocsik. Itt arra gondolok hogy IRL modolt kocsik legyenek pl subaru, bmw, audi stb.. Ennek a gta márkás kocsiknak illetve az alap gta-s kocsiknak semmi értelme, erre ott a gta online hogy sima kocsikkal kocsikázzak. -Legyenek alap interiorok kint amiket meglehet vásárolni. -Lehetne új inerface(HUD, Km/h). Ami most van eléggé egyhangú/unalmas. Ha ezek mególdhatóak lennének szerintem simán 100 felett is lehetne a napi játékos szám, mert valljuk be az emberek csak a vagyon miatt játszanak a szervereken legyen itt szó bármelyik szerverről.6 pont
-
6 pont
-
Figyelj csak, Téged a búcsú nyomogat? Köszönöm szépen ezúton is az Octans V vezetőségének ezt a csodálatos szervert, s a fáradhatatlan munkájukat az egész fejlesztői és kontroll csapattal együtt! Nem gondoltam volna, hogy idővel ennyit fog majd adni nekem legalábbis ez az egész! Noha mondjuk eleinte nem is értettem mi hogyan merre miképp, hisz ismeretlen fogalom volt nekem ez a "roleplay világ". Aztán idővel gyűltek magam köré emberek, akik barátok lettek talán mondhatom, s megértették velem ennek az egésznek a lényegét, tehát... köszönöm nekik is! Segítettek fejlődni! Mindenesetre nagyon sajnálom, de tiszteletben tartom ezt a döntéseteket, remélve.., hogy idővel talán megváltozik majd a véleményetek, s nektek is úgy fog hiányozni ez az egész, ahogy nekünk is, játékosoknak. (A normálisabb, nem bunkó felfogásúak közül!) Mindenesetre azt nem ígérhetem, hogy nem rontom tovább a levegőt itt fent napi szinten továbbra is, mert de! ...ez a szerver, s az a nyugalom amit adott, máshol úgy sem található meg! Tehát... nagy nagy köszönet mindenért! -Legyetek Terminátorok! ...és... TÉRJETEK VISSZA!-5 pont
-
5 pont
-
Én már őszintén nem szeretnék sokat fröcsögni, hisz tettem épp eleget, illetve tettük pontosabban a szerverért. Viszont szerintem most van itt az ideje, hogy megmutassa mindenki kinek mit is jelent a szerver! Megmutatva egymásnak, és a vezetőségnek rávilágítva arra, hogy ez egy nagyon rossz döntés amit hoztak! Menjünk fel, éljük, élvezzük! Mutassuk meg mi tart épp a leves felé, de kössz... nem vagyunk éhesek, erre nem! Legyen akár egy találkozó a városháza előtt tüntetve képletesen!5 pont
-
A ti szellemi épségetek, egészségetek és életetek fontosabb, mint az, hogy létezzen tovább az Octans, ez tény. Tudom, milyen az belefáradni valamibe. De az nem igaz, hogy nem lenne igény az általatok létrehozott értékekre. Remélem, hogy meggondoljátok ezt még, érdemes lenne - és nem mellesleg, nekünk is benne van ebben a projektben rengeteg játékóránk, és nem szeretnénk veszni hagyni, ahogy gondolom ti sem azt a rengeteg munkát, amit beleöltetek.5 pont
-
Pár nappal később, miután vége lett a vizsgálatoknak, Titus kapta meg az eredményeket és egyből rá is írt Denise-re, hogy megbeszéljenek egy találkozót: Denise teljesen kiakadt mikor átolvasgatta az eredményeket. A lánynak két választási lehetősége volt, vagy tovább szedi a gyógyszereit egészen az előírt élete határidejéig, vagy pedig részt vesz egy csomó gyógyszeres kezelésben, amivel meghosszabbíthatják az életét. A lány igazságtalanságnak találta az eredményeket, azonban bármennyire is tele volt érzésekkel, nem akarta, hogy élete végéig szurkálják. Teljesen mindegy melyik