Ugrás a tartalomhoz

Toplista

Népszerű tartalom

Tartalmak megjelenítése népszerűség szerint 2023-03-25 óta. Megjelenítési feltétel: Minden területen

  1. Szeretném én is összefoglalni a gondolataimat a szerveren való munkánk lezárását illetően. Amikor tegnapelőtt a felsővezetőség (a fejlesztők és Gergő) meghoztuk a döntésünket, az első dolgunk az volt, hogy beszéltünk a vezetőség többi részével. Az volt az első kérdésük, miért jutottunk erre a döntésre. Én azt a választ adtam, hogy tudják, hogy számomra a motiváció az volt, hogy elkezdjem a szervert, hogy oneRP-n játszottam, úgy éreztem akkoriban el voltak nyomva valamennyire a játékosok, és sokan kb. könyörögtek, hogy szervert csináljunk. Ezeknek egy része most oneRP-n játszik, egy másik része GTA Worldon, a harmadik része meg ki van tiltva. Van néhány kivétel, persze, de akik még itt is vannak, azoknak is egy jelentős része folyamatosan elégedetlenkedik. Látszik, hogy akiknek eredetileg szervert akartunk csinálni, azoknak amit csinálunk, mégsem felel meg. Ebben közrejátszik, hogy a közösségünk egy része a szerepjáték jellegéből adódóan olyan, akik általánosságban is hajlamosak arra, hogy mindennel elégedetlenek legyenek. (Ezt ne vegye senki magára, nem feltétlenül mindenki ilyen, de sokan hajlamosak erre itt, továbbá mindaz, amit ide eddig leírtam, eredetileg nem a publikumnak volt szánva, hanem a vezetőségi megbeszélésen mondtam el.) Szintén a vezetőségi megbeszélésen mondtam el, hogy az egyetlen kiútnak ebből azt látom, ha fokozatosan, lassan és törekedve arra, hogy észrevétlen legyen, lecseréljük közel a teljes közösségünket. Ha átalakítjuk a szervert valami olyanra, ami a SeeMTA vagy a oneRP (amivel semmi gond nincs, ezt ki fogom fejteni később). Azonban erre maximum anyagi jellegű motivációim lennének jelenleg, én pedig nem szeretek semmit csinálni csak azért, hogy pénzt keressek belőle (ettől függetlenül lehet ilyen szervert csinálni más motivációkkal is, csak nekem nem lenne jelenleg). Mindenki számára egyértelmű volt, hogy ezért nem fogunk szervert csinálni. Egy ideje már fejtegettem a vezetőségben is, hogy egyébként szerintem nevetséges, hogy a játékosok mémelik akár a VoiceRP-t, akár a SeeMTA-t, akár a oneRP-t vélt minőségbeli különbségek miatt. Ott van pár száz ember, akik jól érzik magukat, játszanak. Közben pedig valaki úgy érzi, hogy az ő játékuk nem jó, komolytalanul vagy minőségtelenül játszanak. Amit én nem értek, hiszen a játék célja, hogy valaki jól érezze magát. Ha ott van több száz ember, és ők úgy érzik jól magukat, miért ne lehetne úgy játszani? És látszik, hogy jól érzik magukat, hiszen mi másért lennének ott? Lehet különbséget tenni az alapján, mennyire veszik komolyan a Roleplay-t, de ezért lenézni őket vagy mémelni nincs értelme. Amikor elkezdtünk szervert csinálni és bejelentettük, jól emlékszem, hogy Legend nem hitte el, hogy engem tényleg az motivál, hogy valami olyat csináljak, ami szerintem, az én értékrendem szerint jobb elvekben (más értékrendje szerint lehet más jobb), és hogy tényleg kértek emberek, hogy csináljunk szervert, és nekik csináljuk. Azóta a oneRP közeledett a mi elveinkhez, mi pedig közeledtünk a oneRP elveihez. Annak nincs értelme, hogy egy alapból nem túl nagy, néhányszáz fős text RP közösségen harcolunk, egyre jobban hasonlítunk egymásra (elvekben is), közben pedig részünkről a motivációk is elvesztek, hiszen nem ezért kezdtünk el szervert csinálni. Én jelenleg úgy látom, hogy nem fogok többet játékszerverekkel foglalkozni. Már itt is túl komolyak voltunk ahhoz képest, hogy egy játékszervert csináltunk, néha a kommunikációnk inkább tűnt vállalati kommunikációnak, mint egy (változóan) csúcsidőben 20 vagy 100 egyidejű játékossal rendelkező GTA játékszerver kommunikációjának. Habár néha viccelődünk rajta, milyen kiírások mennek néha másik szervereken, de közben mi vettük túl komolyan, amit egyébként kifejeztem többször a vezetőségnek, hogy nem tartok gondnak: úgy gondolom, az itt megszerzett tapasztalat hasznos lesz számunkra a jövőben. Annak, hogy a szervert elkezdtük, megcsináltuk, én is örülök. Ennek egy része, hogy az én életemen is változtatott pozitív irányba, sokkal közelebb kerültem emberekhez, tapasztalatot szereztem, azonban másik része az, hogy bízom benne és reménykedem, hogy vannak, akik örömet szereztek nálunk, élvezték a nálunk való játékot, esetleg szintén közelebb hozta őket másokhoz.
    22 pont
  2. Jómagam is szeretnék hátrahagyni egy kis szösszenetet, ha esetleg többé az OctansV berkein belül érdemben már nem fogok tevékenykedni. Elhihetitek, hogy a másik oldalon állva sem könnyű elfogadni ezt az egészet, sőt talán nehezebb, fájdalmasabb mint nektek játékosoknak. Annak idején, amikor a fejlesztés már javában zajlott, azzal a reménnyel igyekeztem csatlakozni a csapathoz, hogy közösen valami nagyszerűt építünk fel. Lehet sokan nem tudják rólam - nem is elvárás, hogy bárki tudja igazából -, de én sok-sok évvel ezelőtt már dolgoztam együtt a felső vezetőség többségével, azonban egykor teljesen elhagytam ezt a szerepjáték irányvonalat, és évekre eltűntem, csodaszép emlékekkel a hátam mögött. Mikor megláttam, hogy GTA:V text RP szerver készül - ráadásul ismerős háttérrel -, akkor nagyon felüdített a dolog, mindenképp adni akartam neki egy próbát, így is tettem. Akkor még nem szembesültem azzal, hogy az MTA és GTA:V közösség között mekkora az űr, mert egyszerű játékosként, csupán rövid ideig játszottam. Ezután találkoztam a hírrel, hogy új szerver készül OctansV néven, úgyhogy itt megint elkapott az az érzés, hogy a másik oldalt is kipróbáljam. A motivációm igazából az volt, hogy helyrehozzam azokat a hibákat, amelyeket a múltban hasonló szerepkörben követtem el. Ennek okán megvolt annak az esélye is, hogy soha nem ismertek meg engem, de végül bizalmat szavaztak számomra, melyet ezúton is szeretnék megköszönni. Mindig igyekeztem a rám bízott feladatokat a lehető legprofesszionálisabban végrehajtani, függetlenül attól, hogy a közösség többsége fiatal felnőtt, illetve csupán egy játékszerverről beszélünk. Összességében tehát mondhatjuk azt, hogy mindez nem lett volna indokolt, azonban úgy gondolom, hogy az alapvető viselkedési normák megtartása minimum. Mindehhez társul a tiszteletteljes bánásmód, példamutatás és kifinomult kommunikáció, ami pozitív visszajelzéseket váltott ki irányomba. Én magam is jobban örültem volna neki, ha minden platformon legalább ilyen minőségben folyik eszmecsere, talán előremutatóbb lett volna, de erről bizonyosságot itt már lehet sosem fogunk nyerni. A nap végén én is csak ember vagyok, tehát nem mondhatom el, hogy a fentebb leírtak kizárólagosan érvényesek voltak esetemben. Olykor belőlem is előbújt a kisördög, ez vezethetett helyzetekhez, melyek után nem volt tiszta a lelkiismeretem. Ezen gondolatok után szeretnék minden egyes játékostársamtól őszintén elnézést kérni, ha valaha úgy érzékelte, hogy csorbult változatát kapta az általános magatartásomnak. Nem akarok közhelyeket meglovagolni vagy közhelyessé tenni gondolatokat, de természetesen nekem is megvan a véleményem a szervert alkotta közösségről. Van egyfajta ténymegállapításom, hogy a közösség mint olyan, 1,5 év alatt több formát is öltött, nyilvánvalóan formálódott és esetenként alakult/átalakult. A lényeg, hogy hazudnék, ha azt mondanám, én magam tudok mutatni olyan időpillanatot, amelyben ideális játékosbázissal rendelkeztünk. Ezzel még véletlenül sem titeket, játékosokat szeretnélek megsérteni, a jelentéstartalma inkább az volna, hogy mi szenvedtünk az ellentmondásoktól mentes alapok lefektetésében, félelmeink kerekedtek felül rajtunk. A mindenkinek való megfelelésre törekvés valójában megnyeri magának azt, hogy senkinek sem fogsz megfelelni. Tisztában voltunk-e ezzel? Igen, ezért versenyezni kezdtünk az idővel és addigi felfogásmódunkkal, végül az idő diadalmaskodott, mert kifutottunk belőle. Utunkat rengeteg pletyka kísérte, temérdek alaptalan feltételezés. Valamiért voltak, akik nem akartak hitelt adni a szavunknak, pedig a szerver esetében a hierarchia feltételezte a dolgokra való rálátás mértékét. Elhiszem, hogy egy bizonyos idő után nem voltunk túl meggyőzőek, de mindig törekedtünk az igazmondásra, nem akartuk, hogy bárkinek téveszméi legyenek. A problémát az okozza, hogy a fejlesztés nem a Netflixen elindított egész estés filmünk, amit ha nem állítunk meg és alapértelmezett sebességgel nézzük, akkor 1 óra 40 perc múlva elmondhatjuk, hogy túl vagyunk rajta. Sokszor erősítettem azok társaságát, akik elégedetlenkedtek a felső vezetőség - leginkább a fejlesztést érintően - munkája miatt, de igyekeztem mindig olyan minőségben tálalni, amivel egyértelműek a szándékaim, illetve olyan közegben tettem, ahol a léte nem feltételez hátsó szándékot. Bár így is generáltam feszültséget, valamint hálátlanságot sugároztam ezen tettekkel, mostanra könnyebben megértem milyen lehetett ellenszélben dolgozni. Sosem tettem ki még semmilyen saját alkotásomat több száz ember elé - vagy legalábbis úgy nem, hogy bizonyítottan több száz ember használta/nézte meg -, de az az érzésem, hogy hosszú távon én sem lennék képes a nagy horderejű negatívval megbirkózni. Azt sugallná, hogy nem voltam képes felnőni az elvárásokhoz, tehát nem érdemes azt folytatnom. Annyi bizonyos, hogy rengeteg segítséget vagy segítségnek tűnő próbálkozást kaptunk a közösségtől. Mégis kevesen tudták azt elfogadni, hogy egy ötlet nem mindig létezést befolyásoló dolog. Esetünkben a visszajelzések, tapasztalatok azok, amelyek egy adott dolog eredményességét vagy eredménytelenségét képesek mérni, de kísérletezni nem sok lehetőségünk volt, mert a kísérleti jelleggel indított dolgok közfelháborodáshoz vezettek. Azért itt a szolgáltatói oldalról is látok kivetnivalót, hiszen a lehetséges eszközeinket nem használtuk fel megfelelően, elmaradtak előzetes felmérések, a saját változtatásainkat sok esetben abszolút módon érvényesítettük és még sorolhatnám. Kicsit úgy érzékeltem, mintha minden felvonásban - kivéve a szerver nyitása előtti időszakot - lenne egy szűk réteg, aki pontosan tudja mire van szüksége a nagyobb rétegnek. Értsünk bárkit a szűk réteg alatt, a kompromisszumkeresés nem igazán volt része a feladatuknak. Végezetül mindenkinek azt kívánom, hogy találja meg azt a helyet és elfoglaltságot, ahol és amiben jól érzi magát, anélkül, hogy megvezetnék. Az egyetlen állítás, amivel teljes mértékben nem tudok egyetérteni. Azt, hogy mi okozta az állítás valóságtartalmának elvesztését, pontosan nem tudnám megindokolni, de az a szubjektív véleményem, hogy nem sikerült alapelvvé tenni ezt, inkább elkopott. Köszönöm, hogy elolvastad! BE9