lehetőséget választotta volna, ugyanaz marad a végeredmény és ezen nem tudott változtatni. Ekkor érezte úgy, hogy jobb, ha ennek most és véglegesen véget vet. Denise, kuszasággal a fejében könnyes szemeivel Titus-ra nézett és gondolkodás nélkül cselekedett: "Figyelj.. Nekem ez így nem fog menni.. - Nem akarom, hogy ezzel neked is együtt kelljen élned. Legyen vége.. itt és most." - mondta Denise, ezzel a mondatával pedig kiszállt a járműből. A lány buszra szállt és elment a titkos helyére. A titkos hely egy magas épület teteje volt konkrétan a Los Santos Police Department közelében. Denise a napjai nagy részét odafent töltötte, hogy nyugodtan gitározhasson, füvezhessen vagy énekelhessen. A lány úgy érezte az emberek és a komplett univerzum IS ellene fordult. Nem akart tovább szenvedni, ezért úgy gondolta úgy lesz a legjobb mindenkinek, ha ő már nem lesz többé. Denise épp élete végének peremén állt, mikor a telefonja megcsörrent. Eleinte ignorálta, de valamiért úgy érezte meg kell néznie. Szipogott párat, megtörölgetve a szemeit nézett rá a telefonjára. Teddy volt az. HOGYAN ISMERKEDTEK MEG? Mikor Denise visszaköltözött Los Santos-ba senkivel nem tartotta a kapcsolatot, mindent kezdhetett az elejétől. Egyik reggel épp a városban biciklizett a lány, mikor meglátott egy kávézót. Betérve a kávézóba Teddy és Teddy féltestvére mögé keveredett. Denise szimpatikusnak találta a fiút, főleg, hogy eléggé esetlennek tűnt. Mikor kikérte a saját kávéját is, beült a fiúkhoz egy boxba és elkezdtek beszélgetni. Denise rengeteg hülyeségbe belerángatta Teddy-t. Egyszer a Little Belfast előtt megismerkedtek egy fiúval, a neve legyen most DJ. DJ dealer volt és imádott füvezni, ezt közzé tette Denise előtt is mikor kint volt cigizni. Teddy pont kifelé tartott elmesélni valamit Den-nek, mikor a lány félbeszakította: "Teddy! - Füveztél már?" - kérdezte a lány hatalmas vigyorral az arcán a pont kifelé tipegő Teddy-től. "Nem Den! És nem is lenne jó ötlet, mi van ha bajba kerülünk miattad? Nem akarok a sitten kikö--" "Chill tesó. Elviszlek titeket valahova, emiatt nem kell aggódnod" - vágta félbe DJ Ted-et. Végül kisebb hajszolás után, de belement Ted és eltöltöttek egy bulis éjszakát DJ-vel: A bulit követő pár nappal DJ és Denise úgy döntenek elviszik poénból Teddy-t a Vanilla Unicorn-ba. Úgy adták be neki, hogy a klub csak egy cukorkabolt, ezért könnyebb volt rávenni a fiút, hiszen magától nem ment volna ilyen helyekre. Mikor odaértek pont bezárni készült a hely egy incidens miatt, mikor Denise és Teddy megláttak egy rendőrautót. "ÚRISTEN" - kiabálta fel egy pillanatra Ted. Denise lenyugtatta Ted-t, és mivel be volt drogozva, így simán odamentek szerencsétlen Officer-hez beszélgetni. "Oké, tegyük fel van egy barátom aki füvezett, azonban fél, hogy megtudják a hatóságok és lecsukját őt. Egy adott mennyiségben nem legális a fű? Vagy ez hogy működik Officer?" - kérdezte minden erejét összeszedve Denise a rendőrtől, mire az tájékoztatta is a dolgokról a duó-t. KISUJJESKÜ! Egyik éjszaka az Omega tartott egy bulit. Denise és Teddy egy kocsiban ültek és beszélgettek, mikor Teddy elárulta az egyik legféltettebb titkát. A lány ekkor megnyílt és elmesélte neki az Ő saját kis titkát is, vagyis a betegségét amit titokban tartott. "Tegyünk kisujjesküt, hogy nem fogjuk elmondani senkinek a titkainkat." - fordult Denise Teddy irányába a kocsiban, feltartja a kisujját. Ezzel pecsételték meg a barátságukat. Szinte elválaszthatatlanok lettek, legjobb barátok és mint testvérek állnak egymáshoz. FRIENDS FOREVER https://www.youtube.com/watch?v=2PCean6JYvI @Charlieka @CryingCat5 pont