    12 pont
  3. Most idézhetném az előttem szólókat, de teljesen fölösleges leírni ugyan azt százszor. Ez csupán pár élménykép, amik magukért beszélnek. Ha akarunk, tudunk tenni a létszám ellen. Lásd: Ma is 40+ fő volt fent... Nem tudok mást mondani, mint hogy a jelenlegi döntés rossz. A játékosoknak pedig most is javaslom, régen is javasoltam... legyen a kreativitás az első helyen. Mert nem feltétlen kell script egy üvegezéshez, egy túrához, egy esti drifteléshez / randalírozáshoz, egy házibulihoz, egy utcabálhoz, egy szépségversenyhez, egyéb versenyekhez, grillpartihoz... és ez csak pár ötlet a tárházból, nem ciki a grindolás helyett egy elmélyült beszélgetés, egy romantikus vacsora, vagy akár egy viszály lerendezése (és itt nem a szimpla "lőjük le" kategóriára gondolok). Nincs kimondott szükség egetverő scriptekre... összeverődünk, és adja magát a sztori, valakinek úgyis lesz valami ötlete. Persze jó az, ha van script bizonyos dolgokra, de nem múlik rajta az RP. A képességen és képzelőerőn múlik, hát nőjjünk hozzá fel hogy tényleg RP-zzünk grindolás helyett! Ne féljünk a tényleges Roleplaytől, merem gondolni az életben mindenki grindol eleget a munkahelyén. Ismerjük meg egymás karakterét, hisz mindenkinek van egy sztori a kezében jobb esetben, ami sokkal érdekesebb lehet mint húsz kör kamionozás, hogy aztán vehessünk egy szuperautót. Lehet hogy én gondolom rosszul, és maradi vagyok... de nekem az RP egyfajta művészet, megcsinálsz egy karaktert, munkát viszel a történetébe, a jellemébe, külön életútja van... mintha egy könyvet írnánk a hősünk életéről. Plusz, egy játéknak az a szerepe, hogy szórakoztasson. Tegye fel a kezét, akit egy óra alapmunkázás vagy shiftben afkolás, PD-seknél járőrözés után nem esz meg az unalom. (Nem látom a kezeket...). Nem kell full gazdagnak lenni, nem kell a Richmani ház, a szuperautó, a milliók a számlán, hogy egymással tudjunk játszani. Szóval egy szó mint száz, kezdjünk el ténylegesen RP-zni, tömegesen... eleget hallgattam már, hogy "nincs fent senki, én se megyek fel"... Ha valamit akarsz, azért teszel, máshogy nem megy. A fejlesztésekhez pedig még annyit fűznék hozzá, hogy ahogy régebben is említettem már, apróbb és folyamatos fejlesztések jobban felkeltik a figyelmet. Teszem azt mondjuk maximum havonta kijönne egy-egy újabb kis dolog. Nem kell nagy legyen, de mégis fenntartja az érdeklődést. Illetve mégis csak a playerek játszanak a szerveren, fel kell mérni az igényt, meghallgatni őket hogy mit, és hogyan szeretnék azt a szerveren. Avagy ahogy egy professzorom mondta: "Nem terméket adunk el, hanem igényt/keresletet elégítünk ki. Egy olyan terméket, amire a vevőnek nincs igénye, sosem fogunk tudni eladni." Tudom ezeket a dolgokat mindíg könnyebb leírni, mint megvalósítani, viszont bízom abban hogy elég érett felnőttek vagyunk ahhoz, hogy a jelenlegi helyzeten változtatni tudjunk. Mint örök optimista tényleg csak reménykedni tudok, hogy a döntés változni fog, és a fejlesztések is folytatódni fognak.
    11 pont
  4. Ez egy rossz döntés volt. Igény mindig is volt a szerverre, csak rosszul lett felmérve a TÉNYLEGES igény. Az elfogadott ötletek tele vannak témával, nem hiszem hogy ez arról árulkodna hogy nincs igény a szerverre.
    10 pont
  5. Kedves Játékosok! Engedjétek meg, hogy egy rövid üzenetet küldjek felétek a Los Santos County Sheriff's Department nevében. Frakciónk több mint egy éve, 2022 Februárjában került be az OctansV szerverére. Ahogy minden szerveren, úgy itt is az volt a közösségünk célja, hogy professzionális amerikai rendvédelmet reprezentáljunk a játékosok számára. Úgy gondolom, hogy sikerült elérnünk a célunkat, ugyanis akikkel aktív szerepjátékot folytattunk, azok megvoltak elégedve a munkánkkal. Szeretnék elnézést kérni azoktól a játékosoktól, akiknek csak az maradt meg, hogy az LSSD állandóan csak ticketel. Igyekeztünk megfelelni a teljes játékosbázisnak, de ahogy a vezetőség is belátta, az lehetetlen feladat volt számunkra. Ennek ellenére én büszke vagyok arra, hogy színesíthettük a szerver szerepjátékát a legmagasabb minőségi fokon. Egyike vagyok azon embereknek, akik csalódottak a szerver bezárását illetően. Szívesen folytattuk volna a szerepjátékot Veletek, azonban úgy tűnik hogy a vezetőség nem fogja megváltoztatni az álláspontját. Sok-sok szép emlék fűződik a szerverhez, és soha nem fogom elfelejteni azt, hogy bizalmat szavaztatok nekünk a szerveren. Őszintén remélem, hogy még találkozunk veletek valahol. Szeretnénk megköszönni a vezetőségnek, de legfőképp @Szilard-nak, hogy végül bizalmat szavazott nekünk hogy a szerveren létrehozhassuk a frakciót. Voltak vitáink és elég sok nézeteltérésünk, de ha anno nem mondod ki a boldogító igent, akkor most lehet nem lehetnék itt és írhatnám le eme sorokat. Egyszóval, köszönöm. @[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]
    9 pont
  6. Ez a nem kapok scriptet a frakciómhoz akkor a non script sem kell felfogást el kell felejteni. Van egy bizonyos szint amit meg kell ütni, amennyiben ez nem sikerül akkor tanulni kell, és meg kell mutatni, hogy megérdemlitek..
    9 pont
  7. AZ EDDIG MEGTETT ÚT STATE OF SAN ANDREAS Kedves olvasó! Howard Cleveland története a végéhez ért. Az emberé, akinek élete során többször kellett harcolnia a démonaival, akit sötét múltja mindenhová követett. "Az a legjobb a rossz dolgokban, hogy utána a jó követi őket."- mondta. Elköltözött Los Santos városába, hogy új életet kezdjen, és valljuk meg az őszintét, sikerült neki. És hogy mi a vége? Miután a Los Santos County Sheriff's Department Költségvetési Bizottsága úgy döntött, hogy csak készenléti szolgálatot biztosít a Davis Station-ön, Cleveland nyugdíjba vonulhatott. Utolsó szolgálatának szelleme átjárta az egész megyét. Könnyek közt búcsúzott el rádióját az irányítástól, kollégáitól. Szívszorító volt látni, ahogy utolsó sétáját teszi meg a Station folyosóján. Gaos társaságában bepattantak a fekete Impaler-be, és egyenesen az autópálya felé vették az irányt. Az uticél... Wyoming. Cleveland és Gaos közösen vágnak bele egy új kalandba a Wyoming-i farmon. Howard Cleveland nyomorúságos és sötét története jó fordulatot vett, és kimondhatjuk, hogy most már boldogan élhet, amíg meg nem hal. Vége... (( VÉGSZÓ )) Tisztelettel megköszönöm minden embernek, aki nyomon követte a karakterlapomat. Talán a búcsú a legfájóbb egy szerver életében, mert az ember szeretné hogy sose jöjjön el. Viszontagságos úton vagyunk túl, de nem búsulok. Büszkén állíthatom hogy 2008 óta ez volt az egyetlen szerver, ahol kifogástalanul éreztem magam. Jó volt a társaság, a közösség és maga a szerver. A lehetőségek tárháza végtelen volt, élmény volt itt játszani. Voltak idegesítő és rossz pillanatok, de azok eltörpülnek amellett, amennyi lehetőség a szerepjátékra volt. Köszönöm szépen a lehetőséget hogy itt játszhattam, és alakíthattam ezt a karaktert. Vigyázzatok magatokra. Mind így szólunk! @[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected]@[email protected] @ghostface @benji @Foza
    8 pont
  8. Biztos vagyok benne, ha még sok időt nem is áldozva rá, de legalább egy pár pillantásra a fentebbi képsorokkal már a legtöbbetek összefutott. Elsőre túlmagyarázottnak, talán már elcsépeltnek is tűnhet, de a tényleges valóságtartalma közvetlen környezetünkben (a szervert illetően) is megállja a helyét. Az OctansV alapjainak lefektetése és folyamatos üzemeltetése alatt végtelen számú ötlet és országbeli viszonylatunkban még meglehetősen innovatív javaslat is érkezett, melyekből néhány meg is valósult. Ezek legtöbbje azonban egy szerver életében mégsem annyira triviális. A szervert alkotó játékosközösség több különböző környezetből érkezett, így egy rendkívül színes skálát hoztak létre a játékosok. Habár ez elsőre remekül hangzik, hosszútávon azonban nem kizárólag pozitív értékekkel bír. Rengeteg olyan - hazai viszonylatban - innovációnak számító funkció került megvalósításra, ami kifejezetten a szerepjátékot magas színvonalon kivitelező játékosoknak szólt. Ezzel még önmagában az elméleti síkon nem is lenne probléma, gyakorlatban viszont teljesen más a helyzet. Magyarország GTA V platformot használó text alapú szerepjátékot preferáló közössége kicsi, és összehasonlíthatatlan egy nemzetközi vizeken működő szerverével. Ami ott mindennapi és teljesen megszokott, az nem egyértelmű, hogy itt is működni fog. Nem szabad, és hosszútávon nem lehet elfelejteni azt, hogy miről szól a játék. A játék, ami csak úgy lesz élvezhető, ha arra kellő mennyiségű résztvevő is összegyűlik nap mint nap annak érdekében, hogy kikapcsoljon a mindennapokból. A mindennapokból, ahol tagadhatatlanul a kicsitől elkezdve az egészen nagyig, az iskolától a munkahelyen át minden területén az életnek különböző elvárásoknak kell megfelelni. Talán ez a legfontosabb olyan gondolat, amire már túl késő volt, amikor rájöttünk. Ahogy a korábbi hozzászólásokban a vezetőség részéről is hozzászólók leírták, a szerver céljai kezdettől fogva megalapozottak és tiszták voltak: elhozni azokat az innovációkat és minőséget, amire még hazai vizeken nem volt példa. Ehhez muszáj volt önmagunk előtt is olyan magas sztenderdeket beállítani, amire utólag úgy gondolom, hogy nem lett volna szükség. Ez ahogy @Szilard is megírta, érezhető volt a szerver különböző platformjain kiadott kommunikáción, a különböző szervert érintő funkciók és lehetőségek leírásain és elvárásain is. Ezt az útvonalat kijelölni, és ilyen intenzív módon kivitelezni nem volt jó döntés részünkről, a játékra és az alaphangulatra való tekintettel. Mi, vezetőség is elfelejtettünk játszani. Habár nem is a szó, vagy éppen a fentebbi mondat szoros értelmében, de ez történt. Mindannyiunkat elégedettséggel és pozitív élményekkel tölt el, hogy egy határozott előrelépést sikerült elérni, legyen szó a szerepjátékot, vagy a technikai részleteket, akár a kommunikációt érintően. Ez az előrelépés azonban félrevezető és hosszútávon olyan intenzíven, ahogy történt, nem kivitelezhető, mert a játék és a jókedv rovására megy. Ez minden területen érezhető volt. Az általunk (később kiderül: feleslegesen) magas elvárásások sokáig magukkal hozták a magas színvonalat, azonban erre érthető módon nem feltétlen mindenki vevő. Vannak azok - és a játékszerver alapvető funkcióját illetően helyesen is teszik -, akik az iskola vagy a munka végén nem azért csatlakoznak fel, hogy más (legyen az a mi saját, korábban akár eltúlzott, vagy más magukat "elitebbnek" tartó játékosközösség) elvárásainak megfeleljenek. Ezeknek az összetűzéseknek, legyen az játékos és játékos, vagy játékos(ok) és vezetőség között, legtöbbször egyértelmű végkimenetele lett: valamelyik fél végül elhagyta a frakciót, a szervert, a közösséget. Változtatni. De hogy? A kérdés, amiről bővebben és teljesen jól összefoglalva @Lucio írt. Minden változást nehéz megélni. Ez a szervert és annak funkciói esetében halmozottan jelen volt: legtöbbször teljes ellenállásba ütköztünk. Ez a legtöbb olyan dologra igaz volt, amit alapjaiban véve szerettünk volna az akkorra már megszerzett tapasztalataink szerint megreformálni. A negatív visszajelzések, és az ehhez szükséges sokszor több órás megbeszélések mind a vezetőségi tagokat, mind pedig a fejlesztőket is megviselték. Ezek a konfliktusok magával hordozták a fejlesztés és menedzselést érintő hatékonyságbeli problémákat, amikből végül az lett, ami egész egyszerűen nem lett, vagy túl sokat késett: patch, újdonságok megvalósítása legyen az akár fejlesztés, vagy bármi olyan, amihez csak menedzsmenti változtatások szükségesek. A végső döntés meghozatala rengeteg fejtörést okozott, és kiváltképp nehéz volt. Tisztában voltunk vele már egy ideje, hogy a oneRP-re érkező patch kritikus lesz a szerver életében. Tudtuk, hogy mindenképp reagálni kell, vagy egyértelmű következményei lesznek. Hosszas eszmecseréket folytattuk arról, hogy pontosan mit, és milyen ütemben kell meglépni ahhoz, hogy a két szerver egymás mellett tudjon üzemelni. Ez azonban - több alkalommal - végül egy pontban végződött: párhuzamosan a szerverek csak hasonló, megközelítőleg egyenlő arányban felosztva a közösséget tudnak működni. A projekt megalapozásakor ezt nyilvánvalóan még az akkori vezetőséggel többször is, több irányból vizsgáltuk. A másik szerver akkori körülményeit tekintve és incidenseit ismerve nem volt okunk nem kisebb célt kitűzni, mint azt, hogy nem gondolkodunk a közösség felosztásán. Szerettük volna egy az egyben újra létrehozni azt a közösséget - a korábbi Octans Projectet ismerő és kedvelő játékosokkal bővítve -, aki a másik szerver nyitása óta, az ottani problémák miatt hozzánk hasonlóan, kényszerűen, vagy saját felindulásból menekülve hagyták ott. Ez rövidtávon megvalósult, de a korábban említett széles színpaletta, a játékosok és csoportjaik, ragaszkodtak egyéniségeikhez: részben, és csak nagyon lassan keveredtek hasonló színekké, legtöbben nem engedtek az elveikből. A kezdeti itteni sikereket, és a oneRP akkori sikertelenségét végül az ottani reformok és teljes újragondolások, legyen szó scriptekről, vagy a csapatukról, megváltoztatták. A szerver 1.0 verzióval való újranyitása egy nekünk épp kellemetlen időben érkezett, egy nagyobb csoporttal történt nagy konfliktust követően, amit ahogy fentebb is említettem, megviselt mindenkit. [Lehet, hogy közhelynek hangzik, de az, amikor egy játék miatt kell ilyen összetűzéseket vitatni, majd a több órás megbeszélés végén is ott járunk, hogy még legalább a megbeszéléssel egyenlő órát, vagy napokat kell azon gondolkodni, számolva az opciókat, hogy mikor hány ember élménye és játékkedve megy el teljesen, vagy részben, egyszerűen vezetőségiként is ilyen: nem jó.] Nyilvánvaló, hogy ekkor nem reagált a szervervezetés időben, ami magával hordozta a következményeit. Elindult a patchelések közötti verseny, amiben mind az itteni csapatot alkotó Szilárdnak, FIO-nak, és Lucionak, mind pedig Legendnek megvoltak a maga előnyei és hátrányai. Habár a fejlesztők számosságát tekintve az előny nálunk volt, ez sem ennyire fekete és fehér. Minden fejlesztőnknek meg volt az adott területe, amilyen típusú feladatokat általában végzett, ami végül oda vezetett, amivel biztosan sokan találkoztatok: létrejöttek a Szilárd, FIO, vagy Lucio specifikus ticketek, amik legtöbbször (általában ha valami nem volt egetverően kritikus) megvárták a gazdájukat. Ez nyilvánvalóan a valóéletbeli teendők és elfoglaltságok miatt nem járt egy zökkenőmentes úttal az adott megvalósítás felé, legyen az hibajavítás, vagy bármilyen fejlesztés. Nyilván így már elgondolkodtató teljesen. Akkor most hárman vannak, de mégsem haladnak, vagy mégsem előny ez az előny? Attól függ. Számos olyan szituáció volt, akár nyitás előtti hajrában (akkori korai tesztelők előnyben), későbbi patchek során, vagy akár kritikus hibák (például memory leak) esetében, ahol ez az óriási előny tényleg számottevően megmutatkozhat. A döntés meghozatalakor mérlegeltük azt is, hogy ugyan már a bemutatóteremben is bemutatott újdonságokkal szinte egy majdnem elkészült fejlesztési csomaggal rendelkeztünk, a hosszútávú szupportálás és újabb fejlesztések a fejlesztői csapattagok jövendőbeli elfoglaltságai miatt nem tudják akkora mértékben felülmúlni a oneRP fejlesztési csomagjait, hogy az elérjen annál többet, hogy egy már így is meglehetősen kicsi, kevés főt számláló közösséget szintén csak jó esetben ketté, 100-100 körüli főre oszt meg. Felmerülhet többekben a kérdés, hogy miért is kellett volna felülmúlni azt, ami a oda érkezik? A két szerver alapvetően óriási időbeli differenciával nyitott, ami a korábban említett egyik legnagyobb előnyt adta meg a kék csapat és Legend javára. Az OctansV nagyban építkezett arra, így nyitáskor kevesebb funkcióval, a "az igazi szerepjátékhoz elég a /me, /do"-hoz közelebbi elven így sok itteni rendszer a scriptekkel nem támogatott szerepjátékot célozta meg, ami a tapasztalatokból értelemszerűen kiderült: nem működőképes hosszútávon. Jelenleg úgy néz ki, hogy jobb döntést hozott a kék csapat, és ekkora már jelentős mennyiségű ilyen funkciót előállítottak, amivel stabil elfoglaltságot tudtak generálni. Habár a közösségek méreteit tekintve néhány hónappal korábban még hasonlóak voltak, a mérleget végül az döntötte el a konkurens szerver javára, hogy ezek a funkciók remekül lekötötték a játékosokat, és biztosítják azt az alapbázist, ami ahhoz szükséges, hogy naponta felcsatlakozzon mindenki. Ezt érzékelve végül nyilvánvaló volt, a @Szilard által említett közösség lassú cseréje nem lett volna elegendő önmagában, a scripteket és egyéb funkciókat is azokhoz az elvárásokhoz kell igazítani: rengeteg elfoglaltságot adó, scriptenkénti a játékos karakterének egyéni fejlődését biztosító irányvonal felvétele, amivel hosszas elfoglaltságot lehet generálni a szervert látogatóknak. A jelenlegi nehezítő körülmények, az érdeklődő bázis nagysága, jövőbeli rendelkezésre állásunk kapacitása ismeretében azonban ehhez a hosszú listához nem tudtunk elég motivációt gyűjteni. Hogyan tovább? Kívánom nektek, hogy a fentebb leírtaktól függetlenül ne így emlékezzetek az OctansV-re. Ne ezeket a gondolatokat vigyétek magatokkal tovább, ne ezek legyenek azok, amik eszetekbe fognak jutni, ha az OctansV-re gondoltok, mert mi sem ezeket visszük magunkkal. Ahogy végül mi is leírtuk: mindnyájan nagyon örülünk, nagyon szerettük, és a kritikus momentumokat leszámítva a lehető legjobban élveztük és éltük meg azt, amit a szerver üzemeltetésével járó új élmények és tapasztalatok adtak nekünk. Mi is, én is, és remélem mindenki elmondhatja magáról, hogy valamiben jobb lett az OctansV miatt. Valami, amit talán itt tapasztaltatok meg először, itt alapoztatok meg és tovább tudjátok vinni magatokkal, ahogy én is ezt teszem. Hálásak vagyunk, hogy újra találkozhattunk olyanokkal, akikkel sosem gondoltuk volna, hogy még valaha összefuthatunk, legyen az SA-MP, vagy korábbi MTA szerverekből adódó ismerettségekből. Használjátok az itt megszerzett tapasztalataitokat tovább bárhol, ahol folytatódik a szerepjátékkal kapcsolatos utatok. Köszönjük mindenkinek aki jelen volt az OctansV életében, egy közösséget alkotott, és együtt játszott velünk.
    8 pont
  9. Köszönjük szépen a lehetőséget, hogy egy RP szervert tettetek elénk. Én sajnálom, hogy elfogytak a játékosok, én még úgy éreztem, hogy kitart a szerver egy darabig. Végezetül egy idézettel búcsúznék tőletek, aztán majd egyszer úgyis találkozunk megint.
    8 pont
  10. @LucioKösz, hogy megírtad, és sajnálom, hogy így alakult. Értékes dolgot hoztatok létre, ami sok embernek nyújtott jó szórakozást - és most ugyan vannak, akik rettentően boldogok, mert feladtátok, de hidd el, nekik ebből az örömből semmi sem marad. Mert rombolni csak ideiglenesen öröm, aztán csak az üresség marad utána. Nektek viszont megmarad az az érzés mindörökké, hogy létrehoztatok és felépítettetek valamit. Csak annyit akarok mondani ezzel, hogy ne érezzétek úgy, hogy vereséget szenvedtetek. És ebből táplálkozzatok,ha egyszer úgy döntötök, hogy újraindítjátok az egészet. Mert megéri. És mindig lesznek, akik mellettetek állnak. A többiek meg játsszanak magukkal.