-
Habár nagyon nem vagyok elégedett a bizniszek teljesítményével én sem, mégsem érezném fairnek ha 1.2 előtt elvennénk az inaktív bizniszeket. Mindenkinek, többek közt neked is Tiis leírtam, hogy 1.2 környékén átellenőrzésre kerülnek a bizniszek és ami olyan az pályázhatóvá lesz téve. A saját koncepcióval rendelkező egyedi bizniszeket is akkor tesszük pályázhatóvá. Nincs elfelejtve ez a téma azóta sem és mondom, én is csalódott vagyok a bizniszek miatt. Aki pedig nem jár fel és biznisszel rendelkezik, hát az ne számítson jóra.5 pont
-
5 pont
-
5 pont
-
5 pont
-
5 pont
-
Kedves @shino! Szeretném megköszönni neked, hogy időt és energiát fektetsz a karaktered történetének megformálására. Meglehetősen sokoldalú történetről van szó, annyit minden bizonnyal elárulhatok, hogy nem unatkoztam olvasás közben. Ennek ellenére kicsit elszomorító, hogy egyes részek átugrásra kerültek, ezért is ágazik sokfelé jelenleg a sztori. Természetesen a tartalom ettől függetlenül nagyon rendben van, ez csak a személyes sérelmem. Talán amit általánosságban vett hiánynak róhatnék fel, az a gyermekkor és a szülőktől való elszakadás utáni időszak (egyetem?) közötti űr. Vannak dolgok, amikről még nem tudjuk hogyan alakultak ki a karakter esetében, miképp találkozott velük, adott helyzetekbe hogyan csöppent bele, másokból miként szakadt ki. Ugyanakkor látom a törekvést, sok helyen indikálva van a bővítésre való hajlandóság. Abban biztos vagyok, hogy ilyen minőségben prezentálni a témát, nem kevés háttérmunkával, kreativitással és tervezéssel jár. Vannak nyelvhelyességi hibák, képeken egy-két elírás, de abszolút nem jelentős mértékű ilyen mennyiségnél. Biztatásként hosszas elmélkedés nélkül tudom felajánlani az ellenőrzött státuszt, amihez ezúton is gratulálok az OctansV Menedzsment nevében! Kérlek keress fel egy legalább 5-ös szintű adminisztrátorral rendelkező csapattagot ennek aktiválásához.5 pont
-
Köszönjük a véleményedet. Mindig hasznos visszajelzés minden játékosé, ezek segítenek, hogy fejlődhessünk, és hatékonyabban választhassuk meg a jövőbeli irányát a szervernek. Ha játszhatatlannak érzed a szervert jelenleg, azt sajnálattal halljuk. Bízunk benne, hogy a közelgő frissítéseink (mint az 1.2) ezt alapjaiban fogják megváltoztatni. Addig is, felhívnám a figyelmed néhány, a szerveren elérhető lehetőségre, amik még izgalmakat rejthetnek magukban (ezeket már néhány játékosunk is említette): - Frakciókba csatlakozhatsz, ahol önmagában a Roleplay, valamint a frakciók számára készült rendszerek nyújthatnak további élvezeteket. A vagyonod frakciótagként is gyarapíthatod. - Csatlakozhatsz bizniszekhez, ahol óránkénti fizetést kapsz a Roleplay tevékenységed után, közben pedig valódi emberekkel interaktálsz. Habár az 1.15 patchnél már egyszer felülvizsgáltuk az alapmunkák fizetésének arányát a frakciós, bizniszes fizetésekhez