    8 pont
  11. Nem értem honnan jön ez a kezdőként nehéz vagyont építeni téma. Bizniszben rpzéssel egy hét alatt 100-200k összejött ha minden nap feljárt az ember pár órára. Illegálban a scripteknek köszönhetően szintúgy lehetett normálisan haladni. Nem voltunk azok a fajták akiknek kell a fulltuningos racse járgány de esküszöm, ha ez lett volna a prioritás kevesebb mint egy hónap alatt el lehetett volna érni azokat a célokat amikre a mezei jómagyar "szerepjátékos" vágyik. Nem mondom hogy nem férne el egy-egy lustább script vagy több pénzszerzési lehetőség de istenem, aki ezek mellett a scriptek mellett nem találta fel magát egyszerűen agyatlan. A lehetőségek jó ideje adottak voltak mindenkinek, az hogy mindenki várja hogy a sültgalamb a szájába repüljön és 0 időbefektetéssel és kreativitással egy hét alatt a szerver leggazdagabb embere legyen... hát nevetséges. Az, hogy inkább a onerpt preferálják az emberek nagyon jól bemutatja a "szerepjátékos" közösség igénytelenségét. Azoknak a sorát erősítem akik vagy itt játszanának vagy sehol, de ilyen szellemiség és felfogás mellett tényleg nem lesz jó sose semmi senkinek. Teljesen megértem a döntést, ugyan így tettem volna egyébként.
    8 pont
  12. Az alap koncepció a nyitást megelőzve visszahozta a szerepjátékhoz a kedvemet amit köszönök nektek, sok olyan embert ismertem meg, és játszhattam régi barátokkal újra akik fantasztikus emberek. Sajnálatos, hogy ez lett a vége de ez valahogy várható volt. Remélem a konklúziót letudják majd vonni a jövőben azok akik egy újabb projekten gondolkodnak.
    7 pont
  13. Ha tényleg közrejátszik a sok negatív visszhang a szerverre, és emiatt esetleg elmehetett a kedve a vezetőségnek a szervertől, akkor gondoljunk bele a következőbe: Ezek az emberek (köztük én) valószínüleg azért jártatják a pofájukat és fogalmaznak meg kritikát a szerverrel szemben, mert nem akarnak máshol játszani, ettől a szervertől várják a megváltást. Ha negatív ha pozitív, akkor sem kell ezeket szívre venni, hanem amit lehet az megfogadni és megvalósítani.
    7 pont
  14. 200-300 játékosnál az volt a hiszti tárgya, hogy túl sok a gyökér ember. 20 játékosnál az a hiszti tárgya hogy túl kevés az ember. Pár hónapja sikerült belátni, hogy nem lehet ebben az országban olyan szervert készíteni, ami csak az egyik vagy csak a másik réteg számára kedvez. A valóság gyönyörűen mutatja, hogy GTA Online és Cops n Robbers keverékű szerverre van igény, csak szerepeljen a szerver nevében a Roleplay szó. Ha csak a szerepjátékra törekedő emberek felé nyit a szerver, akkor a többiek megunják mert nem tudnak majd érvényesülni. Ha az enyhébb oldal irányába nyit a szerver, akkor pedig a szerepjátékozni kívánók fognak inkább minőségibb szerveren játszani. Nagyon sok ember inkább lapot húzott 19-re és külföldi szerveren kezdett el játszani, mert tudja hogy felfogásilag magasabb szintet képviselnek. Az Octans a szerver nyitásakor megpróbálta felvenni versenyt a külföldi minőséggel (Lásd Heist kérelmek). Nincs felnőve szerény országunk felfogása sajnos arra a szintre, hogy egy 0 karakteralakítással rendelkező ember bevállaljon egy heistet, mert mi lesz ha le kell CKznia a karakterét (A név számít a szerveren ugye).
    7 pont
  15. Ha nincs játékos, az a baj. Ha sok a játékos és ebből sokan nem RP-znek mélyen akkor az a baj. Nem is értem az emberek problémáját. Most ott tart a szerver, hogy van 4 játékos, mindenki hisztizik csevegő-pótlóban. Aki akar RP-zni, az fog, aki meg nem, azt is hagyni kell, hogy kibontakozzon. Csordaszellem uralkodik a játékosokban. Ha azt látják, hogy van fent 100 játékos, akkor az RP-zni kívánók is felmennek. Mindig azt olvasom és hallom, hogy "X" játékos felett fogok felmenni a szeróra, nem pedig azért, mert tudna bármit is csinálni amivel eltölthetné az idejét. Ez van srácok, majd lesz 1.2 valamikor, csak a kérdés az, hogy lesz-e még érdeklődő rá és hány embert sikerül áthozni OneRP-ről újra. Az a szomorú tény, hogy az Octans és az AVRP is ugyanezt az életutat járta és járja be ugyanúgy. Egy körforgás az egész, ahol van egy játékosokkal teli időszak, melyet egy hosszú pangás követ és ezután egy újabb felívelés. Csak minden felívelést követően egyre kevesebb játékos tér vissza, jogosan. Csalódottak lesznek, vagy a scriptben mert nincs hosszútávú tevékenység, amit végezhetnének (ami részben az én hibám is, mert az ötletelési időszakban erre egyáltalán nem gondoltam és azt hittem, hogy majd a játékosok le tudják EGYMÁST foglalni egy RP szerveren) vagy azért, mert magában a toxikus közösségben csalódnak. Ez van, ez az Octans körforgás.
    7 pont
  16. Első sorban köszönöm, hogy részese lehettem ennek, hiszen eszméletlenül sok jó emléket és barátot szereztem a szervernek köszönhetően. Hogy őszinte legyek már számítottam erre valahol, ennek ellenére eléggé váratlanul ért a döntés (talán azért is, mert nem szerettem volna belátni, hogy megtörténhet ilyesmi), de teljes mértékben meg tudom érteni a csapat demotiváltságát a történtek után, mivel mindannyian rengeteg mindenen mentetek keresztül, ami hatalmas megpróbáltatás lehetett nektek, mindezek ellenére nagyon szuper szervert tudtatok összehozni és sajnálom, hogy sokan nem tudták értékelni a belefektetett munkátokat és időtöket. Semmihez nem tudnám hasonlítani azt a nyugodt környezetet, amit az Octans tudott nyújtani számomra és valószínűleg rengeteg más játékos számára is. Biztos vagyok abban, hogy nagyon sokan mellettetek lesznek és támogatni fognak titeket bármilyen döntést is hoztok a szerverrel kapcsolatban, hiszen ez a legkevesebb azok után, amit a közösségért tettetek. Remélem a későbbiekben azért még találkozunk, hiszen nehéz lenne ezt az egészet csak úgy elengedni. Köszönöm OctansV.
    6 pont
  17. Van igény a szerverre, ezért járunk fel rá minden nap.. Fejlesztések? Nincs igény nagy packokra, jobban örülnénk neki ha kisebb csomagokban kerülnének be dolgok. Irányvonal? Igen, el lehetne kanyarodni kicsit másfelé. Kezdőknek rohadt nehéz elérni bármit is, mert drága minden.. Egy szereltetés is 3000 dollár a tuning műhelyben.. Shiftben keresel 6000 dollárt, már ha van is vendéged, mert ha nem RP-zel akkor nem kapsz semmit.. Rohadtul van igény a szerverre, nem hiába járunk fel RP-zgetni a 20 playeres létszám mellett is.. A negatív emberekkel kellene valamit kezdeni, meg a toxikus viselkedéssel.. Aki normális kritikát nem bír megfogalmazni, csak a mémelést és a másik provokálását űzi, azt ki kellene baszni mindenhonnan.. Lehúzza más játékosok kedvét, és már a vezetőségét is elvette.
    6 pont
  18. Szeretnék megkérni mindenkit, akit kicsit is érdekel a szerver jövője, hogy válaszoljon két kérdésre őszintén: 1. Mi az, ami miatt jelenleg inaktív vagy, mi vette el a kedved? 2. Mi hozná vissza a kedved, hogy újra aktívan részt vegyél a szerver mindennapjaiban? (script, szabálymódosítás, bármilyen vélemény) 1: Mostanában kevesebbet járok fel mert dolgozom, de ami elvette a kedvem az az, hogy én azt látom a vezetőség felől, illetve a fejlesztőktől, hogy nem igazán érdekli őket ez az egész. Egészen pontosan arra gondolok, hogy itt a tulajdonosnak, vezetőségnek, fejlesztőknek nem megelhetési forrás, nem ebből élnek meg így nem is kell megerőlteti magukat, mert majd lesz valami. Itt szeretném leszögezni, hogy nem azt mondom, hogy nem csináltak semmit, nem történt fejlesztés, vagy nem történtek jó ötletek, megvalósítások mert az igenis volt, igényesen és jól meglettek ezek csinálva amihez ezúton is pacsi a fejlesztők felé, illetve akik még ebbe benne voltak. (bugfixek is végül elkészültek) Számomra ez az egész olyan, hogy volt egy hype az elején, hogy ez jó lesz (miért ne alapon) aztán utána már szépen elengedték ezt a projektet, belefáradtak vagy megunták. (Itt nyugodtan hozzá lehet tenni azért azt is, hogy volt egy közösségbomlasztás, illetve olyan alanyok akik azért rontották a morált, így nekem is kevesebb kedvem lenne.) Teljesen megértem azt, hogy szabadidőben foglalkozik a szerverrel valaki és nincs mindig rá ideje, kedve... de egy ekkora közösségnél már szerintem az nem megengedhető, hogy így valamit félig csinálgatunk, néha egy kis hype ránk jön, majd megint elengedjük ezt az egészet. Ezt vagy csináljuk, vagy nem. Ha nincs kedvünk, vagy nem akarjuk ezt csinálni, ezzel foglalkozni akkor nincs semmi baj... Fel kell venni olyan embert, személyeket aki biztos, hogy fog ezzel foglalkozni, illetve tényleg ért is hozzá (Akinek mondjuk ez egy megélhetési forrás lesz) Végül a vagy nem lett, az előző mondatomhoz visszatérve, amit nagyon sajnálok mert én még mindig kitartok a szerver mellett. Amíg ez a mentalitás nem változik, vagy nem válik a szerver megélhetési forrássá bizonyos emberek számára addig ebből nem lesz nagyon semmi. A másik dolog ami elvette a kedvem, hogy ha van fejlesztés akkor az a baj, hogy miért ez lett, miért így lett, ha nincs fejlesztés akkor meg az a baj. Ha van event akkor miért ilyen, vagy miért nem az, ha nincs event akkor megy azért megy a sírás. Olvastam is pár felhasználótól itt a fórumon, hogy "lehetne már valami event". Lehetne, de minek csináljon "nektek" bárki bármit, ha vagy "szar" lesz, nem tetszik, ezt nem így kéne stb... Mindig könnyű megmondani, hogy mit hogyan kéne csinálni, illetve savazni a másikat. A macskás eventen kb 20 ember vett aktívan részt. Ezt így a játékosközösség egy része felé szeretném címezni. 2: Ha látnám, hogy nem csak egy hobbi szinten működik a szerver a felső körökben, néha mások véleményét is meghallgatná a vezetőség, mert már volt arra példa, hogy "ez nem lesz jó így" és valóban nem is lett, elengednénk kicsit a külföldi vonalat és a magyar rp-re való igényt vennénk előtérbe. (Ami nyugodtan kimondható, hogy valójában semmi köze sincs az rphez, mert a grindolás, a hatalomszerés az nem rp, de ilyenek vagyunk. ofc, tisztelet a kivételnek) nyitnánk a játékosok felé-kérdőívek és a vélemények kikérdezése-valamint megvalósítása az ötleteknek, vagy kéréseknek, kommunikáció a játékosok felé, hogy igenis "Haló, élünk van miért itt maradni"
    6 pont
  19. 1. Csaknem (költői túlzással) a szerver nyitása óta fent vagyok SZINTE napi szinten. Nyilván ennyi idő alatt voltak olyan élethelyzetek amikor kisebb-rövidebb ideig távol kell lennie az embernek. Viszont nem voltam inaktív, akkor sem mikor jó ideig a szerver mélypontját élte. Feljártam. Nem sok értelme volt látszólag, de mégis volt, s itt voltam! ...és nyugodtan mondhatom, nem is leszek inaktív, míg.. -bár nem igazán szeretném kimondani, de.., -míg végleg be nem zárjátok előttünk a kaput. Én nem fogok átmenni más szerverre, akkor befejeztem, ezt tudom! Miért nem, s miért inaktívak mások? Őszintén nem tudom, bár elképzelésem van, s mint láttam másoknak, de a kérdésre mindenesetben ott a válasz a 2. pontban minden egyes hozzászólónál! Csak el kell fogadni, dolgozni kell a megvalósításán! Mi támogatunk Titeket! 2. Sokan írták, hogy nehéz megindulni a szerveren új játékosként. Igen. Baromi nehéz! Nyilván aki szeretne tenni az előrelépésért megkeresi rá az arra adott alkalmat, hogy megteremtse rá a lehetőséget, ugyanígy az esetleges RP kialakításra is egybekötötten. Viszont... tudom sokaknak nem fog tetszeni amit mondok, de muszáj vagyok le írni. Van itt nagyon sok veterán erpéző', akik fórumon, anno csevegőben adták a szépet, az okosságot ezzel is hízelegve a vezetőség szemébe, aztán mikor kiakalultak bizonyos helyzetek IG akkor vagy kínai cserép módjára hallgattak, vagy pörgött az IC nyögvenyelősen, de egy rózsaszín/piros sor nélkül! ...ha meg Te színesítetted volna be ezen sorokat, akkor meg a türelmetlenség mutatkozott meg, mert vagy mászkáltak fel alá (gyalog vagy kocsival melletted), mint pók a lucernásba, vagy úgy ott hagytak, mint Szent Pál a bornyékokat! Közben ezen nagy kedves hozzászólok a mai napig személyükkel gyarapítják a szervert, csak nem ezt, ha meg igen, akkor OOC ahogy fentebb írtam, IG/IC meg kukaként. A másik pedig, hogy elindulás, igen... közösség keresés. Tisztelettel adózom előre azoknak akik befogadóak, s nyilván Ők úgy sem fogják magukra venni, de mikor feljöttem újként ide Én is, s próbáltam lehetőségek után kutatva ide, vagy épp oda csapódni egy egy társasághoz, próbáltam érvényesülni, de a megszokott társaságukon belül olyan tökéletesen elvoltak, mintha Én épp az adott bejárati ajtóban jegyet szedve ott sem állnék, vagy épp a pult előtt/mögött, vagy abban a személyszállító autóban amiben arra voltam hivatott, hogy xy embereket elszállítsak! Így igenis nehéz... majd most is talán 1 hónapja le lettem hurrogva, mikor szóvá tettem nem látok senkit a városban. Jött a válasz, nem mászkálni kell és akkor találok embereket. Ahha! Mi a város funkciója? Mindegy! Ezt hagyjuk! Elmondom mi a helyzet, az amit fentebb írtam itt is kiütközik! A jól összeszokott 1-10 ember közege, akik egy szerelőtelepen traccspartyt tartanak (máris kitéve gyengébb napon sajnos a fél player list'et) vagy magán ingatlanoknál, esetlegesen más részén a mapon elvannak egymás között tojva arra, ha oda mész közéjük, vagy keresnéd a társaságukat újként, de akár régebbiként is! A fizetések. Pénzszerzési lehetőségek, árak. Nyilván be kell árazni mindent megfelelően, s ehhez igazítva is a kereseti lehetőségeket. Bár őszintén ezen utóbbival még gond sincs annyira, viszont lehetne több olyan hobbi/hobbi-munka amit akár többed magaddal is végezhetsz. Nem csak azért, hogy keresd halálra magad, de az adott területen ismerkedhess is másokkal, rp-t tudj kialakítani, kapcsolatokat tudj építeni! Át kell gondolni az árakat igenis! Át kell gondolni a fizetéseket is! Ne legyen mindenki milliomos, ez nem így műkődik nyilván, de legyen megadva a lehetőség, hogy kitartóan (de nem évekig -túlozva-) azzá, vagy közelébe vállhasson úgy, hogy élvezi is a változatos tevékenységeket! Szabadidős dolgok is elengedhetetlenek, mint sokan írták! Játékterem kocsmával egybekötve, vágyam volt nyitni. Golf pálya, tenisz, akármi... határ a csillagos ég, meg persze a lehetőségek vége sora ami a kivitelezést illeti! Kell a folyamatos fejlesztés, apróságok bekerülése, amennyi ötlet lett sorolva, ha heti vagy havi 2-t raktok csak be közölük, már újdonságként csábítóan hatna mindenkinek és meglennétek egy évre előre! Nem, nem vagyok veterán erpéző', leírtam az okát miért, holott itt vagyok 1-2 éve. Nem tudtam fejlődni. Előtte sosem rpztem. Viszont most, az elmúlt időszakban megtaláltam mindent amit eddig nem. Egy baráti társaságot, közösséget, keresve egymást IC, OOC egyaránt. Akik igen, mai napig, ha fel fel tévedt egy új karakter, de befogadták, befogadtuk és örömmel teszik, tesszük. Megértettem mindazt így, amit eddig nem tudtam. Mit jelent ez az egész! Fejlődni kezdtem, s mondhatom mostanra kerekedett ki bennem mindaz, amit elhivatottan évek óta képvisel az Octans V, Ti! ...és mi előtt jönne... Nem! Nem ellenetek szól mindez amit leírtam, s kijelenthetem talán, hogy amiket mások is... hanem ÉRTETEK, ÉRTÜNK! Néha napján elbizonytalanodhat az ember abban amit cselekszik, hogy az jó-e, helyes-e, szolgál-e bármit is mások felé vele, de... mikor ilyen, s ennyi visszhangot kaptok vissza... érdemes elgondolkodni, hogy biztos jó döntést hoztok-e vele, hogy, ha.. meglépitek ezt. Rengeteg munkátok van benne, tiszteletünk felétek, viszont ne feledjétek.. nekünk is sok van ebben az egészben! S részetekről már csak egy nüansznyi hiányzik... picike... a kapott ötletek megvalósítása, elosztása a bekerülést illetően aprólékosan, de sűrűbben! Up.: Visszaolvasva magam, elnézést a helyesírási hibákért!
    6 pont
  20. Nekem csak az elsőre van válaszom, mivel a második részével nem foglalkoztam. A vezetőségnek hála és ezért nagy köszönet nekik, hogy lehetőséget kaptam a TSCC-t megcsinálni. Igen inaktív lettem, meg akik a kis csapatomat képezték. Sajnos nem értékelte senki, hogy közel 40 perces rp-re készülünk 2-3 napot azért, hogy egy olyan minőségi egyház rp-t kapjon ami illő és real. Itt jöhetnek olyan emberek akik azt mondják "nem vallásos a karim" ez nem állja meg a helyét, mivel pogány létemre és annak ellenére, hogy hívő sem vagyok lehet elnéznék egy-egy misére. Lehetőséget adtunk MINDEN playernek, hogy a CK-ját megillesse méltó személyreszabott temetéssel. Gyónási lehetőség vagy 20-25 plusz rp-t adhattunk volna, de az x-dik után ugyanolyan kedvtelenség fogott el mint a társaimat. Mivel (tisztelet a kivételnek) sok embernél az számít, hogy mit kap (autó, pénz, értéktárgy). Amikor megtanítottak rp-zni, akkor az rp-t és annak szeretetét tanították meg nekem, nem azt, hogy mivel és hogyan gyarapodsz ami később elértéktelenedik. Igaz IG nem voltam, de nézegettem FF-et is, de még oda se jöttek felkérések, úgy hogy az IG nem jelenlét áthidalására az a platform az ami megoldást adna, így az utóbbi időbe már azt se néztem. Az én inaktivitásomnak ez az oka.
    6 pont
  21. Figyelj csak, Téged a búcsú nyomogat? Köszönöm szépen ezúton is az Octans V vezetőségének ezt a csodálatos szervert, s a fáradhatatlan munkájukat az egész fejlesztői és kontroll csapattal együtt! Nem gondoltam volna, hogy idővel ennyit fog majd adni nekem legalábbis ez az egész! Noha mondjuk eleinte nem is értettem mi hogyan merre miképp, hisz ismeretlen fogalom volt nekem ez a "roleplay világ". Aztán idővel gyűltek magam köré emberek, akik barátok lettek talán mondhatom, s megértették velem ennek az egésznek a lényegét, tehát... köszönöm nekik is! Segítettek fejlődni! Mindenesetre nagyon sajnálom, de tiszteletben tartom ezt a döntéseteket, remélve.., hogy idővel talán megváltozik majd a véleményetek, s nektek is úgy fog hiányozni ez az egész, ahogy nekünk is, játékosoknak. (A normálisabb, nem bunkó felfogásúak közül!) Mindenesetre azt nem ígérhetem, hogy nem rontom tovább a levegőt itt fent napi szinten továbbra is, mert de! ...ez a szerver, s az a nyugalom amit adott, máshol úgy sem található meg! Tehát... nagy nagy köszönet mindenért! -Legyetek Terminátorok! ...és... TÉRJETEK VISSZA!-
    5 pont
  22. Én már őszintén nem szeretnék sokat fröcsögni, hisz tettem épp eleget, illetve tettük pontosabban a szerverért. Viszont szerintem most van itt az ideje, hogy megmutassa mindenki kinek mit is jelent a szerver! Megmutatva egymásnak, és a vezetőségnek rávilágítva arra, hogy ez egy nagyon rossz döntés amit hoztak! Menjünk fel, éljük, élvezzük! Mutassuk meg mi tart épp a leves felé, de kössz... nem vagyunk éhesek, erre nem! Legyen akár egy találkozó a városháza előtt tüntetve képletesen!
    5 pont
  23. A ti szellemi épségetek, egészségetek és életetek fontosabb, mint az, hogy létezzen tovább az Octans, ez tény. Tudom, milyen az belefáradni valamibe. De az nem igaz, hogy nem lenne igény az általatok létrehozott értékekre. Remélem, hogy meggondoljátok ezt még, érdemes lenne - és nem mellesleg, nekünk is benne van ebben a projektben rengeteg játékóránk, és nem szeretnénk veszni hagyni, ahogy gondolom ti sem azt a rengeteg munkát, amit beleöltetek.
    5 pont
  24. Az írásaitokat olvasva megértelek titeket Szilárd és Be9. Csak egyet tudok mondani bármi is legyen a továbbiakban és szerintem ezt valamennyi játékos nevében mondhatom, hogy itt szerintem igen sokan találtunk nem csak karaktereinknek társaságot, barátokat hanem jó magunknak is és ezeket köszönjük. Hiszen ha nem volna a szerver, van számos ember akik nem is álltak volna szóba egymással. Részemről is itt több olyan barátság és ismeretségem lett ami ha a szeró nincs, talán nem is volna. A szerver amin kezdtem hasonlóan sokat adott ám sajnos az is bezárt.. Egy szó mind száz, szerintem minden játékos nevében köszönhetek mindent amit kaphattunk és kaptunk tőletek, Nektek és a Vezetőség mindenegyes tagjának akik lehetővé tették hogy a szerver élhető és élvezhető legyen. Bárhogy is legyen tovább, ezekkel a képekkel szeretném nektek megköszönni a sok élményt, a tesztelések alatt szerzet tapasztalatot és lehetőséget!