képest, továbbra is vizsgáljuk. Köszönjük a visszajelzést! Az árakat úgy határoztuk meg, hogy adott járművekből (például a valóságban is kellően ritka szupersportautókból) kellően keveset vegyenek a játékosok. Ha féláron lenne, valószínűleg nem duplaannyit vennének belőle, hanem még többet. Ez nem célunk. A jövőben ezen igyekszünk javítani. Ettől függetlenül a shiftrendszerrel (bizniszeknél való munkalehetőség), horgászattal, bitcoin bányászattal, frakciótagságokkal jelenleg is tovább színesítheted a játékélményedet. Van rá lehetőséged, hogy az ATM blipeket a Dashboardból (Insert gomb) kikapcsold. Ha nem érdekelne a játékosbázis véleménye, nem reagálnék erre a hozzászólásodra ilyen hosszan. A telefonszám megerősítés azért szükséges, mert a játékosközösségünk kitiltott része és egyéb jószándéktól mentes személyek előszeretettel regisztrálnak új felhasználókat azért, hogy értelmetlen dolgokat csináljanak különböző platformjainkon. Ötlet szoba azért nincs Discordon, mert a fórumon jobban strukturáltnak, jobban áttekinthetőnek tartjuk az ötletelést. Ide kattintva elérheted ezt a szekciót. Habár a szerveren vannak modolt kocsik, és ezek a gyakorlatban valódi márkák másolatai, csak más névvel és logóval, érthető az észrevételed. Folyamatosan nyomonkövetjük a játékosbázisunk véleményének alakulását ebben a kérdéskörben, azonban úgy tűnik, jelenlegi játékosbázisunk a jelenlegi megoldást preferálja. Sajnos ezt a részét nem értem az észrevételednek. Ha leírnád, mire gondolsz, szívesen reagálok rá. A sebességmérő órát van lehetőséged a Dashboardból (Insert gomb) átállítani. Az észrevételed köszönjük! Egyúttal szeretnélek biztosítani, hogy az észrevételed minden része hasznos és fontos számunkra. Személyes véleményem szerint nem számít, hogy milyen platformról jöttél, mennyit RP-ztél eddig, hol és milyen szinten. A véleményed ígyis-úgyis számít. Nem kritizálhatunk azért, mert te így érzed magad a szerveren, ez volt a te élményed itt, amiből mi csak tanulhatunk. Ahhoz, hogy a játékosbázisunkat növeljük, szükség lesz új játékosokra. Esetenként ezek az új játékosok már GTA V-n, akár FiveM-en RP-znek először, jelenleg is vannak ilyen játékosaink is. A célunk, hogy megszerettessük velük a szervert és érezzék, hogy pont ugyanolyan megbecsült játékosok, mint mindenki más a szerveren.5 pont
-
5 pont
-
4 pont
-
4 pont
-
Mindenkiről kialakul itt valamilyen vélemény, mindenféle. Rólad is, rólam is, a vezetőségről is. Ha ezeken vergődünk, súlyt adunk neki és foglalkozunk vele, akkor az eredmény is vergődés lesz. Megillet a jog, hogy kimondd a véleményedet, és szégyenkezned se kell miatta, de ezt megtehetted volna a frakciómegbeszélésen is. Valószínűleg célravezetőbb és korrektebb lett volna, és ezt pontosan tudod - mert nem a véleményed miatt problémás ez, hanem azért, ahogy közlöd. Ha az összes frakcióvezető és a vezetőség előtt közölted volna, akkor konszenzus felé vihettük volna a dolgot. Így ez csak flame, ami kár, mert így nehéz rá érdemben reagálni, és csak puffogást eredményez - és gondolom, te is szeretnéd a helyzet érdemi megoldását.4 pont
-
Patya baratunk egy average FIVEM enjoyer. Mar vartam azt a leirast, hogy a bandak nem realisak mert a bloods nem full piros szettben maszkal.4 pont