    4 pont
  25. Üdvözlök mindenkit. Első sorban azért írom ezt az hozzászólást, mert szeretnék közvetlenül átadni gondolatokat és nem szeretném, hogy bármilyen gondolatmenet elinduljon azokban akik szerettek itt lenni, ami mondjuk nem valós. Nem kívánok vitába bocsátkozni, ez az őszinte véleményem, egy álláspont, és nem is szeretnék sározni más szervert. Gondolkodtam, hogy megírjam-e egyáltalán, hogy újonnan csak mém tárgya legyen bármit is írok, vagy lehessen belekötni, fikázni, de végül úgy éreztem inkább előnyben részesítem a közösség pozitív részét. Sajnálatos, hogy ide jutottunk és nem hirtelen fogalmazódott meg ez az érzés, vagy ez a döntés, és nem egy embertől indult, hanem kialakult mindenkiben. Mi is követtünk el hibákat, voltak időzítés beli problémáink, amiket próbáltunk korrigálni, vagy később javítani rajta. Bárhogy is volt, szívvel lélekkel csináltuk. Alapvetően az én elképzelésem szerint az már egy nagy előnynek számított a közösség szempontjából, hogy olyan játékmódot és környezetet hoztunk létre, ami barátságosabb, illetve optimalizáltabb volt az eddiginél, de úgy tűnik ez nem számít. Kellemetlen volt, hogy bármit csináltunk az minden esetben rossz volt, ha nem csináltunk valamit az volt a baj, ha csináltunk akkor pedig az volt a baj, bárhogy is csináltuk (ez általánosítva rosszul hangzik, de most példálozni felesleges már). Én nem bánom, (és szerintem senki sem a csapatból), hogy neki kezdtünk a projektnek, jó élmény volt valaminek a részese lenni, és alkotni embereknek. Megismertem új embereket, illetve a már ismert embereket közelebbről és sok mindenen át is segített, hogy tudtam mivel foglalkozni és el tudtam magam foglalni. Valószínűleg a projekt alatt történt sorozatos döntések halmaza, önmagában változtatta meg az életem részét attól függően, hogy kiket ismertem meg. Ellenben volt, hogy romlott is meg kapcsolat, azért mert olyan személyekkel próbáltunk egyezkedni, és napokon át megbeszélést tartani (több ilyen csapat/kisebb közösség volt), akik hosszútávon nem érdemelték meg azt. Túlságosan barátságosak és türelmesek voltunk, és próbáltunk jó kapcsolatot ápolni mindenkivel, amiből nagyjából pár napig, 1-2 hétig, akár 1 hónapig minden rendben volt, utána pedig kezdődött újra az "utáljuk a szervert" -> "Szeretjük a szervert" ördögi kört, végtelenített ciklusban. Nem éri meg vitatkoznom 1-1 témáról emberekkel a csapatban, mert éppen valamelyikünknek rosszabb kedve van, mert elolvasott mondjuk 5 üzenetet olyan emberektől, akik amúgy a közösségünk és a szerver szerves részei és tényleg alkotnak, csak éppenséggel az "utáljuk a szervert" ciklusban voltak. Olyan embereknek nehéz készíteni bármit, akik semmivel sincsenek megelégedve. Ezen felül ezt hosszútávon (bárhogy elnyomom magamban, hogy teljesen mindegy) nem lehet kezelni már megfelelően, mert rád ragad és Te fogod letölteni valakin, akin nem akarod (legyen az a csapattársad, vagy egy közeli hozzátartozód). Nem állítom azt, hogy a fejlesztés nem fontos egy szerveren. Egy olyan modellel indultunk el, ami a játékosok közti kapcsolatot részesíti előnyben, és tény, hogy biztosan nehéz ez alapján a modell alapján csinálni a szerveren bármit. De kétlem, hogy lehetetlen. Általában amikor kiadunk egy frissítést, az 1 hónapig kitart, utána pedig mindenki csak vár. Valamire. Hogy legyenek eventek (amik amúgy mégsem jók). Máshol ez működik (nem csak egyes szerverekre utalok), hogy nem szükséges heti szintű fejlesztés. A legnagyobb pofon a két karakter rendszernél volt. Amennyien kérték, és amekkora hype volt, és naponta kaptuk (nem túlózok) különböző emberektől, hogy legyen már, annyira nem volt nagy szám amikor kijött. Ellenben, amikor napi szintű frissítések voltak, ötletek alapján arra az a visszajelzés érkezett, hogy ez így nem jó, nem is történik semmi. Amikor átálltunk nagyobb frissítésekre, akkor pedig tényleg nem jött semmi, maximum hibajavítások, vagy kisebb ötletek, vagy olyan módosítások, amik egy vezetőségi döntéssel jöttek. Nem biztos, hogy tökéletes a gazdaság, nem is hibátlan a szerver, de ettől függetlenül én úgy érzem, hogy egészen egyedi lehetőségeket hoztunk létre. Legalábbis próbáltam saját kútfőmből, vagy vezetőség által ötletelve olyan dolgokat létrehozni, amik érdekesek, "menők" lehetnek. (Lehet kapni bárhol pénzt azért, mert RP-zel? Olyan szinten, hogy akár 2 frakciót is kivált? Nem tartom kizártnak, de nem hiszem, hogy túlságosan gyakori.) Ellenben tényleg az az érzés támad meg néha, elolvasva az emberek viselkedését (például amikor próbálunk új játékosokat bevonzani és inkább elkergetik, aztán pedig panaszkodnak, hogy nincs ember), hogy megéri ezt? És nem az anyagiakra gondolok, mert nem arra mentünk (ha nem így lenne, akkor lehetett volna vásárolni egyedi autót, frakciót, fegyvereket stb., de nem lehetett), hanem szimplán akár lelkiekben megéri-e, hogy újra csak elégetlenkedést váltson ki, bármi is kerül be. (Most is voltak olyan rendszerek, amik léteznek már esetleg máshol, de sokkal kidolgozottabban oldottuk meg, vagy csak ténylegesen egyedi és játékosok/adminisztrátorok ötlete lett tovább gondolva.) Ezek mellett az is felmerül, hogy (bár egyértelműen nem látjátok), de fél szemünk mindig a szerveren volt (még reflex szerűen most is). A mindig, az tényleg azt jelenti, hogy mindig. Hétköznap, hétvégén, fáradtan, félálomban, ünnepekkor, családtagok és ismerősök társaságában (amikor nem lenne illendő, de hiába, ezen jár az eszed akaratlanul is). Ezek után azt látni, hogy a közösség néhány tagja saját maga építi le az egészet úgy, hogy ő panaszkodik, hogy rossz az egész, és úgy is gondolja, hogy ez rendben van. Hát ez enyhén szólva kellemetlen. Összegezve (bár nem írtam le mindent, de soknak érzem már), nem tudunk mindent megoldani, mint vezetőség, és én is hiába ülök le akár egy családi programot megszakítva, vagy bármilyen tevékenységemet megszakítva egy-egy emberrel, hogy megpróbáljuk átbeszélni a dolgokat, ha a legtöbben pár óra múlva, vagy X idő múlva úgy is lenáciz, lekommunistáz, gerjeszti a feszültséget, DE örültem, hogy részese lehettem, és hogy alkothattam valamit a GTA RP közösségnek, mint fejlesztő (régóta egy célom), örülök, hogy megismertem embereket és ahogy alakult az életem a projekt során, és azt is remélem, hogy sok embernek ugyanúgy megváltoztatta egy minimálisan is az életét, hogy új embereket ismert meg, vagy jobb kapcsolatot ápol azzal, akit már régóta ismer, vagy csak szimplán menedéket nyújtott a számára a szerver. Egy ideig (vagy tovább) biztosan szünet lesz, és ez most egy végleges döntés, és sajnos nem is áprilisi tréfa. UI.: Tudom jól, hogy többetek akik írnak, vagy szeretnék a szervert nem követtetek el bármi ilyet, vagy nem súlyosan, de sajnos ez a közösségből ~60 ember, akikből egyszerre általában 20-30 aktív. Így sajnos beláthatjuk, hogy egy szervert nem igazán lehet üzemeltetni, játékélmény szempontjából. Ne búslakodjatok, akik összeszerveződtek maradjanak együtt és rengeteg lehetőség van jól érezni magatokat egymással.
    4 pont
  26. Pont azt néztem énis.. hogy lassan 40 a player szám.. Van igény csak kicsit Promozni kellene a szervert.. nagyon sokan nem is tudják hogy létezik Gta 5-ön textrp.. én se tudtam addig ameddig Jeffry videójába bele nem botlottam 2 hónapja.. azóta aktív tagja vagyok a szervernek.. Van még annyi MTA streamer akiket belehetne hozni 1-2 videóra.. máris jönnének emberek a szerverre.
    4 pont
  27. Nagyon korai még az Áprilisi tréfa fiúk. Szedjétek összemagatokat. Mindenki csak az 1.2-t várja. Aztán szarásig leszünk playerrel.
    4 pont
  28. 1. Én nem igazán voltam inaktív, mert én főképp az rp tartalma miatt mentem fel. A kedvem az veszi el, hogy sokan nem így gondolják. Persze néha jobb egy buggos szerver, ahol, ha hiba van mindig az altv a hibás. Mindig kirabolnak, ritka, ha valaki tartalmas rp-t tol. FPS droppal teli. (ironikusan értem, az octans nem ilyen) 2. Az a baj, hogy sok biznisz volt, sokszor tényleg nem volt kedve az embernek már megint éttermesdit rp-zni vagy ehhez hasonlók, hogy legyen pénze. Pláne, hogy sokan inkább a benzinkúton vagy más boltokba vették meg, mert nem volt kedvük kivárni az rp-t. Pedig a romantikus vacsorától kezdve a szülinap zsúrig lehetne bármilyen rp szitu. Boltokat sose lehet kibérelni, mert a 80%-a nem játszott, de feljött csak azért, hogy a boltot megtartsa. Hogy miért? Mert így több pénz jön be neki. Keveset lehetett keresni a játékban és sokan már csak azért tolták a bizniszt vagy a frakit, hogy legyen már valami nekik. Kivétel akik tartalmas rp miatt tolták. Szerintem a pénz kereslet kicsit gyenge volt, nehezebb. A horgászat, főleg, ha elég lenne nyersen is eladni a halat, vagy pedig nem lehetne csak étteremnek eladni a halat, hozott volna rp-t. Sokat horgásztam és sokan csak azért lejöttek a partra, mert tudták lesz rp lehetőségük rá. Így ismert meg a karakterem is sok embert. Kórház rp: Mindig csak sebesült. Láttam persze olyat, aki kitalált magának egy rp szálat. Annyi féle betegség van amit lehetne rp-zni. Papot is lehetett volna hívni, ha abban hisz jobban. A másik. Nincs sose semmijen program. Ugyan az mint irl. Mész dolgozni, mert muszáj és semmi más. Bulik is nagy része balhéból állt. Semmi tartalmas rp. Simán lehetne futóverseny, több részből álló autóverseny (mindenki ugyan azzal lenne), bicikli verseny, tombola sorsolások, koncertek, vicc mesélő verseny, moziestek, kincskereső stb. Jutna még eszembe, de már este van. Sokaknál az is baj, hogy állandóan a keksz rp-re megy, mindegy, hogy lezbi vagy szerelmes pár. (Erről jut eszembe, hogy akár keksz vészhelyzetet is kitalálhattak volna egyrészt vicces másrészt új rp élmény) Nincs vele baj, de hogy mindig. Sokan pedig önmagukat hozzák, nem tudnak megalkotni egy karaktert, pedig én terveztem később egy öreg házaspárt is hozni, mert olyan csoda, ha van. Tisztelet annak aki szerette a tartalmas rp-t tolni.
    4 pont
  29. Sokan régóta várnak az 1.2 kiadására, szerintem ha kisebb adagokban, viszont sűrűbben lennének kiadva az újítások, akkor az inger a játékosok felé folyamatosabb, mint fél évente egy nagyobb csomag.
    4 pont
  30. Szeretnék megkérni mindenkit, akit kicsit is érdekel a szerver jövője, hogy válaszoljon két kérdésre őszintén: 1. Mi az, ami miatt jelenleg inaktív vagy, mi vette el a kedved? 2. Mi hozná vissza a kedved, hogy újra aktívan részt vegyél a szerver mindennapjaiban? (script, szabálymódosítás, bármilyen vélemény)
    4 pont
  31. Az a gond, hogy annyira belevagytok már-már szerelmesedve ebbe a mentalitásba amit most is [email protected], hogy képtelenek vagytok belátni, magyar viszonylatban esélytelen az, amire vágytok. A jelenleg vetésforgóban lévő 30 playerből is van olyan, akinek fingja sincs róla mit jelent a karakterfejlesztés. Ha szerinted nem kell a magyar "rp" közösség 90%-a a szerverre, akkor gondolom most is nagyon jól elvagytok, mert ettől többen nem leszünk. Legalább 10-20+ fős társaságok tűntek el a szerverről azért, mert itt nincs player. Tudod hol vannak? Jórészük nem worldön vagy MTAn, szóval sok tipped már nem lehet. Pontosan ott játszanak, ahonnan téged kipermáztak. Megkérdezhetnéd tőlük miért? A válasz az lesz, mert ott van player. Magyarul ha van player, még ha hígabb közösséggel is, akkor van élet a szerven, illetve lenne közöttük olyan is, akiket már te is emberszámba tudsz venni. Mikor elkezdtem játszani a szerveren nagyon megörültem, hogy mindenféle ooc nélkül pörögtek a random játékosokkal az izgalmas RPk, de aztán kezdhettem pillázni mikor felnéztem fórumra és egymás után olvashattam a legnagyobb RP károjok öntelt fröcsögését. Az ilyen kis szervereket rendesen már az megtudja ölni, hogy az önjelölt RP őrök elveszik a kedvét mindenkinek azzal a stílussal amit tanúsítanak páran. Nekem is elment a kedvem mikor egy /nickname parancstól felállt a szőr a hátán minden nagykirálynak. Egy szó, mint száz, nyugodtan lehet sírni ríni, hogy nincs player, de amíg változatlan a hozzáállás mindenki fejében, nem is lesz semmi. Lehet még boncolgatni itt ezt a témát, de érdemes? Kis edit: Legnagyobb HCRP-s emberekből még nem láttam szervert eltartani, mert általában a legnagyobb szószólok azok, akik semmilyen formában sem támogatják az üzemeltetést, mert nincs szükség PP-re megélni az RPt.
    4 pont
  32. Anno 21-ben, illetve 22 elején számomra és a társaságom számára azon ment el a szerver, hogy szimplán alacsonyak voltak az elvárások és nem voltak előre kőbevésett szabályok, ami szerint el lehetett volna indulni. Elindultál egy irányba aztán valaki kitalálta, hogy hoppá-hoppá, az úgy nem megy, ezt nem csinálhatod - aztán előlről az egész. Ha valaki csinált egy brutális jó projektet, ami realizmus alapján megállta volna a helyét - az pont ugyanúgy volt kezelve mint egy legjobb esetben is közepes frakció, aminek keresnivalója sem lett volna a szerveren. Nem mindegy, hogy heavy vagy medium roleplay vagy az RPG játékosok a célközönség. Nyílván ha az ember magyar nyelven nyit RP szervert akkor figyelembe kell venni, hogy nem lesz akkora playerbase mint egy nemzetközi szerveren, mivel a nyelv miatt sokkal limitáltabb az elérés. Akkor fel lehet hozni az öreg WLS-t vagy See-t, hogy ott mennyien játszanak, de tulajdonképpen egyik sem RP szerver, csak a nevükben. Egy korábbi kommentelő által felhozott dologra a "Miért játszanak See-n annyian amennyien" pedig az a válasz mert a játékosbázis 60% elköltött már egy olyan összeget a szerverre, amit nem szívesen látna kútbaveszni. Van egy olyan pay-to-win szint, amit még le lehet túszkolni a játékosok torkán, Thommas ezen ügyesen kapitalizál. Sokkal jobban hasznosítani lehetett volna az adminok kapacitását, szerintem. A szerveren azért egy ideje nem játszottam, de a fórumot úgy-ahogy követtem, nekem ez jött le. A Community Outreach a csapat részéről szerintem kimondottan jó volt amúgy, de ugye; “The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.” Winston Churchill Hiába kérdezed meg az átlag játékost, hogy mit akar. Fingja sincs.
    3 pont
  33. Erre csak annyit, hogy a két frakció lebeszélte előre, hogy lesz egy utolsó patrol és annak az RP-jét illetve közös csoportkép készítését láthattátok. Pont nem ez a két frakció volt az akire azt mondtuk volna valaha is, hogy úgy érezzük nekik nincs igényük a szerverre.
    3 pont
  34. En sem ertek egyet azzal aki azt irta hogy kezdokent nehez a megelhetes. Ez nem helyén valo kijelentes. Vonatozassal 6-9ezer megkeresheto orankent. 2orat vonatozol mar van 18ezred kb. 2-4dollar egy kaja es ennyi egy asvanyviz is. Tankolni is ritkan kell. Enni es inni is. Nem ertem milyen megelhetes nehez a kezdoknek. Aki tud rpzni az talal maganak penz szerzesi lehetoseget fraki nelkul is. En voltam olyan szerveren ahol orankent 1800at tudtal farmolni csak munkaval, de a kaja 80 es az ital is 80dollar volt, kozbe meg surun kellett enni inni es tankolni is surun kellett, a szereltetesrol nem is beszelve plusz kozben orankent leraboltak, de kellett telefont venni 100dollarert na meg okosórát stb. Na ott tenyleg kuzdelem volt mindennap az eletbenmaradas. Meg mindig adott, nyitott a lehetoseg a vezetoseg reszerol,hogy kapjunk egy kerdoivet ahol mindenki kifejthetne sajat velemenyet, egyesevel atolvasva hoznanak donteseket, ujitasokat, megoldasokat a szerver ujraepitesevel kapcsolatban.
    3 pont
  35. Y2Mate.is - Elveszik a munkát!-m4pmiZhdkdI-1080p-1655402511620.mp4
    3 pont
  36. Sziasztok mindenki! Ha már egyszer sajnos így alakult a közös kalandunk, akkor én is hadd osszam meg veletek szerény véleményemet. Van ahol majd lehet, hogy kicsit nyers leszek és lehet, hogy nem is a legszofisztikáltabban foglalok állást. Ennek ellenére azt előre leszögezem, hogy általánosságban beszélek vagy név nélkül, hogy ne csapjak át személyeskedésbe. Így vagy úgy, de a posztom leginkább építő jellegű szeretne lenni. Elsősorban, volt itt két kérdés amit megválaszolok, mert rengeteg ember ugyanígy tett. Szerintem hasznos kérdések voltak, komoly visszajelzést adhat a vezetőség felé. 1. Mi az, ami miatt jelenleg inaktív vagy, mi vette el a kedved? Válasz: Köszönöm a kérdést, én nem vagyok jelenleg sem inaktív. Ami ennél is viccesebb, hogy körülbelül 2 hónapja kezdtem el aktívan játszani itt kíváncsiságból meg a baráti társaság miatt is, tehát én 2 hónapja szinte minden nap fent vagyok és aktívan. Az Octans egy közel 3-4 hónapos hibernálásból tudott kihozni, mert ez idő alatt nem RP-ztem sehol, szünetet tartottam. Egyáltalán nem volt kedvem játszani, pedig rengeteg RP szerver állt volna a rendelkezésemre. Sok szerveren megfordultam már, de még soha nem bannoltak, így más szervereken is meglett volna a vagyon, hogy ne nulláról kezdjek. De én ezt választottam. Nagyon egyszerű a válasz, hogy miért maradtam, de nem csak egy válaszom lesz rá. Első, mivel a baráti társaságom tagja(i), szintén aktívak voltak, így mindig volt kivel interaktálnom és ha jött más akkor szívesen bevontuk. Második, a szerver stabilitása. Az állam leesett amikor itt kezdtem el játszani, hogy mennyire stabil az egész. Olykor van egy-egy kifagyás, de ez szerintem még belefér, mert bármelyik játéknál előfordulhat, viszont az, hogy konkrétan közel annyi FPS-em van, mint Online-ban, az megdermesztett. Sehol nem láttam még ilyet. Tehát, akkor még egyszer. Nem vagyok inaktív és nem is vette el még a kedvemet semmi. Viszont az már kezdett aggasztó lenni, hogy 30-at peakelt a szerver az utolsó egy hétben. Elég nagy a kontraszt, mert amikor játszani kezdtem (két hónapja), még 100-120-at peakelt a szerver. 2. Mi hozná vissza a kedved, hogy újra aktívan részt vegyél a szerver mindennapjaiban? (script, szabálymódosítás, bármilyen vélemény) Válasz: Túlságosan tág fogalom ez, de egyszerűen válaszolok a kérdésre. Egyrészt ez szubjektív mindenkinek, van akinek ez kell, másnak meg az. Hogy nekem mi kellett volna ahhoz, hogy kicsit boldogabban tudjak játszani? Stabil gazdaság, kezdőket kicsit jobban támogató rendszer, masszívabb játékosszámok ahol egyszerűbben hozható a karakter, ötletek megfontolása kicsit komolyabban a vezetőség által/érdemi visszajelzés ezekkel kapcsolatosan. Sorolhatnám még tovább egyébként, de majd folytatom lentebb. Most egy pár sorban azért reagálnék a két kérdésre is együtt. Abszolút nem volt tökéletes a szerver, amivel egyáltalán nincs is probléma, viszont akkora potenciál volt benne, hogy hihetetlen. Kicsit komolyabban kellett volna venni, nem hobbiként felfogni, hanem üzleti szempontból. Hirdetni orrba-szájba, húzó névvel rendelkező streamereket meghívni, kicsit jobban bepromozni magát a klienst is. Magyar RP-sek többsége korábban azt sem tudta, hogy mi az a FiveM, majd jött Zsozé meg a WLS America, meg a WLS Hungary és szépen lassan mindenki tudatában elhintették az infókat. Itt is kellett volna ez, szerintem. De a lényeg, hogy üzleti szemszögből felfogni felső körökben a projektet. Ha profitot termel a hobbi az a legjobb. Ha az ember jól érzi magát, akkor még a legmakacsabbak is fognak költeni egy bizonyos idő után, vagy inger hatására. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Derült égből villámcsapás vagy jól megfontolt döntés áll ennek a hátterében? Én nem tudom és nem is nagyon tisztem ezt megítélni. Nekem ezzel kapcsolatban viszont az a kitalált konteóm, hogy tegnap egy S.O.S. meeting keretében lett ez eldöntve, de az ötlet már talán hetekkel ezelőtt megfogalmazódhatott, amikor a player számok drasztikusan kezdtek csökkeni. Azért az szerintem még a laikusok számára is tiszta, hogy nem egy nap vagy egy hét alatt jutottunk el ide. Ez egy-két hónap alatt következett be, ami egyaránt köszönhető a vezetőségnek és a toxikus playereknek. Amíg az OctansV vezetősége azzal volt elfoglalva, hogy ki és mikor veszi el innen az ötleteket, majd piedesztálról ezeket posztok formájába közli a játékosbázis felé, addig a konkurens szerver nem tökölt, hanem fejlesztett és meglépte a váratlant. Kérdezem én, miért van ez? Beszélhetünk magasról, de sajnos az emberek többségének "én vagyok a main character" szindrómája van. Nem csak a magyaroknak, hanem sok embernek, nációtól függetlenül. "Ez is a mi ötletünk volt, meg az is, de még az is." Igen, és? Miért nem látjuk itt azokat az ötleteket lefejlesztve és release-elve? Szerintem itt le kellett volna szállni arról a magas lóról és amikor jöttek az intő jelek (amiket a vezetőség is publikált felénk), akkor gyorsan nekiállni komolyabban fejleszteni és időben adni a community felé egy release dátumot. Ha kicsit bugos, vagy még fejlesztésre szorul az nem baj, szerintem mindenki legyintett volna rá, de legalább látjuk, hogy érdemben is történik valami. Nem csak 1-2 hét után morzsákat. Nem a morzsa kell a magyar playernek (nekem sem), hanem kész tények, kész fejlesztések, az sem baj ha kicsit bugos. Régóta üzemel a szerver, ezt ti is tudhatjátok már, nem újdonság. Ezen felül pedig rengeteg ember írta ezt most is, hogy inkább gyakori update, mintsem határozatlan idővel várjunk valamire, vagy most például a semmire. De itt még hiba volt az is, hogy akik aktívan játszottak és befektették a kibaszott nehezen megszerzett IC javaikat a bizniszbe, egy tolvonással kirántották alóluk, kompenzáció, közlés, indoklás nélkül. Szumma szummárum, szerintem itt kicsit most a vezetőségnek is beleért a bilibe a keze, és ha a szívükre teszik a kezüket ezt ők is belátják, hogy "igen, ezt elcsesztük". Ettől függetlenül ezt el kellett volna rakni egy tanulópénznek és nem azonnal kapitulálni. Rossz döntés volt ez így. A playerek és jómagam sem maradok ki a rotálásból. Egy kicsit most azoknak is szólnak a következő sorok akik felszeretnék venni az inget és magamnak is. Nem vagyok tökéletes én sem, nem is leszek, nem is akarok. Olyan, hogy tökéletes, nem létezik. Aki azt mondja, hogy van, az is nagyon nagy egóval rendelkezik és feltehetőleg "main character szindrómában" szenved. Igen, mi is hibásak vagyunk. Hogy nem pusholtuk jobban az igényeinket a vezetőség felé és nem tudtunk érdemi változást elérni. Mi is hibásak vagyunk abban, hogy elhittük, hogy csak a mi véleményünk a jó és leszartunk másokat, mások mondandóját. Hibás az aki trollkodik és ezen köszörüli a nyelvét, hogy milyen a szerver mostani helyzete (discordon, fórumon), majd ha egyszer újra 100+ player lesz visszajön és eljátssza a kiskirályt, mintha mi sem történt volna. De még az is hibás akinek semmi nem jó és mindenre húzza a száját, de egy kurva fórum topikot nyitni életképtelen. Hibás az is akinek az a roleplay, hogy kurva mohó és mindenből 20 kell neki és nem segíti az új playerek vagy nem interaktál velük és ebből kurva sok van, ritka kivételekkel. Igen, az is hibás, akinek van "ezer biznisze", 1-2-3 karakteren és baszik feljönni játszani, majd előadja magát, hogy ő nagyon aktív, de közben csak mohó és nem adja át másnak a lehetőséget, hogy aktív RP-t építhessen ki. Itt most mindenki egy kicsit hibás! Aki azt mondja, hogy nem, az természetesen hazudik vagy buborékban él. Én is hibáztam, te is hibáztál, ő is és a vezetőség is. Ez van, ez ilyen. Ami szomorúbb, hogy a többség fel is adta és a könnyebb utat választotta és majd nagyot fog koppani, de majd nem lesz "B" lehetőség, ebbe azért gondoljatok bele. Részemről ennyi, akinek nem inge, nem veszi magára.
    3 pont
  37. Valaszolva a kerdesre kicsit nyersen fogalmaznek, de mivel szabad velemenyt nyilvanitani igy leirom, megvalaszolom. Tobbszor, tobb jatekos altal lett mar szolva a vezetosegnek, sot, kulon-kulon a vezetosegi tagokat megkeresve jeleztuk, hogy egyes dolgokhoz valo hozzaallasuk miatt el fognak menni a jatekosok elobb utobb. En teljes mertekben azt lattam hogy egyaltalan nincsen tamogatva az rp, ha rpvel kapcsolatos otleteket soroltunk fel, le lettunk hurrogva hogy ezbhulyeseg, ennek nincs helye, majd ok intezik, majd ok felugyelik es a tobbi es a tobbi. Ugyanez igaz volt a gazdasag atdolgozasa/megreformalasa otletnel is, ahol szinten “mi voltunk a hulyek” hogy ilyet fel merunk hozni, mert minden fasza a gazdasaggal. Egy adott hatarozottsag is hianyzott a reszukrol… en nem tudom, hogy mikeppen ment a vezetoseg kozott a kommunikacio, de amig az egyik vezetosegi tag azt mondta hogy egy franko biznisz otletre hogy nem lehet letrehozni mert nincs erre lehetoseg, addig a masik teljesen az ellenkezojet mondta. No offense, de ez egy a sok kozul ami vezetett ehhez. Es ha peldat kene mondanom mindenre akkor reggelig irhatnam ezt. Jo lett volna heti szinten fogado ora, amikor megkerdezik tolunk, jatekosoktol ugyanezt, hogy miert nem jarunk fel, es szerintunk mivel lehetne ezen javitani. Es ezt voice-n keresztul dcn atbeszelni. A masik dolgot mar tobben elottem leirtak, jo lett volna valami olyan scriptes jatek, amit tobben lehet csinalni/jatszani, mint a kaszino eseteben, csak az is egy ido utan mar uncsi es nyilvan Ingame cash fuggo. Nyilvan sajnalom hogy ez lett a sorsa a szeronak, rengeteg penzt belevertem, sok jo embert ismertem meg, akik miatt kesobb a keves player szam mellett is feljartam. Egyebkent ettol fuggetlenul, Teljes mertekben orulnek annak, ha ujra megint kiralyul menne a szerver 70atlag player szammal akar, valtozasokkal. Es itt most nem az 1.2 patchre gondolok.
    3 pont
  38. Túl nagy a PP kultúra (mint amit fentebb is írtak, fél millió, wtf), az átlag playernek egy fityingje sincs, de aki megengedheti magának az bePP-zi a hatvanadik import/szuperautót és akkor azt dailyzzük (?), felesleges rétegreszedés keletkezik csak ezzel pl. Nem akarok minden este buliRP-zni, nem akarok terminátor rendőröket sem. De ezek csak apróságok. A fő probléma az, hogy hiába jó és igényes scriptileg a szerver nagyrésze, személytelennek tűnik az egész. Nem arról szól, hogy HC-zz, hanem hogy ki tudja a legtöbbet bePP-zni. Nyilván minden RP szerveren megy ez a jelenség, elkerülhetetlen, de voltam olyan szerveren is, ahol nem volt lehetőség IRL pénzzel előrébb juttatni magad, és sokkal több lelke volt az egésznek.
    3 pont
  39. 3 pont
  40. 1. Ami miatt inaktív vagyok a munkám jelenleg és kicsit elmerültem más játékokban. 2. Igazából ha felmegyek és elkap a gépszíj én akár hetekre is belemerülök az adott esemény láncolat Rp-zésébe.
    3 pont
  41. Barátom, nem csak ez a gond. A fától nem látod az erdőt. Nem az a gond, hogy te mit szeretnél, mert a szavaidból levettem, hogy itt játszol még talán. De még csak nem is az a lényeg, hogy a HCRP-s arcok mit akarnak. A szerver jelenleg elért egy olyan válaszúthoz, ahol dönteni kell és jól cselekedni. Ami itt most fontos lenne az az, hogy a régi OctansV gamereket visszahúzni valahogyan, ezen felül pedig még olyan emberek figyelmét felkelteni akik még nem játszottak. Kiépíteni újra a playerbázist. Írhatod, hogy ez így jó. De nem jó, ezt még a vak is látja, hogy valami nincs rendben. Írtál két playert, nem tudom kik ezek, nem találkoztam velük még, de nem is láttam őket online. Írtad, hogy nem költöttél még pénzt. Ez szép és jó, de ettől függetlenül a szervernek kellenek PP-s emberek is, mert ebből tartja fent magát a történet. Aki meg gazdagRP-zni akar, az azt is fogja csinálni, csak nem 15-20-as szerveren. Egyébként az is RP, nem kell semmit elítélni, csak akkor gond ez ha szerver többsége csap át ebbe. Lényegtelen mit írok, változás kell. Mindenki írt jó ötleteket, de az, hogy ennyire elérhetetlenek a dolgok egy kezdőnek az gond.
    3 pont
  42. Azért jövök fel egy RP-szerverre, hogy a karakteremmel érdekes történeteket játszhassak végig. Nem azért, hogy azon gondolkodjak, hogy a Seraph vagy az SG4 a jobb autó a rendőrség kúpolására. A main karakterem a szerver nyitása óta ugyanaz, ugyanabban a frakcióban. Az illegálRP-ből ezen a szerveren probléma nélkül lehet szerezni meglehetősen nagy pénzeket, legalábbis nekünk sikerült. És azt hiszem, nem értetted meg pontosan nagy felháborodásodban és leereszkedésedben azt, amit mondtam. Pont azt mondom, hogy az RP nem csak az, hogy vacsorázok, meg sétálgatok, meg beszélgetek, meg grindolok. Hanem hogy alakítom magam körül a világot azzal, hogy másokkal lépek interakcióba. De ha mindenki más csak autóversenyezni meg kocsit tuningolni akar, akkor nincs értelme az egésznek. Igen, de itt az a kérdés, hogy mi a cél. A gazdaság? A fulltunás Krieger? Mit jelent a felfelé? Az a helyzet, hogy az emberek döntő többségének semmi más célja sincs a szerveren. Sokaknak értelmezhető karaktereik sincsenek. Rengeteg emberrel próbáltunk dolgozni ezen, próbáltuk bevonni őket. A vége többnyire az lett, hogy végeredményben még azt se értették meg, miről beszélünk. És ez már unalmas.
    3 pont
  43. Most ugye nem azt akarod mondani, hogy azon a szerveren, ahol 10x többen vannak és jobb is perpill még az RP is, nincsenek ilyen emberek? Esküszöm, mintha buborékban élnének azok az emberek, akik azt hiszik csak simán az RPre lehet építeni pénz nélkül. A való életben is elég kevesen vannak azok, akik az isten hátán is megélnek a semmiből. Mit RPzel? Azért jössz fel RP szerverre, hogy eljátssz valamit, amiből nem kapsz aztán semmit? IRL sem azért dolgozol meg cselekszel, hogy egy helyben toporogj. Tolod nagyban az illegál RP-t, csak épp értelmes pénzed nem lesz belőle, pedig IRL miről szól az illegál? Nagy kockázat nagy nyereség, könnyű pénz. Olyan érzés az ilyen kommenteket olvasni, mintha az lenne csak az RP, hogy vacsorázok meg sétálgatok és beszélgetek, meg társasági életet élek. Azért egy karakter élete sem erről szól. Hanem arról, hogyan törjön felfelé, mert ez a mozgatórugója az emberek nagy részének.
    3 pont
  44. Ahova csak azért jönne az ember mert van nyeremény, akkor inkább ne is jöjjön. NPC felfogás teljesen.. + Miért rendezzen a vezetőség eventeket? A játékosok nagyobb része van annyira kreatív, hogy létrehozzon egyet-egyet. A bizniszeknek is megvan a lehetőségük rá, hogy alkossanak. (Ahogy néha szoktak is) A civiljátékosoknak pedig ott van a Facefinder mint extra segítség, kicsit kreatívnak kell lenni és nem csak az autóban furikázni.
    3 pont
×
×
  • Új létrehozása...